• 0

Wat als ik kom te overlijden?

Hallo allemaal,

 

Omdat ik in een periode van "alles regelen" zit wil ik graag de dingen zeker weten en goed geregeld hebben.

Ik kan zelf helaas het antwoord niet goed vinden op internet, ik zoek waarschijnlijk weer eens verkeerd..

 

Ik ga binnenkort trouwen in gemeenschap van goederen, mijn partner helpt mee waar nodig in de zaak dus als ik er niet meer zou zijn en hij nog wel dan erft hij het bedrijf toch ook?

Of moet ik daar nog iets voor regelen?

 

Het is trouwens een eenmanszaak op mijn naam, de zaak is 1 van de redenen waarom we juist wel in gemeenschap van goederen trouwen want hij steekt er ook veel tijd en energie in en daarom is het ook meer "ons" bedrijf als alleen dat van mij.

Mocht ik wegvallen dan is het bedrijf bij hem in goede handen en is het niet meer dan eerlijk dat hij volledig eigenaar wordt van wat we nu samen hebben opgebouwd.

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou er toch nog eens een paar nachtjes over slapen, als ik jou was.... :-\

 

Wanneer je trouwt op Huwelijkse Voorwaarden, weet je tenminste nog, dat je vriend/man niet mede verantwoordelijk is voor de schulden, mocht het fout lopen.

 

Ik zou eens proberen uit te zoeken, of je een overdracht van de zaak ivm overlijden niet bij een notaris kunt regelen. Bijvoorbeeld door iets van een testament ofzo.

 

Wanneer de zaak nu over de kop gaat, en je hebt bij de notaris laten beschrijven dat het zakelijke deel van jou is, en het privé deel van je partner, heb je dat iig getackeld.

 

Succes, en win nog maar eens goede info in (alhoewel ik bijna zeker weet dat er nog wel reactie's zullen volgen ;))

 

Enne.....fijne trouwdag alvast ! :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.