• 0

Het Wel en Wee van een WW-er

Het kan hard gaan. Op 15 juli kregen 'we' bericht dat iedereen de 16e 'binnen' moest zijn omdat dan bekend zou worden gemaakt welke 14 van de 48 mensen ontslag zouden krijgen. En ja, daar zat ik ook bij, bij de happy few. Per 1 september op straat (per 17 juli al op non-actief). Ik heb op HL in Arrggh gepost (ontslag), en in Yesss (nu fulltime ondernemen).

 

Maar zover zijn we nog niet. Mijn bedrijfje (verkoop modelauto's) is nog niet van dien aard dat daar een vier persoons gezin, leuke koopwoning en een klein wagenparkje op kan teren. Nou kun je vanuit de WW een bedrijf starten en dit wordt van harte aanbevolen. Echter, het gaat dan wel om een nieuw bedrijf, heb je al een parttime onderneming, dan mag je die daar niet voor gebruiken! Een heel nieuw bedrijf dus.

 

Frustraties kwamen direct bovendrijven tijdens het proberen jezelf in te schrijven bij het UWV. Dat moet via de website en daarna moet je bellen voor een afspraak voor het intake gesprek, dit moet binnen 3 werkdagen. Helaas, de werkcoaches (zoals de begeleiders heten) hadden het zeer druk, maar ik zou binnen 8 werkuren teruggebeld worden. Ha nee he, dat is niet gelukt. Na een paar belletjes was ik het zat, ben in de auto gesprongen en er heen gereden. Dat werkt, gelukkig werd ik direct geholpen (ze hadden een administratie dag, dan plannen ze geen gesprekken...) en een uur later wist ik ongeveer waar ik aan toe was. Uiteraard was mijn internet inschrijving reeds verlopen, die was langer dan drie dagen geleden ingevoerd door mij...

Helaas was de medewerker die mensen begeleid bij het starten van een bedrijf nog op vakantie, dus die afspraak werd voor later ingepland.

 

Het tweede gesprek met de werkcoach (met verstand van bedrijfje starten) was ook zeer positief. Als je aangeeft een bedrijf te willen starten, stopt hij je verplichting tot solliciteren. Daar ben ik nu dus van vrijgesteld. Het huiswerk dat ik meekreeg was het schrijven van een bedrijfsplan. Overhaast het niet, was het advies, liever een gedegen plan waar je 4 weken over doet, dan een halfbakken exemplaar binnen een week. Ha, daar kan ik wat mee!

 

Afgelopen week was dan eindelijk mijn bedrijfsplan klaar. Dat had nog veel meer voeten in de aarde dan ik vermoedde voordat ik er aan begon! Heel veel praten met mensen en luisteren naar de reacties. Ook een maatschappij zien te vinden die de boel wil verzekeren, onderhoud, stalling (ik ga oldtimers verhuren). De grote hoofdbreker was wel welke omzet je denkt te gaan maken. Uiteraard zat ik weer in een niche markt waar geen enkel cijfer van bekend is. In Excel heb ik een jaaroverzicht gemaakt en daarin puur gevoelsmatig aangegeven hoeveel klanten ik per maand denk te hebben. Uiteraard rekening houdend met de seizoenen, de onbekendheid van je bedrijf in het begin, etc etc. Daar komt uiteindelijk een getal uit rollen dat nog niet eens zo gek is voor een eerste jaar.

Trots met mijn plan naar het UWV (ook weer op een vrijdag, administratie-dag). De coach stelde de 'algemene' vragen en kreeg een goede indruk van het geheel (hij is nu bezig het door te nemen). Echter het heikele punt is dat mijn plan en de looptijd van het UWV-WW verhaal, elkaar in de weg zit. Het eerste half jaar (winter!) haal ik een zeer magere omzet, maar de begeleiding en het beslis moment doorgaan/stoppen ligt ook over een half jaar! Hoe ik dacht dat op te gaan lossen? Hoe kon ik hem overtuigen dat ik na een half jaar op eigen benen kan staan?

Euh, tja... Dat is wel een punt. Een seizoensgebonden bedrijf beoordelen op levensvatbaarheid over een periode van een half jaar is erg lastig. Maar....

 

De laatste drie weken heb ik vier aanvragen gehad op gebied van website ontwikkeling. Twee zijn concrete klussen geworden, de derde wordt een flinke offerte en de vierde gaat helaas niet door. Hiermee kan ik mijn OSCommerce kennis eindelijk eens ten gelde maken! Vormgeven kan ik niet en hiervoor ben ik een samenwerking aangegaan met een bevriende ondernemer. Die ook weer eens erg geïnteresseerd is in het kunnen aanbieden van websites met CMS ondersteuning (wat ik dus lever) via mij. Een mooie samenwerking ligt in het verschiet. Een oude kennis, die jaren geleden voor zichzelf begonnen is, heb ik nog even gebeld en het bleek dat hij de samenwerking met het bedrijf waar hij voorheen de website klussen naartoe speelde zojuist had stopgezet (door de steeds hogere prijzen die ze vroegen). Ik word voor hem de nieuwe website bouwer.

Geheel onverwacht een compleet nieuwe bron van inkomsten erbij!

Sowieso wilde ik dit al met mijn werkcoach bespreken, maar nu hij zijn twijfels over het verder 'goede plan' van de oldtimers uitsprak en de moeilijkheid om na een half jaar een go/no go advies te kunnen geven meldde, kon ik mooi het webgebeuren naar voren brengen.

Het wordt wat complex maar we gaan dit wel meenemen in het pad naar volledige zelfstandigheid.

 

Met een 'ik ga nu naar de KvK' werd ik teruggefloten: Je zit nog in je fictieve opzegtermijn! Wat? Ja, je mag pas op 1 oktober beginnen! Let op dat je geen (officiële) activiteiten voor deze datum ontplooit, want ze zouden tegen je gebruikt kunnen worden later! Het wachten is nu op die 1 oktober!

 

Tja, het kan verkeren. Met deze nieuwe ontwikkelingen is mijn eigen webwinkel verhaal ook ineens weer 180 graden gedraaid. Mijn huidig gepubliceerde column (deel 2) heb ik zo'n vier weken geleden geschreven, gok ik, maar doordat er nog andere columns in 'de wacht' stonden duurde het even voordat ie gepubliceerd kon worden. Maar je snapt dat ik vanwege mijn eigen ontwikkeling nu met bovengemiddelde interesse bepaalde website software aan het bekijken ben... ;D

 

Ik ben wat stil op HL, maar zit zeker niet stil! Augustus was weer een nieuwe all time high omzet maand en september is bezig om dit te evenaren. Sinds een paar maanden verkoop ik op Ebay. Zowel met-, als zonder BTW. De niet BTW aanbiedingen zijn in USD en worden vanaf ebay com gerund. De omzet komt nu voor 15 - 20% bij Ebay vandaan. Top of the line modelauto's, leuke omzet, nog leukere marge. Voor de Mac vrienden onder ons: GarageSale!!! Offline al je advertenties aanmaken en beheren, super makkelijk!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Hoi Henri,

 

Mooi dat je iets negatiefs (ontslag) weet om te zetten in iets positiefs (eigen onderneming starten of doorstarten).

 

Reactie op je 1ste post:

Wellicht dat je ons op de hoogte kunt houden van je ervaringen met de startersregeling van het UWV. Afgaande op berichten uit de media heeft niet iedereen hier positive ervaringen mee.

 

Van rigide regeltjes dat je persé een nieuwe onderneming moet opstarten en geen bestaande mag doorstarten en je je de 1ste maand niet mag inschrijven bij de KvK word ik al niet vrolijk.

 

Reactie op je 2de post:

Voor welke subsidies denk je in aanmerking te komen? Werkt het bedrijf op no cure no pay basis of kun je dadelijk een vette rekening verwachten, ook al valt het haalbaarheidsonderzoek negatief uit.

 

Uiteraard veel succes met je onderneming.

 

Odeon

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Zo aan het eind van het jaar zit ik toevallig bijna middenin mijn 'halve jaar' van het UWV.

Ik ben zo'n iemand die in deze periode geestelijk de balans van het bijna afgelopen opmaak. En dat valt mij dit jaar bijzonder zwaar, terwijl ik de laatste werkzame jaren altijd erg optimistisch was.

 

Ik ben nu bijna drie maanden 'zelfstandig' en ik vind zelf dat er bar, maar dan ook heel erg bar, weinig van terecht gekomen is. Ineens blijkt je netwerk wel erg klein om in ieder geval je webbouw kunsten te kunnen 'verkopen' en ik vermoed dat de tijd van het jaar tegenzit. De drie concrete klussen zijn er twee geworden, er staan nog twee offertes 'uit', ik ga iemand helpen met het schrijven van de teksten voor een website en voor nog een ander bedrijf gaan we 'in het nieuwe jaar' eens kijken wat er allemaal moet gebeuren. Grootse plannen, maar ja, in 2009 hebben ze ook mensen moeten ontslaan en om dan weer volop in de it te investeren, daar moest men eerst nog eens goed over overleggen.

Er is nog een samenwerkingsverband gesmeed, nu met een lokaal vormgeef/reclameburea. Zij de vormgeving, ik de techniek.

Op Freelance punt nl reageer ik af en toe op projecten. Het is een bijzondere ervaring als je uberhaupt een reactie terug krijgt... Heeft concreet nog niets opgeleverd en met de ervaringen tot nu toe is het niet een bijzonder inspirerende bezigheid.

 

De balans na 3 maanden is in mijn ogen bar slecht. Mijn vrouw is nu werken en ik zit thuis met de kids. Dat steekt wel, ik heb het gevoel mijn tijd gigantisch aan het verdoen te zijn. Een leuke klus zou enorm welkom zijn!

 

Met de modelauto's gaat het overigens prima met een mooie omzetstijging in Q4. Via de account manager van m'n bank ben ik in contact gekomen met een lokaal bedrijf dat een typische postorderaar is. Zij zijn al veel verder met affiliate en ik ben er deze week op bezoek geweest. Erg, erg inspirerend! Maar ja, daar heb ik straks op 1 april niet zo veel aan tegenover het UWV...

 

Geen fijne Kerst dit jaar. Geen hoogtepunten die er toe doen, alleen maar veel geploeter en niet vooruit komen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 2

Hey Henri,

 

Dat klinkt allemaal een beetje down.

In een half jaar uwv kan veel gebeuren he? Heb ik ook meegemaakt. Niemand staat er bij stil dat je, ondanks grote plannen en ideeën, toch in een gat kunt vallen. Na vele jaren dienstverband in de veilige wereld sta je er plots alleen voor. Inderdaad blijkt dan je netwerk klein en om je heen gaat iedereen gewoon elke naar zijn / haar werk. Daar zit je dan met je grote plannen en zeeën van tijd die je alles behalve efficiënt benut. Het bezig en gefocust blijven op je eigen zaak is dan ineens een behoorlijk lastig te nemen horde.

Als ik je post doorlees zie ik dat je websitebouwer bent, Je houdt je bezig met de verkoop van model auto’s, helpt iemand met het schrijven van teksten en je gaat nog voor een ander bedrijf kijken wat er nog moet gebeuren.

Al met al nog heel wat te doen, terwijl je eigenlijk maar één ding moet doen. Jezelf focussen op hetgeen wat je voornaamste inkomstenbron moet zijn / worden.

Mijn eerste gedachte is hoe het in vredesnaam mogelijk kan zijn, dat een websitebouwer vanaf september nog zonder website zit?? DAT is jouw etalage! Als je al ergens op inschrijft of contacten legt, wordt er gezocht naar je website. Je etalage bepaalt of mensen bij jou komen winkelen. Daarnaast worden webbouwers niet gezocht in de gouden gids. Die worden gezocht en gevonden via internet. Je moet je vormgever dus opdracht geven om binnen een week je site op te leveren. Je schrijft teksten voor andere sites, heb je je eigen teksten al klaar? Heb je al nagekeken of deze teksten ook goed zijn voor goede google posities?

De tijd van het jaar zit alleen deze 2 weken wellicht tegen. Daarbuiten hebben (startende) ondernemers vaak een website nodig en startende ondernemers blijven komen, welke tijd van het jaar ook.

Wat doe jij behalve freelance.nl aan promotie?

Ik zou zeggen, zet nu voor de kerst nog eens even op papier wat je doel is voor Q1 en hoe je dat denkt te realiseren. Stel een paar belangrijke, kleine doelen en tik die een voor een af.

Kom je er niet uit, pleur je vraag op HL en ideeën tot over je oren.

Maar pak jezelf bij je kladden en focus jezelf op je business. Over een jaar zou je willen dat je thuis kon zijn met de kids terwijl je vrouw aan t werken is.. :)

Succes!

 

En schop in vredesnaam die website de lucht in!

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Thanks. Het schrijven van het stuk was al geweldig therapeutisch en zo'n digitale schop onder m'n achterste is ook af en toe lekker, bedankt.

 

Ik twijfel er aan bovenstaand stuk te herschrijven, want zo 'down' als het daar staat, is het niet. Normaliter ben ik de kar trekker, de optimist, de TomTom voor de familie en dat gevoel komt, hoe gek ook, de laatste paar uur eindelijk weer terug.

Het is slechts de tijd van het jaar en het feit dat ik nu zit te 'oppassen' dat er niets uit m'n vingers komt. Plannen zat, ik barst er van!

 

Thanks, Ironny! Deed zeer, maar soms is dat best lekker.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Beter dan Ironny kan ik het niet zeggen, dus dat ga ik niet eens proberen :)

 

Plannen zat, ik barst er van!

 

Focus daar op, want pas wanneer je ideeën en plannen op zijn houdt het echt op. Zolang je nog ideeën hebt, is er geen enkele reden je teneergeslagen te voelen! En geniet van de tijd die je nu juist thuis met de kids door kunt brengen, dat is tijd die nooit iemand meer van je afpakt en waar je later met veel plezier op terug zult kijken! Het is een groot voordeel aan het nadeel, dus geniet juist van dat voordeel. Ik hoop dat dat, in combinatie met je plannen die je in het nieuwe jaar mooi kunt uitvoeren (weer 365 nieuwe dagen beschkbaar!), je weer genoeg energie zal geven om jezelf op te pakken en tevreden te maken met wat je hebt :)

 

Ik wens je een héél fijne kerst toe, met je vrouw, je kinderen en al je plannen die in 2010 gestalte zullen krijgen!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu bijna drie maanden 'zelfstandig' en ik vind zelf dat er bar, maar dan ook heel erg bar, weinig van terecht gekomen is.

Geen fijne Kerst dit jaar. Geen hoogtepunten die er toe doen, alleen maar veel geploeter en niet vooruit komen.

dan is het juist zaak je schouders eronder te zetten en de focus te leggen bij datgene waar je ook wat aan kan verdienen om een boterham op tafel te krijgen en de hoogtepunten van 2010 maak je dan gewoon zelf. :)

 

Mooier dan Ironny kan ik het zeker niet verwoorden, ik kan het enkel onderschrijven. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Wellicht vloeken in de kerk in dit geval. Maar is het niet beter om weer een baan in loondienst te gaan zoeken. (Vooralsnog) lijk je geen bedrijf/businessidee te hebben welke maandelijks genoeg in het laatje brengt om alle lasten van te betalen.

 

Je kunt in loondienst ook meer de rust vinden en wanneer je dan een bedrijf hebt wat wel echt in je levensonderhoud + pensioenopbouw kan voorzien, stap je hierop over.

Link naar reactie
  • 0

Beste George1

Je hebt er zin in vanavond. Binnen 10 minuten 4 berichten plaatsen en dan vervolgens geef je een ondernemer het advies om terug in loondienst te gaan, terwijl die juist alle moed bij elkaar heeft geraapt om voltijds te ondernemen!

Ik vraag me dan maar weer even af waarop jij baseert dat hij geen business idee heeft om genoeg geld in t laatje te brengen en wat zou volgens jou dan genoeg moeten zijn?Ken je de inkomsten en lasten van de TS dan?

Let wel, ik snap je achterliggende gedachte wel, maar vind het in deze behoorlijk ongepast.

M.i. steun je een ondernemer die juist heeft gekozen om fulltime ondernemer te zijn niet door hem, zonder goede reden (die je in mijn ogen niet hebt) een baan met zekerheid te adviseren. (Wat deze zekerheid ook mogen zijn...)

Je steunt hem door samen de mogelijkheden te bekijken, die er toe leiden een succesvolle onderneming te leiden. Dat is toch waar we voor staan hier?

 

ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
Je kunt in loondienst ook meer de rust vinden en wanneer je dan een bedrijf hebt wat wel echt in je levensonderhoud + pensioenopbouw kan voorzien, stap je hierop over.

 

financiële rust wel, dat heb ik zelf aan den lijve ondervonden ;D maar toch blijft het ondernemerschap kriebelen ook al heb ik een heel vrij bestaan toch moet ik voldoen aan de regels die boven mij opgesteld worden. :(

 

Het zal altijd wel een dilemma blijven wat te doen:

 

In loondienst met alle extraatjes zoals: auto vd zaak, telefoon, onkostenvergoeding, internetabo vd zaak :P en uiteraard een maandelijkse vergoeding voor het loonslaaf zijn.

 

Of helemaal op jezelf en iedere maand weer kijken of het ploeteren voldoende pecunia's opgeleverd heeft om te kunnen overleven ;)

 

Wie het weet mag het zeggen!

Link naar reactie
  • 0

Beste George1

Je hebt er zin in vanavond. Binnen 10 minuten 4 berichten plaatsen en dan vervolgens geef je een ondernemer het advies om terug in loondienst te gaan, terwijl die juist alle moed bij elkaar heeft geraapt om voltijds te ondernemen!

Ik vraag me dan maar weer even af waarop jij baseert dat hij geen business idee heeft om genoeg geld in t laatje te brengen en wat zou volgens jou dan genoeg moeten zijn?Ken je de inkomsten en lasten van de TS dan?

Let wel, ik snap je achterliggende gedachte wel, maar vind het in deze behoorlijk ongepast.

M.i. steun je een ondernemer die juist heeft gekozen om fulltime ondernemer te zijn niet door hem, zonder goede reden (die je in mijn ogen niet hebt) een baan met zekerheid te adviseren. (Wat deze zekerheid ook mogen zijn...)

Je steunt hem door samen de mogelijkheden te bekijken, die er toe leiden een succesvolle onderneming te leiden. Dat is toch waar we voor staan hier?

 

ronny

 

Ronny,

 

Begrijp me niet verkeerd. Maar ik dacht uit zijn eerste bericht te lezen dat hij nog geen idee/bedrijf had om voldoende geld mee te verdienen. Soms is een bepaald idee leuk, maar er geld mee verdienen is een tweede. Er genoeg meeverdienen een 3de.

Klinkt misschien niet als muziek in de oren van ondernemers, maar uiteindelijk heb je wel de verantwoordelijkheid over gezin en hypotheken en moet je realistisch zijn.

Uiteraard blijft ondernemen altijd kriebelen, maar dat kan altijd nog. Wellicht als er wel een perfect en genoeg rendabel idee is.

Ik denk ik plaats de reactie toch even.

Link naar reactie
  • 1

 

Ik ben nu bijna drie maanden 'zelfstandig' en ik vind zelf dat er bar, maar dan ook heel erg bar, weinig van terecht gekomen is. Ineens blijkt je netwerk wel erg klein

 

De balans na 3 maanden is in mijn ogen bar slecht. Mijn vrouw is nu werken en ik zit thuis met de kids. Dat steekt wel, ik heb het gevoel mijn tijd gigantisch aan het verdoen te zijn. Een leuke klus zou enorm welkom zijn!

 

Geen fijne Kerst dit jaar. Geen hoogtepunten die er toe doen, alleen maar veel geploeter en niet vooruit komen.

 

Verd.... Koeze !

 

Nu doe je al bijna anderhalf jaar je best om mij zo nu en dan een schop onder mijn h*l te geven, om weer vooruit te komen, en dan ga je nu dezelfde kant op !

 

Maar kerel, kerel, kerel, wat herken ik het bovenstaande.... Dus wat kan ik doen ? De lamme helpt de blinde ? Dus lees je berichten en PM richting mij nog eens door en kom op man ! Je hebt al zo verrekte veel spirit getoond !

 

Denk wel dat je een keus moet maken tussen bouwer of de auto'tjes. Of denk je daarzelf een goede balans in te kunnen vinden ?

 

Ik loop al een aantal dagen met je bericht in mijn hoofd, heb de rest niet gelezen, maar wanneer je wilt, kunnen we samen wel eens een keer afspreken om in zak en as te gaan zitten, elkaar daarna oppeppen, en dolgelukkig en vol goede nieuwe plannen huiswaarts keren ! Ik zit weer vol goede, nieuwe plannen in ieder geval ! CU ?

 

Hartelijke groet, Marcel

 

(en ik heb het gevoel, nog niet onder woorden gebracht te hebben, wat ik eigenlijk wilde zeggen...hoop dat je me begrijpt...)

 

TOEVOEGING :

 

Eerste Quote :

 

Je komt geen donder vooruit : Nee, dat klopt. En da's klote. Maar dat is niet anders momenteel. Je zit in een fase die je door zult moeten komen. En ja, dit hebben al 100 mensen tegen je gezegd, maar nu zeg ik het. En ik zeg het omdat ik het (her)ken. Ik ben al 4 maanden bezig om wederom zelfstandig op eigen pootjes te staan en ik kom ook geen drol vooruit. En toch, kerel, stapje voor stapje...kijk maar eens terug, wat je wél bereikt hebt, afgelopen maanden ! Niet voldoende ? Kom op dan, stapje erbij !

 

Tweede Quote :

 

Ja, dat steekt hé ? Vrouwtje werken en jij doet thuis "niks" ? En zie het nu eens anders : Eerst was je de pa die was werken en daarna de pa die naar de loods ging, en daarna de admin nog moest doen....

Nu hebben ze een PA (!) die thuis is en niet alleen op zondag het vlees snijdt.... Jij zit nog net in de eerste fase, ik ben een stapje verder, maar geniet van de dingen die je nu mee maakt. Je kunt nu ook op woensdagmiddag mee naar de kinderboerderij en voel je vooral niet bezwaard. Doe dit gewoon.

 

En niks doen ? Weet zeker dat jij nu ook een deel van het huishouden overneemt, dus niks doen gaat niet meer op.

 

En ik hoop als allerlaatste dat de kerstdagen alsnog erg prettig geweest zijn, en dat 2010 je alle goed mag geven !

 

Marcel

 

Link naar reactie
  • 0

 

De balans na 3 maanden is in mijn ogen bar slecht. Mijn vrouw is nu werken en ik zit thuis met de kids. Dat steekt wel, ik heb het gevoel mijn tijd gigantisch aan het verdoen te zijn. Een leuke klus zou enorm welkom zijn!

 

 

Geen fijne Kerst dit jaar. Geen hoogtepunten die er toe doen, alleen maar veel geploeter en niet vooruit komen.

 

Hoi Henri

 

Ik haak even aan op Marcels reactie.

 

Ik zie een heel ander lichtpunt en wellicht is het tijd om jouw zingeving in jouw leven eens onder de loep te nemen.

 

Thuiszitten met de kids is niet het zakelijk succes dat je voor ogen had, maar lees aub nog eens wat je geschreven hebt over jouw kids en de zinnen daarachter en denk dan nog eens na over de rol van werk/privé. Gouden kans zou ik zeggen!

 

Groet en succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Wat kan er een hoop gebeuren in zes weken tijd. Na het vorige stukje in dit draadje bleek dat ik de 'bodem' nog niet eens bereikt had. Nadat ik de eerste versie van mijn website op HL gepost had, en de bak commentaar die daarbij hoorde over me heen kreeg, kwam ik pas echt 'die bodem' tegen. Jullie hadden allemaal gelijk, maar waarom en hoe en wat, en nog belangrijker, waar 't dan wel heen moest, daar kwam ik maar niet uit... Dan voel je je pas echt klote! :'(

Je weet dat iedereen met commentaar gelijk heeft, maar je kunt je vinger niet leggen op de pijnpunten, je 'ziet het' nog niet.

 

Afijn, als je het echt niet meer ziet zitten, kom je zo heel per ongeluk iemand tegen die je aanhoort en al pratend (onder het genot van een goed glas wijn) beginnen de puzzelstukjes op hun plaats te vallen. Dat was een paar weken geleden. Sinds die tijd komt alles in een stroomversnelling en de puzzel is nu voor 80% gelegd, alhoewel ik me afvraag of ik nu al wel alle stukjes heb... ;D

De plannen zijn ondertussen tegen een paar geinteresseerde partijen aangehouden en die zijn allemaal enthousiast. Voor beiden ben ik nu diverse offertes aan het schrijven, zowel voor eigen producten van die partijen als voor een paar van hun klanten.

 

Kort gezegd bied ik de volgende diensten aan:

1) Analyse van (bestaande) websites op de 'standaard' SEO regels, inclusief zoekwoorden (als daar al rekening mee gehouden is). Hieruit volgt een lijst met punten ter verbetering.

2) Analyse van website teksten op juist gebruik van zoekwoorden. Kantoormeubelen kan heel anders scoren dan kantoor meubelen.

3) Analyse van website teksten op call for action momenten. Hoe zet ik de bezoekers aan om actie te ondernemen (hoe worden bezoekers klanten?)

4) Analyse van beter scorende concurrenten met dezelfde zoekwoorden. Waarom komt dat en wat kan er verbeterd worden zodat minimaal hetzelfde resultaat behaald wordt? En is dat wel reëel?

5) Dit alles meetbaar, en dus inzichtelijk, maken. Helpen de aanpassingen ook echt? Scoor de site beter in Google, is de conversie hoger?

 

6) Dit alles in een vorm van 'periodiek onderhoud' aanbieden, een soort APK voor websites.

 

Ik weet het, het is niet uniek, maar in mijn regio heb ik hierin nog niet veel concurrentie. Mijn website wordt geleidelijk aan aangepast zodat bovenstaande punten beter zichtbaar worden.

 

Ik verkoop geen mooie praatjes, garandeer geen 1e posities in Google. Maar ik zorg wel dat in ieder geval de basis van websites goed is en ik verschaf inzicht in waarom een concurrent beter scoort. En dat alles nog meetbaar ook!

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Als dat gewenst is en ik heb de kennis van de gebruikte tool(s), dan is dat zeker mogelijk!

Vaak hebben klanten al een vaste website bouwer waar ze tevreden over zijn. Dan bied ik enkel een analyse met aanbevelingen. Ik geloof namelijk dat mijn diensten niets vervangen (website bouwers, designers, etc) maar enkel iets toevoegen.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.