Ik ben druk bezig met verschillende ideeen en concepten en een daarvan zou ik jullie graag willen voorstellen en jullie mening daarover horen. Van te voren al mijn excuses voor eventuele spel- en grammatica fouten, maar na bijna 7 jaar niet meer in Nederland te leven, wordt het er niet makkelijker op :-)
Het idee:
Een boutique presentatie design advies bureau.
Het geven van presentaties is voor vele mensen niet altijd even makkelijk. En dit begint vaak al bij het ontwerp van de slides die de presentatie ondersteunen. Niet alle presentaties zijn slides nodig, maar wij gaan ons richten op de presentaties die wel slides ter ondersteuning gebruiken.
Wij willen particulieren en bedrijven helpen bij het maken van een attractieve presentatie door te helpen met het ontwerp en de creatie van de slides. Bij particulieren denken wij aan mensen die een belangrijke presentatie moeten geven in de context van hun werk/vereniging, en daar een blijvende (positieve) indruk willen achter laten.
In principe bieden wij twee diensten aan.
1) Presentatie make overs: het bewerken van bestaande slide decks.
2) Presentatie design: een slide deck te ontwerpen beginnend bij “0”
We bieden opzettelijk geen template design aan. We willen ons gaan richten op unieke presentaties met een duidelijk doel, en niet op generieke presentaties.
Onze designs richten zich vooral op het visuele en niet het textuele. In andere woorden, veel plaatjes, weinig praatjes. Het praatje wordt gedaan door de presenteerder. Bij een info slideshow zonder presenteerder proberen we met zo min mogelijk tekst de boodschap over te brengen.
Voor een aantal voorbeelden van presentaties die ik gemaakt heb kun je op SlideShare op mijn naam zoeken, vanwege de HL spam policy plaats ik geen link. Of kijk eens in deze thread op HL
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
In het charmante Franse vakantieoord Nice was op een morgen een Amerikaanse vrouw, Joan genaamd, aan het winkelen op de markt toen zij een man zag die leek op de bekende artiest Pablo Picasso. Terwijl Joan de oudere maar energieke man naderde, was zij er steeds meer van overtuigd dat het inderdaad de grote schilder en een van haar idolen was.
Aarzelend naderde Joan de man en vroeg: "Excuseert U mij, maar bent U niet Pablo Picasso?"
"Inderdaad", antwoordde hij zacht. Opwinding nam bezit van Joan's hele wezen. Zij zei tegen hem: "ik wil u niet storen, mijnheer, maar ik ben een van uw grootste fans. Is er een mogelijkheid om enkele minuten van uw tijd te nemen en een eenvoudige schets van me te maken? Ik zal u graag betalen."
Picasso stapte enkele passen achteruit, bestudeerde de trekken van de vrouw en na gepaste stilte voor beraadslaging, antwoordde hij met een lach: "Ja, dat wil ik wel doen."
Joan viel bijna flauw. Picasso pakte zijn schetsboek op van een fruitstand en ze wandelden samen naar een dichtbij gelegen café waar ze een stil tafeltje aan de kant bezetten. Picasso opende zijn boek, reikte in zijn jaszak naar een klein stuk houtskool en begon te werken. Vijftien minuten later draaide hij zijn boek om en toonde haar zijn werk. Het was een spectaculair en authentieke Picasso, en dat van haar!
Joan nam het portret, omhelsde het en bedankte de meester uitbundig. Toen opende ze haar tas om haar chequeboek te pakken en vroeg: "Hoeveel ben ik u schuldig?"
"5.000$", antwoordde Picasso beheerst.
Joan's mond viel open. 5.000 $? Maar, mijnheer, het heeft maar 15 minuten geduurd om het te tekenen.
'Neen, mevrouw', antwoordde hij ernstig, "u begrijpt het niet. Het schilderij nam 80 jaar en 15 minuten in beslag om getekend te worden."
Ik wil mijzelf absoluut niet vergelijken met Picasso, maar het verhaal maakt hopelijk duidelijk wat ik bedoel. Meerdere jaren ben ik bezig met het maken van presentaties. Ik lees veel over dit onderwerp, en probeer nieuwe dingen uit in mijn eigen presentaties, maar ook in de presentaties die ik maak voor mijn werkgever, onze klanten, conferenties en wedstijden online. Ik bekijk en analyseer veel presentaties online, en ben altijd op zoek naar nieuwe en frisse ideeen.
Als uit de hand gelopen hobby begonnen, willen ik en een partner dit meer professioneel gaan aanpakken, en kijken of we ons leven kunnen onderhouden met iets waar wij een passie voor hebben.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Saaie, onduidelijke en slaapverwekkende presentaties voor eens en altijd van deze aardkloot verbannen (ik heb ooit eens gelezen dat je doelen groot moeten zijn :-)).
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er zijn een aantal bedrijven die een soort gelijk concept aanbieden. Ethos3, xPlane zijn zeer bekende namen in de USA. Het concept is dus niet echt uniek. Maar wat wij uiteindelijk leveren is uniek. Iedere slide is een unikaat, onze stijl is uniek, en wij zijn er van overtuigd dat onze klanten gelukkig gaan zijn met het resultaat.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
[*]Opbouwende kritiek en feedback op het idee.
[*]Interessante vragen die mij dwingen nog eens goed na te denken over het concept.
[*]Een antwoord op de vraag of jij als ondernemer voor zo een service bereid is te betalen, ...
[*]... en zo ja wat voor een prijs je hier dan aan bij denkt.
Qua prijs hebben we zelf natuurlijk ook enige ideeen. Die ga ik later nog in deze thread posten, maar ik ben zeer benieuwd naar de eerste reacties zonder deze informatie.
Ik hoop op een levendige discussie! Alvast vriendelijk bedankt,
Henrico
[mod-edit: titelwijziging doorgevoerd in alle reacties]
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Henrico Dolfing
Henrico Dolfing
Omschrijving van je concept:
Hallo allemaal,
Ik ben druk bezig met verschillende ideeen en concepten en een daarvan zou ik jullie graag willen voorstellen en jullie mening daarover horen. Van te voren al mijn excuses voor eventuele spel- en grammatica fouten, maar na bijna 7 jaar niet meer in Nederland te leven, wordt het er niet makkelijker op :-)
Het idee:
Een boutique presentatie design advies bureau.
Het geven van presentaties is voor vele mensen niet altijd even makkelijk. En dit begint vaak al bij het ontwerp van de slides die de presentatie ondersteunen. Niet alle presentaties zijn slides nodig, maar wij gaan ons richten op de presentaties die wel slides ter ondersteuning gebruiken.
Wij willen particulieren en bedrijven helpen bij het maken van een attractieve presentatie door te helpen met het ontwerp en de creatie van de slides. Bij particulieren denken wij aan mensen die een belangrijke presentatie moeten geven in de context van hun werk/vereniging, en daar een blijvende (positieve) indruk willen achter laten.
In principe bieden wij twee diensten aan.
1) Presentatie make overs: het bewerken van bestaande slide decks.
2) Presentatie design: een slide deck te ontwerpen beginnend bij “0”
We bieden opzettelijk geen template design aan. We willen ons gaan richten op unieke presentaties met een duidelijk doel, en niet op generieke presentaties.
Onze designs richten zich vooral op het visuele en niet het textuele. In andere woorden, veel plaatjes, weinig praatjes. Het praatje wordt gedaan door de presenteerder. Bij een info slideshow zonder presenteerder proberen we met zo min mogelijk tekst de boodschap over te brengen.
Voor een aantal voorbeelden van presentaties die ik gemaakt heb kun je op SlideShare op mijn naam zoeken, vanwege de HL spam policy plaats ik geen link. Of kijk eens in deze thread op HL
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Een klein verhaaltje van Alan Cohen (http://www.lichtwerker.com/artikels/hart/hart5.htm) om te verduidelijken wat ik al gedaan heb.
Ik wil mijzelf absoluut niet vergelijken met Picasso, maar het verhaal maakt hopelijk duidelijk wat ik bedoel. Meerdere jaren ben ik bezig met het maken van presentaties. Ik lees veel over dit onderwerp, en probeer nieuwe dingen uit in mijn eigen presentaties, maar ook in de presentaties die ik maak voor mijn werkgever, onze klanten, conferenties en wedstijden online. Ik bekijk en analyseer veel presentaties online, en ben altijd op zoek naar nieuwe en frisse ideeen.
Als uit de hand gelopen hobby begonnen, willen ik en een partner dit meer professioneel gaan aanpakken, en kijken of we ons leven kunnen onderhouden met iets waar wij een passie voor hebben.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Saaie, onduidelijke en slaapverwekkende presentaties voor eens en altijd van deze aardkloot verbannen (ik heb ooit eens gelezen dat je doelen groot moeten zijn :-)).
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er zijn een aantal bedrijven die een soort gelijk concept aanbieden. Ethos3, xPlane zijn zeer bekende namen in de USA. Het concept is dus niet echt uniek. Maar wat wij uiteindelijk leveren is uniek. Iedere slide is een unikaat, onze stijl is uniek, en wij zijn er van overtuigd dat onze klanten gelukkig gaan zijn met het resultaat.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
[*]Opbouwende kritiek en feedback op het idee.
[*]Interessante vragen die mij dwingen nog eens goed na te denken over het concept.
[*]Een antwoord op de vraag of jij als ondernemer voor zo een service bereid is te betalen, ...
[*]... en zo ja wat voor een prijs je hier dan aan bij denkt.
Qua prijs hebben we zelf natuurlijk ook enige ideeen. Die ga ik later nog in deze thread posten, maar ik ben zeer benieuwd naar de eerste reacties zonder deze informatie.
Ik hoop op een levendige discussie! Alvast vriendelijk bedankt,
Henrico
[mod-edit: titelwijziging doorgevoerd in alle reacties]
I help C-level executives with troubled projects.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag