• 0

Import uit turkije, invoer rechten enz.

Goede dag,

 

Ik ben een leek wat import betrefd en heb wel wat gezogt maar vind het allemaal erg moeilijk uit te vogelen.

Ik heb een leverancier in Turkije gevonden die mij overhemden kan leveren.

Nu heb ik de volgende vragen:

 

- De leverancier die zal ze per vlucht versturen maar hoe gaat het dan verder? welke stappen moet ik verder ondernemen? moet ik het zelf aanmelden bij de douane of komt het daar automatisch terecht?

- Het gaat om merklose kleding waar ik eventueel zelf een merk naam in kan laten zetten, hoeveel in het invoer percentage?

 

Met vriendelijke groet,

 

JHG

 

Misschien kan ik een x aantal vragen hier wel ergens vinden, maar heb al de hele dag heel internet afgezocht en vind het allemaal lastig om te vinden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

1. Na aankomst krijgt expediteur X je goederen (indien per luchtvracht, per koerier werkt het anders, dan regelt TNT/DHL/Fedex het af) en belt je. Je geeft informatie over de goederen, eventueel BTW nummer en tekent een directe vertegenwoordiging (tenzij je particulier importeert, dan is de machtiging niet nodig). Je ontvangt meestal vooraf een factuur voor afhandeling, invoerrechten en BTW. De goederen worden bij je afgeleverd of je haalt ze zelf af op Schiphol.

2. Invoerrechten, zijn het heren of dames overhemden, van welke stof zijn ze gemaakt etc (zie http://gebruikstarief.douane.nl, kleding is heel makkelijk te vinden)

Link naar reactie
  • 0

1. Na aankomst krijgt expediteur X je goederen (indien per luchtvracht, per koerier werkt het anders, dan regelt TNT/DHL/Fedex het af) en belt je. Je geeft informatie over de goederen, eventueel BTW nummer en tekent een directe vertegenwoordiging (tenzij je particulier importeert, dan is de machtiging niet nodig). Je ontvangt meestal vooraf een factuur voor afhandeling, invoerrechten en BTW. De goederen worden bij je afgeleverd of je haalt ze zelf af op Schiphol.

2. Invoerrechten, zijn het heren of dames overhemden, van welke stof zijn ze gemaakt etc (zie http://gebruikstarief.douane.nl, kleding is heel makkelijk te vinden)

 

Als je kleding importeert vanuit Turkije kan je toch beter gebruik maken van de ATR regeling?

 

http://www.kvk.nl/internationalehandel/070_Documenten/atrcertificaat/default.asp

 

Waardoor je geen invoerrechten betaald.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.