• 0

Opvolgen mailing: nabellen

Volgende week verstuur ik een mailing (officiele brief) naar zo'n 250 pensioenfondsen. De brief is beperkt tot 1 overzichtelijk A4-tje en het aanbod is goed en duidelijk beschreven, volgens het "offer you can't refuse"-principe.

 

Nu wil ik eigenlijk daarna gebruik gaan maken van een callcentre of telemarketingburo die de 250 pensioenfondsen kan nabellen. In eerste instantie of de brief is aangekomen, maar ook of deze duidelijk was en mogelijk om een afspraak in te plannen.

 

Wie weet een goede, professionele en betrouwbare partij of persoon die dit kan en die ook niet zo gek duur is? Wie heeft er enig idee waar je dan ongeveer op moet rekenen qua kosten?

 

Groeten,

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap de reactie.

 

Het antwoord is simpelweg: tijdgebrek.

 

Mijn doelstelling met het call-centre is ook absoluut niet om inhoudelijk te gaan discussieren. Ik wil ze 3 vragen meegeven die gesteld moeten worden:

 

1) Is de brief in goede orde ontvangen

2) Was de brief duidelijk

3) Heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek met de heer Tuijp, dan wel telefonische terugkoppeling met de heer Tuijp

drs. Jeroen Tuijp Actuaris AG

www.edmondhalley.nl : actuariële diensten en pensioenadvies voor bedrijven

www.edmondhalley.nl : pensioenmanagement, pensioenopleidingen en risicomanagement voor bedrijven en pensioenfondsen

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie of de brief is aangekomen, maar ook of deze duidelijk was en mogelijk om een afspraak in te plannen.

Dag Actuva,

 

Mijn ervaring is dat het niet zo goed werkt om in een telefoongesprek te refereren aan een eerder verstuurde brief. In veel gevallen hebben ze de brief niet gehad, waren ze na het lezen al niet meer geïnteresseerd of hebben het op de "misschien/ooit" stapel gelegd. Onnodig vaak levert het verwijzen naar de brief een "nee" op en dat zet je in het telefoongesprek gelijk op achterstand.

 

Je hebt een brief niet nodig om een aanleiding te hebben om een gesprek te starten. Hoewel 250 partijen best veel is, zou ik je aanraden om toch niet met een schot hagel te werken, maar vooral met scherp te schieten. Ik zou je ook willen aanraden om in eerste instantie zelf te bellen zodat je kunt ontdekken welke argumenten je werkelijk een afspraak gaat opleveren.

 

Misschien niet helemaal een antwoord op jouw vraag, maar wel bedoeld om het aantal gemaakte afspraken te verhogen.

Succes!

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jeroen,

 

Ik ga je helpen geld te besparen. Als je een call center laat bellen, zijn de antwoorden:

1) Weet ik niet, we krijgen heel veel post;

2) Waarschijnlijk wel;

3) Geen behoefte, wij nemen wel contact met hem op als we dat nodig vinden.

en dat keer 250.

 

Misschien een beetje flauw van mijn kant, maar voel jij je serieus genomen als je door een call center wordt nagebeld? Hoe reageer jij?

 

Als je toch wil nabellen, wil ik je adviseren een slimme, vrolijke, ad-rem jongedame (of heer natuurlijk) op uurbasis bij jou op kantoor te laten nabellen. Je hebt meer controle over het proces en de kosten, je kunt meeluisteren, bijsturen en desgewenst ingrijpen als het niet naar je zin is. Mijn ervaring met call centers is dat ze op basis van een minimum budget werken, en dat je dus sowieso voor 5 K "nat" gaat, terwijl resultaten niet gegarandeerd worden.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Groeten, Stefan

 

 

Ik snap de reactie.

 

Het antwoord is simpelweg: tijdgebrek.

 

Mijn doelstelling met het call-centre is ook absoluut niet om inhoudelijk te gaan discussieren. Ik wil ze 3 vragen meegeven die gesteld moeten worden:

 

1) Is de brief in goede orde ontvangen

2) Was de brief duidelijk

3) Heeft u behoefte aan een persoonlijk gesprek met de heer Tuijp, dan wel telefonische terugkoppeling met de heer Tuijp

Link naar reactie
  • 0

Beste Stefan

 

Waar haal jij die wijsheid vandaag? Omdat je wellicht zelf een keer de plank mis hebt geslagen en bij de verkeerde partij hebt aangeklopt?

Er zijn in Nederland een paar duizend callcenters waarvan een groot aantal een prima bestaansrecht heeft opgebouwd door enkel en alleen telemarketing te verkopen.

Je moet echter wel zelf de moeite doen om:

Een goede partij te vinden.

Goed afspraken te maken

Goede instructies te geven

Daarnaast kun je bij de goede callcenters ook gemakkelijk referenties krijgen.

Je weet zelf wat het moet opleveren en of je de tarieven van een callcenter hierin volstaan. Daarnaast zijn er voldoende callcenters waar je kunt onderhandelen over bijv no cure no pay.

 

Zelf bellen is inderdaad bezig omdat je dan met jouw vakkennis en overtuigingskracht beter rendement kunt boeken. Maar er zijn genoeg professionals die wel raad weten met een van jouw antwoorden.

 

Als je het wilt uitbesteden, zoek eens op outbound callcenter of op www.callcenter.startpagina.nl

 

gr ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Ronny,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb inderdaad alleen mijn mening gegeven. Deze is, zoals je juist concludeert, gebaseerd op mijn ervaringen met call centers. En inderdaad, er zijn ook goede call centers. Met de partijen waar ik mee gesproken heb was de optie "no cure - no pay" echter een "no go".

 

Met vriendelijke groet, Stefan

Link naar reactie
  • 0

Prospects bellen a.d.h.v. een brief die je verstuurd is niet zo heel gek, echter moet het personeel wat je hiervoor gebruikt wel kaas gegeten hebben van de materie en van bellen in het algemeen. Een leuke jonge dame neerzetten klinkt wel leuk, maar als je 0 ervaring hebt met cold calling zal er niet zoveel resultaat uit vloeien.

 

Niemand kan het zo vertellen als jij. Dus ben je zelf een beetje enthousiast met een leuke stem zou ik dat dagje of twee gewoon zelf vrij maken.

 

Ik zeg (net als maurice de hond)... doen! ;)

 

Ik heb zelf goede ervaring met 2 callcenters, maar die zitten meer richting de makelaars en verzekeringen branche (al maakt het bij een eenvoudig belscript niet echt uit natuurlijk).

Link naar reactie
  • 0

250 mailings => gemiddeld 4 minuten per mailing nabellen = totaal 1000 minuten = ± 17 uur = ± 5 dagdelen bellen.

 

Uitkomst (mits met de juiste telefonische vaardigheden uitgevoerd): ± 50 maal belangstelling voor meer informatie => ±10 afspraken => 2 á 3 transacties.

 

Mijn advies (idem als boven): Zelf doen, maar wel gefaseerd, bijvoorbeeld 50 stks. versturen en dan na twee dagen een dagdeeltje nabellen.

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Eens met Hans, met één toevoeging

 

Als je gefaseerd verstuurt, kijk dan of je de tweede batch brieven kunt aanpassen met de feedback op de eerste batch.

Als blijkt dat je klanten in de eerste brief zaken niet duidelijk vinden, of bepaalde zaken niet zijn lbijven hangen, wijzig dit dan, zodat je in ieder geval bij de derde batch de brief zo optimaal mogelijk hebt.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

En doe de eerste batch bij de klanten waar je het minste van verwacht en het minste rendement zouden opleveren.

Valt de brief of het gesprek verkeerd dan leer je ervan zonder een potentieel goede klant te verliezen.

 

Begin dus niet bij die ene klant die je altijd al zou willen binnenhalen, gaat het fout door de onervarenheid in dit proces ben je hem meteen kwijt.

Link naar reactie
  • 0

En doe de eerste batch bij de klanten waar je het minste van verwacht en het minste rendement zouden opleveren.

 

Ik kan me niet zo vinden in dit advies. prospects waarvan je het minste verwacht kunnen je beste klanten worden, simpeleg omdat je in eerste instantie dingen over het hoofd hebt gezien of dat er ondanks je eerdere 'gevoelens'toch een enorme klik blijkt te zijn.

 

Je mailing aanpassen naar aanleiding van een mailing waarvan je toch al niet van verwachtte is lastig... op basis waarvan moet je dan de mailing aanpassen? Op basis van aannames en veronderstellingen werken is in mijn ogen niet zo'n goed idee.

 

Wat volgens mij veel beter werkt is dat je eerste batch een dwarsdoorsnede vormt van je doelgroep. Zorg dat je elk gesprek vervolgens 'blanco' (probeer aannames e.d. uit te schakelen) ingaat, op basis van die batch kun je vervolgens besluiten om alsnog de mailing aan te passen.

 

Ik wil hiermee overigens niet betwisten dat het verkeerd is om je intuïtie te vertrouwen...

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0
Ik wil hiermee overigens niet betwisten dat het verkeerd is om je intuïtie te vertrouwen...
Ehh..., ??? leg me even uit: vind je het nou verkeerd of goed op intuïtie te vertrouwen?

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Nee niet verkeerd

 

Maar

 

Op het moment dat je gaat praten over batches, series en grotere groepen zou ik het maken van keuzes niet van de intuïtie af laten hangen. Probeer het samenstellen van de groepen zo klinisch mogelijk aan te pakken. Probeer ook elke batch uiteindelijk te analyseren op feiten.

 

Je moet uitkijken dat het bellen op een bepaalde batch niet een Self-fulfilling prophecy wordt. Het zou zomaar eens zo kunnen zijn dat je niet veel verwacht van een bepaalde batch, daardoor minder gemotiveerd te werk gaat, dingen afraffelt om zo snel mogelijk aan de 'betere' batch te kunnen beginnen. Als je zorgt voor een dwarsdoorsnede blijft het in mijn ervaring iig leuk.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Wij versturen ook vaak direct mailings via de post. Het beste is inderdaad om zelf na te bellen. Komt professioneler over. Vaak hebben de potentiele klanten de brief niet ontvangen of gelijk weggegooid. In die gevallen zal je toch in het kort moeten toelichten wat er in de brief stond vermeld. Enige nadeel van zelf nabellen is dat het veel tijd kost. Het wordt echter wel vaak op prijs gesteld als wij zelf even nabellen en interesse tonen (wij verkopen geen producten maar bieden vestigingslocaties onder de aandacht bij ondernemers in verschillende winkelgebieden) Met callcenters heb ik geen ervaring in zakelijke zin. Echter, mijn persoonlijke ervaringen met callcenters zijn niet zo best

 

Succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.