• 0

Bedrijf op pootjes, geen klanten...

Officieel is mijn studio, aan huis, nu bijna een maand open.

Vanaf dag 1 heb ik dure flyers uitgedeeld en stapeltjes bij diverse winkels in de buurt neergelegd.

Op de hyves heb ik iedereen gemaild. De studio bij de advertenties, events en tips geplaatst. Daarbij heb ik een aparte Hyves voor mijn bedrijfje gemaakt.

De website is door een proffesioneel bedrijf opgezet.

Ook de plaatselijke wijkkrantjes gemailt, maar geen reacties mogen ontvangen.

Voor mijn raam hangt de prijslijst, mooie foto's, de logo en het schiltje van de branchevereniging.

Momenteel duizenden euro's geinvesteerd, maar de klanten komen maar niet.

Ben ik misschien te ongeduldig?

Wie kan me aan tips helpen?

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Genevieve,

 

Welkom op het forum!

 

De eerste vraag die mij binnenschiet is of je een leuke actie hebt bedacht of gewoon een kort voorstel van je bedrijf op de flyer hebt gezet?

Mijn vrouw gaat namelijk ook wel eens naar een nagelstudio en die eerste keer vond vooral ik erg duur. ( maar ik moet dan niet zo zeuren..) ;)

De rest is herhaalbezoek en dus maandelijks wederkerend inkomen.

Je zou dus een mooie actie kunnen bedenken dat je juist dat eerste bezoek voor een zéér scherpe prijs wegzet!

Daarnaast is mond tot mond reclame in jouw branche zeer belangrijk. Zorg dus dat elke klant over je praat tegen familie vrienden buren etc.! Je kunt deze klant daarbij stimuleren door deze reeds bestaande klant bijv.een extra korting te geven wanneer iemand via haar binnenkomt.

Voor jou is het eerst heel belangrijk om te zorgen dat er iemand binnenkomt. Dit kan ook door even te zorgen dat je de goedkoopste bent uit je omgeving en biedt iets verpletterends aan. De inkomsten komen later wel doordat klanten niet meer bij je weg willen.

 

suc6 ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even naar je website gekeken om te zien wat je doet, mooie website! Ik heb niet zo snel veel tips, wel 1 tip: ik kreeg 'n keer 'n waardebon van een schoonheidsspecialiste in de buurt, namelijk 20% korting bij eerste behandeling. Ik trapte er meteen in ;) en doordat ze het verder goed doet ben ik vaste klant. Misschien kan je ook zo 'n lokkertje bedenken.....'n Andere schoonheidsspecialiste had 'n keer 'n open dag gehad, dan kon je komen kijken en kreeg je 'n presentje. Volgens mij kwamen er vooral vrienden / kennissen en vrijwel niemand uit de buurt, dus dat had niet zoveel nut. Maar dat kan natuurlijk per doelgroep verschillen.....

 

Heb je ook al rondgesurfd op fora om tips te posten? Het heeft wellicht niet veel nut omdat je plaatsgebonden bent, maar zorgt in ieder geval misschien voor wat naamsbekendheid....

Link naar reactie
  • 0

Beste Geneviève,

 

welkom op Higherlevel. Wat een prachtige website! Jouw prijsstelling en exacte doelgroep kan ik (op afstand en als man) niet direct beoordelen.

 

Wat ik wel typisch vind aan de inhoud van jouw website en algemene presentatie zijn de volgende punten:

- de homepagina gaat over jezelf, niet over klanten en mogelijke behandelingen en adviezen

- je bent gevestigd aan de weg uit je bedrijfsnaam in plaats. Deze link zou ik expliciet leggen en waarom heet de studio niet gewoon Floraweg en staan je contactgegevens niet rechtsbovenaan iedere pagina van je website?

- het lettertype onder de plaatjes van de behandelingen is afwijkend en naar mijn smaak niet passend

- de woorden in het menu mogen iets vetter

- naast het contactformulier ontbreekt een gewoon e-mailadres

- is een maandelijkse nieuwsbrief met aanbieding geen goed relatiemarketingmiddel?

- wat zijn je openingstijden?

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

mooie site, ziet er gelikt uit!

 

in plaats van de eerste 100 klanten korting zou ik eerder kiezen voor een actieperiode,

bijvoorbeeld tot het eind van het jaar of maand.

je moet zelf achter de slogan tussen haakjes al een verduidelijking erbij zetten, komt op mij verwarrend over.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Hallo Genevieve,

 

Ik heb de afgelopen maanden een aantal flyers in de bus gehad van nieuwe bedrijfjes. Zonder uitzondering met tik- en taalfouten. Veel mensen zullen daar overheen lezen, maar voor diegenen die het wel zien geeft het een bepaalde indruk. Ik ken jouw flyer niet, maar op je website zie ik in elk geval de nodige tik- en taalfouten. Daarnaast staat er een paar keer "test" (onder de tweede rij foto's bij "Behandelingen), zijn twee pagina's niet ingevuld en geeft de link naar het bruidsnagel arrangement een "pagina niet gevonden" melding. Daar zou ik in ieder geval even naar (laten) kijken.

 

Een actie zoals je hebt aangekondigd (eerste 100 behandelingen 25% korting) werkt volgens mij goed voor een bedrijf waar het meteen storm loopt. Dan kun je die actie namelijk beeindigen na een paar weken en overgaan tot de orde van de dag (of tot een nieuwe actie). Nu zou deze actie wel eens tegen je kunnen gaan werken, omdat die te lang loopt en je wellicht blokkeert bij nieuwe acties. Heb je een einddatum aan deze actie gehangen? Of kun je dat alsnog doen? "Actie geldig tot 1 november 2009 voor de eerste 100 behandelingen" of zoiets?

 

Misschien ben je inderdaad wat ongeduldig. Die flyers hebben hun tijd nodig. Liggen ze wel bij de juiste winkels (mode, bruidsmode, zonnebrillen, bijoux)? En worden ze daar ook meegenomen? Wordt je website al gevonden? Zijn er evenementen of netwerkbijeenkomsten in Nijmegen waar je je kunt presenteren? Zitten er potentiele klanten in je vrienden- en kennissenkring? Heb je al aandacht gekregen in de huis-aan-huis-bladen (misschien even bellen als ze niet reageren)?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Als vrouw......

Eerste behandeling is inderdaad duur maar aan de andere kant weet je dat je daarna maandelijks terug moet komen dus zou ik me meer zorgen maken qua kosten over de maandelijkse behandeling dan over de 1e keer.

 

Wanneer sta ik open voor dit soort flyers: bij de kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank. Als ze thuis in de brievenbus komen, zal ik ze waarschijnlijk snel weggooien. De momenten waarop ik tijd heb en in de ontspanningsmodus zit.

 

Zit je aan een doorlopende weg? Of bij een winkelcentrum? Kun je misschien een dag (snel ivm weer) buiten gaan zitten en een gratis manicure geven (geen kunstnagels, werkt niet id wind denk ik?). Wie er niet aan de beurt komt die dag, die krijgt een waardebon voor X. Neem wat vriendinnen mee zodat je tafeltje in ieder geval bezet is die dag.

 

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Heel veel succes!!!

 

PS, meld je even aan op google maps

Link naar reactie
  • 0

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

helemaal goed, maar in dit rijtje ontbreekt nog de drogist en de parfumerie, dat is helemaal jouw doelgroep! ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 1

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Daarop voortbordurend: bied iets leuks aan voor je nieuwe buren, zeker als je andere bedrijven in de buurt hebt. Leuke kaartjes o.i.d. laten drukken met daarop iets als "Beste buren, wij zijn Floranails en zijn nieuw hier, kom een keer langs voor een kop koffie en een gratis nagelverzorging." Die dan persoonlijk langsbrengen in de buurt rondom je nagelstudio, en voor je het weet heb je je eigen netwerkje met mensen die wat mond-tot-mondreclame voor je regelen.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Genevieve,

 

Welkom op het forum!

 

De eerste vraag die mij binnenschiet is of je een leuke actie hebt bedacht of gewoon een kort voorstel van je bedrijf op de flyer hebt gezet?

Mijn vrouw gaat namelijk ook wel eens naar een nagelstudio en die eerste keer vond vooral ik erg duur. ( maar ik moet dan niet zo zeuren..) ;)

De rest is herhaalbezoek en dus maandelijks wederkerend inkomen.

Je zou dus een mooie actie kunnen bedenken dat je juist dat eerste bezoek voor een zéér scherpe prijs wegzet!

Daarnaast is mond tot mond reclame in jouw branche zeer belangrijk. Zorg dus dat elke klant over je praat tegen familie vrienden buren etc.! Je kunt deze klant daarbij stimuleren door deze reeds bestaande klant bijv.een extra korting te geven wanneer iemand via haar binnenkomt.

Voor jou is het eerst heel belangrijk om te zorgen dat er iemand binnenkomt. Dit kan ook door even te zorgen dat je de goedkoopste bent uit je omgeving en biedt iets verpletterends aan. De inkomsten komen later wel doordat klanten niet meer bij je weg willen.

 

suc6 ronny

 

 

Bedankt voor de tips! De paar klanten die ik heb / had krijgen bij aanbreng van een nieuwe klant 10% korting. Dmv visitekaartjes. Klant krijgt er twee mee. 1 voor bv vriendin waarop haar naam staat. Als vriendin dit kaartje meeneemt noteer ik dat op de klantenkaart. Als de eertse klant weer komt krijgt ze 10% korting.

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Beste Geneviève,

 

welkom op Higherlevel. Wat een prachtige website! Jouw prijsstelling en exacte doelgroep kan ik (op afstand en als man) niet direct beoordelen.

 

Wat ik wel typisch vind aan de inhoud van jouw website en algemene presentatie zijn de volgende punten:

- de homepagina gaat over jezelf, niet over klanten en mogelijke behandelingen en adviezen

- je bent gevestigd aan de weg uit je bedrijfsnaam in plaats. Deze link zou ik expliciet leggen en waarom heet de studio niet gewoon Floraweg en staan je contactgegevens niet rechtsbovenaan iedere pagina van je website?

- het lettertype onder de plaatjes van de behandelingen is afwijkend en naar mijn smaak niet passend

- de woorden in het menu mogen iets vetter

- naast het contactformulier ontbreekt een gewoon e-mailadres

- is een maandelijkse nieuwsbrief met aanbieding geen goed relatiemarketingmiddel?

- wat zijn je openingstijden?

 

Succes!

 

Groet,

 

Highio

 

Ik heb begrepen dat een homepage een inleidend karakter heeft, overige info staat onder de andere tabs. Betreft mijn keuze over de naam van de studio, dit ligt denk ik wel voor de hand. Ik ga mijn studio toch niet een straat naam geven. Zal de zoekmachine niet snel mijn salon vinden... Op elke pagina mijn contactgegevens? Mmm, ik ben van mening dat het te druk wordt. De lettertypes moeten inderdaad aangepast worden evenals de teksten.

E-mail adres is het zelfde als contact adres. Nu krijg ik de juiste info die ik nodig heb voor feetback als mensen vragen hebben.

Met de nieuwsbrief ben ik bezig, maar moet ik wel eerst klanten hebben om naar toe te sturen toch?

Openingstijden heb ik bewust even niet op de site gezet, omdat ik me wil richten op de vraag. Daarna kan ik mijn prive tijden hier op aanpassen en de tijden vastzetten.

 

Maar bedankt voor de moeite en je reactie!

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

mooie site, ziet er gelikt uit!

 

in plaats van de eerste 100 klanten korting zou ik eerder kiezen voor een actieperiode,

bijvoorbeeld tot het eind van het jaar of maand.

je moet zelf achter de slogan tussen haakjes al een verduidelijking erbij zetten, komt op mij verwarrend over.

 

Inderdaad, met de slogan zit ik inderdaad al een een tijdje te worstelen... :-\ Ik zal het aan laten passen!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch eerst de behoefte (voordelen) voor klanten noemen en dan mezelf inclusief specialisatie en ervaring introduceren.

 

Nagelstudio Floraweg in Nijmegen (potentiële klanten en snelle online bezoekers moeten je eerst maar weten te vinden), ik zie het probleem niet. Wat doe je met potentiële klanten die slechts Floranail hebben onthouden?

 

Je e-mailadres staat nergens los op de site...nieuwsbrieven kun je ook op je website of hyve zetten, dan gebeurt er tenminste steeds iets.

 

Maar dit is slechts een van de vele adviezen, nogmaals succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als vrouw......

Eerste behandeling is inderdaad duur maar aan de andere kant weet je dat je daarna maandelijks terug moet komen dus zou ik me meer zorgen maken qua kosten over de maandelijkse behandeling dan over de 1e keer.

 

Wanneer sta ik open voor dit soort flyers: bij de kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank. Als ze thuis in de brievenbus komen, zal ik ze waarschijnlijk snel weggooien. De momenten waarop ik tijd heb en in de ontspanningsmodus zit.

 

Zit je aan een doorlopende weg? Of bij een winkelcentrum? Kun je misschien een dag (snel ivm weer) buiten gaan zitten en een gratis manicure geven (geen kunstnagels, werkt niet id wind denk ik?). Wie er niet aan de beurt komt die dag, die krijgt een waardebon voor X. Neem wat vriendinnen mee zodat je tafeltje in ieder geval bezet is die dag.

 

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Heel veel succes!!!

 

PS, meld je even aan op google maps

 

Bedankt voor je goede en wijze raad!

Inderdaad, de flyers zouden daar het beste op de plek liggen, maar velen hier in de directe omgeving hebben een familielid of vriendin die nagelstylist is en vinden het vervelend om dan voor de 'concurent' reclame te maken... Deze stylisten zijn echter niet te vinden op een site oid, dat is ook een groot probleem van meerdere studios, dit beroep is nog steeds een vrij beroep.

Betreft de manicure aan straat, is een hele goede, maar ik ben bang dat je met de gemeente problemen krijgt ivm vergunning. Ze zijn heel streng op dat gebied hier in Nijmegen heb ik begrepen.

O ja, ook ben ik aangemeld op de google maps. ;)

 

Groetjes!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste.

 

Daarop voortbordurend: bied iets leuks aan voor je nieuwe buren, zeker als je andere bedrijven in de buurt hebt. Leuke kaartjes o.i.d. laten drukken met daarop iets als "Beste buren, wij zijn Floranails en zijn nieuw hier, kom een keer langs voor een kop koffie en een gratis nagelverzorging." Die dan persoonlijk langsbrengen in de buurt rondom je nagelstudio, en voor je het weet heb je je eigen netwerkje met mensen die wat mond-tot-mondreclame voor je regelen.

 

 

 

Das een hele goede!!!

Ik ga hier gelijk werk van maken!

 

Bedankt.

:)

Groetjes!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 1
Samenwerking met kapper, schoonheidsspecialiste, sauna, pedicure, zonnebank, sportschool etc lijkt me heel nuttig. Iemand die jou gewoon aanbeveelt, dat werkt toch het beste

 

Geef een paar vrouwen die daar aan de balie werken schitterende nagels. Gratis. Als ze reacties krijgen, zullen ze zeker naar jou verwijzen.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je toch niets te doen heb, zou ik aan de eerste 100 aanmeldingen een gratis behandeling geven. Zo krijg je mond-tot-mond reclame. Er is niets zo erg als .....wachten..... Dus lekker promoten....zelf de straat op

Link naar reactie
  • 0

Hoi, zo te horen zit je nog niet stil. Mijn tip is om te kijken in de omgeving naar bepaalde buurtgroepen.

 

Bij mij in de wijk is er bijv. een kerk met een wekelijkse vrouwen (hobby)club. Vraag of je daar een keer iets leuks mee kan doen, tijdens een dag. Zo zullen er best nog een aantal verenigingen zijn als zangkoren of dergelijke waar veel vrouwen te vinden zijn. Bijv voordat ze een uitvoering hebben dat jij ze een keer mooi gaat maken en meteen je contactmoment hebt met potentiële klanten.

 

(Let hierbij wel op dat je niet teveel weggeeft en jezelf in de kosten gaat werken. Alles minimaal kostprijs + een beetje :))

 

Wat je ook kan doen is hier je ambassors zoeken, bij die verenigingen. Dat persoon dat het meest in zet en in het zonnetje gezet mag worden. Is een leuke ervaring voor die dame en dat gaat ze zeker delen op dr club!

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf ook nagelstyliste en ik heb ook al met flyers gewerkt. De meeste mensen bellen niet meteen. Ik heb nu nog soms bellers door flyers van meer dan 6 maanden geleden dus je flyers zijn zeker niet verloren gegaan.

 

Persoonlijk stoor ik me wel aan je uitleg over gel en acryl. Als je dat juist kan aanbrengen is de smile line bij gel en acryl even scherp. Kijk anders eens naar de reversed methode daar is het heel eenvoudig mee. Als acryl langer mee gaat dan zet je je gel verkeerd want op chemisch niveau zijn deze producten hetzelfde, ze verwerken alleen anders. Net hetzelfde met het feit dat gel er natuurlijker uit zou zien, dat hangt van de nagelstyliste af. Excuses voor deze onderbreking maar zo ontstaan verkeerde ideeën over ons beroep

 

De eerste 100 behandelingen tegen gereduceerde prijs vind ik een goed idee, zo kom je er zelf in, je trekt meteen mensen aan en je werkt aan je snelheid.

 

Heb je zelf mooie nagels? En je moeder en zussen bvb? Als mensen dat zien willen ze vaak weten wie de nagels gemaakt heeft.

 

Ik zou gewoon zetten geen pin ipv nog geen pin.

 

Zijn je foto's eigen werk? Dan herken ik precies een design uit de profnail, had jij dat ingestuurd? Dat kan je ook gebruiken als promomiddel!

 

Hoe kom je eigenlijk aan je prijzen? Ik zie dat ze best moeilijk te onthouden zijn maar zeker niet te hoog. Wat bedoel je met overlay? Bij mij is dat hetzelfde als een versteviging van de natuurlijke nagel.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik lees telkens weer over acties voor de 1e x aantal klanten.

 

Daarmee maak je toch wel erg duidelijk dat je nog maar net startend bent. Wellicht schrikt dat af?

Waarom geen extra aandacht (persbericht/advertentie) waarbij je klant nr zoveel een gratis behandeling geeft.

 

Ik wil je verder niet op verkeerde ideeën brengen, maar ik heb het voorbeeld gezien bij mijn buurman die zijn 2e klant uit België kreeg en dit groots vierde met de zgn 100e opdracht uit België. Degene op de foto's was trouwens mijn andere buurman ;D

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.