• 0

Bedrijf op pootjes, geen klanten...

Officieel is mijn studio, aan huis, nu bijna een maand open.

Vanaf dag 1 heb ik dure flyers uitgedeeld en stapeltjes bij diverse winkels in de buurt neergelegd.

Op de hyves heb ik iedereen gemaild. De studio bij de advertenties, events en tips geplaatst. Daarbij heb ik een aparte Hyves voor mijn bedrijfje gemaakt.

De website is door een proffesioneel bedrijf opgezet.

Ook de plaatselijke wijkkrantjes gemailt, maar geen reacties mogen ontvangen.

Voor mijn raam hangt de prijslijst, mooie foto's, de logo en het schiltje van de branchevereniging.

Momenteel duizenden euro's geinvesteerd, maar de klanten komen maar niet.

Ben ik misschien te ongeduldig?

Wie kan me aan tips helpen?

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben zelf ook nagelstyliste en ik heb ook al met flyers gewerkt. De meeste mensen bellen niet meteen. Ik heb nu nog soms bellers door flyers van meer dan 6 maanden geleden dus je flyers zijn zeker niet verloren gegaan.

 

Persoonlijk stoor ik me wel aan je uitleg over gel en acryl. Als je dat juist kan aanbrengen is de smile line bij gel en acryl even scherp. Kijk anders eens naar de reversed methode daar is het heel eenvoudig mee. Als acryl langer mee gaat dan zet je je gel verkeerd want op chemisch niveau zijn deze producten hetzelfde, ze verwerken alleen anders. Net hetzelfde met het feit dat gel er natuurlijker uit zou zien, dat hangt van de nagelstyliste af. Excuses voor deze onderbreking maar zo ontstaan verkeerde ideeën over ons beroep

 

De eerste 100 behandelingen tegen gereduceerde prijs vind ik een goed idee, zo kom je er zelf in, je trekt meteen mensen aan en je werkt aan je snelheid.

 

Heb je zelf mooie nagels? En je moeder en zussen bvb? Als mensen dat zien willen ze vaak weten wie de nagels gemaakt heeft.

 

Ik zou gewoon zetten geen pin ipv nog geen pin.

 

Zijn je foto's eigen werk? Dan herken ik precies een design uit de profnail, had jij dat ingestuurd? Dat kan je ook gebruiken als promomiddel!

 

Hoe kom je eigenlijk aan je prijzen? Ik zie dat ze best moeilijk te onthouden zijn maar zeker niet te hoog. Wat bedoel je met overlay? Bij mij is dat hetzelfde als een versteviging van de natuurlijke nagel.

 

Succes!

 

Bedankt voor je opbeurende woorden, goed advies is altijd welkom!

Nee, de beschilderde tip is wel eigen werk, maar ik heb deze uitgeprobeerd aan de hand van de voorbeeld uit de profnail. Moet de foto er weer af denk je?

Ik zal de tekst met mijn uitleg nog eens tegen de loep houden. De tekst heb ik gebasseerd op ervaringen van anderen. Ik heb juist geprobeerd hier te melden dat mensen vaak zelf verantwoordelijk zijn voor slechte nagels nadat men kunstnagels hebben gehad. Het allerlaatste wat ik wil dat er verkeerde ideeen ontstaan, juist omdat er veel onproffesionele nagelstylisten werken.

De opleiding volg ik Pepijn Borrel, nu weet je denk ik ook met wat voor soort nagels ik zelf loop... ;)

Familie bestaat uit moeder en zus, beide geen type hiervoor. Paar vriendinnen zijn nog even model voor mij.

Prijzen zijn berekend vanuit mijn ondernemersplan. Hiermee kan ik goed concureren omdat ik aan huis werk. Alleen het moeten ze inderdaad nog goed afgerond worden. (Vreemde berekening van coach geweest...)

Overlay = de nieuwe gel van een bekend merk (mag hier geen reclame maken) is dunner dan gel en dikker dan de supreme finish top gel.

 

Groetjes!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Ik durf het bijna niet te vragen maar heb je een ondernemersplan gemaakt?

En zo ja, op hoeveel klanten heb je gerekenend de eerste maanden?

 

Yep, ondernemersplan gemaakt en goed gekeurd. Hierin is het eerste jaar 65 klanten berekend.

 

Hoe kwam je op die 65 klanten en waar is het fout gegaan?

 

Ik ben een stuk minder enthousiast als de anderen met het idee van de nagelstudio.

 

De situatie hier in mijn dorp, en alle dorpen in de buurt, is dat er in elke buurt wel een nagelstudio zit, de één in de garage en de andere in een apart kamertje in het woonhuis en men concurreert mekaar dood.

Gelukkig is het voor vele een bijverdienste en is het geen hoofdinkomen.

 

Wil je boven de massa uitsteken dan zal je meer moeten bieden dan je concollega's en begin dan niet over een betere kwaliteit want zo denken jouw concollega's er ook over.

Samenwerken met kapsalons etc. lijkt leuk maar je concollega's zijn daar ook vast al langs geweest.

 

Misschien samenwerken met een thuiskapster die bij jouw in de studio knipt, ik noem maar wat.

Je moet het nu echt hebben van mond op mond reclame dus zet je familie aan het werk.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees telkens weer over acties voor de 1e x aantal klanten.

 

Daarmee maak je toch wel erg duidelijk dat je nog maar net startend bent. Wellicht schrikt dat af?

Waarom geen extra aandacht (persbericht/advertentie) waarbij je klant nr zoveel een gratis behandeling geeft.

 

Ik wil je verder niet op verkeerde ideeën brengen, maar ik heb het voorbeeld gezien bij mijn buurman die zijn 2e klant uit België kreeg en dit groots vierde met de zgn 100e opdracht uit België. Degene op de foto's was trouwens mijn andere buurman ;D

 

Hoi,

 

helemaal mee eens, morgen wordt dit aangepast. Zal een actie worden voor een bepaalde datum.

 

Groetjes en bedankt!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 2

Yep, ondernemersplan gemaakt en goed gekeurd. Hierin is het eerste jaar 65 klanten berekend.

 

Waarom wijzig je dit niet in 65+ klanten ;)

 

Biedt een korting voor mensen in het bezit van een 65+ kaart.

Neem je spullen onder de arm en organiseer een nagelverzorgingsactiviteit in bejaardenhuizen bij jou in de buurt

Iedere 1e woensdag van de maand in de ochtend op locatie, en daarnaast kom je op afspraak langs voor feesten en partijen.

 

Juist die groep vind het prettig als je langskomt, je maakt er een sociale activiteit van waardoor er weer andere bewoners op afkomen, en betere mond-tot-mondreclame kun je niet krijgen aangezien ze dochters, buren en kleindochters op bezoek krijgen.

Na afloop flyers meegeven met evt. je kortingsprogramma.

 

 

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien heb je je in je eigen huis gevestigd.. Je lokatie is daarmee niet ideaal, dat deel van Nijmegen is slecht bereikbaar, vanwege het viaduct over het spoor en het lelijke gebouw er direct naast ;)

 

De ideeen over je naam moet je je niets van aantrekken, ik woon ruim 5 jaar in Nijmegen en wist niet dat de straat daar lag..

 

Wat ik je echter kan aanraden is om eens op het Luxplein mensen uit te nodigen voor een gratis nagelbehandeling (of tegen zwaar gereduceerd tarief). Regel een vergunning, neem je spullen mee, zet een tafel neer met een mooie banner op standaard ernaast.. Zonodig kan je nog kennis of familie uitnodigen om de eerste mensen te trekken. Leg voldoende informatie klaar voor mensen die je niet direct durven aan te spreken. Zorg ook dat mensen kunnen zien dat je dicht (relatief) bij het centrum zit met je praktijk.

 

Verder zou ik de knop algemene voorwaarden onder je behandelingen weghalen; vooral omdat die niet aanklikbaar is.

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, de beschilderde tip is wel eigen werk, maar ik heb deze uitgeprobeerd aan de hand van de voorbeeld uit de profnail. Moet de foto er weer af denk je?

 

 

Ik denk dat niet hoor dat die eraf moet; Misschien wel erbij zette geïnspireerd door... omdat die er zo hard op lijkt.

 

Als je bij Pepijn je opleiding doet ben je waarschijnijjk zelf je beste reclame. Het adronden van de prijzen zou ik zeker nog doen. Ik weet inderdaad over welk product je het hebt bij de overlay nu je het zo zegt, maar misschien wat meer informatie voor je klanten?

Link naar reactie
  • 1

Waar zou het aan kunnen liggen?

 

Ik zal proberen om enkele opmerkingen/vragen hier neer te zetten over dingen die ik zie op je website.

 

Op je eerste pagina zijn voor mijn gevoel 2 knoppen dominant, de eerste is de link naar de prijslijst, de tweede is de 360 graden tour.

 

Naar mijn mening kom je te vroeg met prijsinfo. Het is beter om de eerst de vraag naar je dienst op te wekken, "goh wat een mooie nagels dat wil ik ook", wat zou dat kosten ? is dan vraag 2.

 

Een 360 graden tour in een kamertje van 2 bij 2 vind ik een ongelukkige keuze. Misschien kan je (capabele) webbouwer hier in de plaats een filmpje zetten. Of gewoon enkele foto's.

 

Het is wellicht ook een idee om enkele stijlen van manicure of kunstnagels in duidelijke groepen te presenteren. Misschien oplopend qua "extremiteit". Ik mis opbouw en nuance. Het komt over alsof je alleen erg grote, erg bont gekleurde nagels maakt en dat dat ook je voorkeur heeft. Vraag die je jezelf hierbij kunt stellen is: welke klanten wil ik bedienen? Welke nagels wil ik maken?

 

De site is verder netjes en informatief. Jammer is dat de toon van de teksten soms wat "anti-collegiaal" is, "wanneer u ooit problemen heeft gehad met kunstnagels, dan deugde degene niet die ze gemaakt heeft". Je vergeet dat je met een dergelijke toon automatisch ook zegt "mevrouw de klant u bent eigenlijk ook een idioot dat u naar zo iemand toegaat".

 

Met de al aanwezige goede dingen kun je met enkele goed doordachte aanpassingen een betere positionering krijgen van je bedrijf, waardoor je resultaten ook beter worden.

 

Algemeen advies: wees niet te voorzichtig, jij kunt overal in Nijmegen met een tafel, stoel en vijl gaan zitten (ik overdrijf even), zonder dat je in de gevangenis komt. Mocht er al iemand komen die anders zegt dan pak je je gewoon boeltje op.

 

Ideetje: geef mensen in een cocktailbar gratis versierde pinknagels. Ga er een avondje zitten en je hebt lekker wat rumoer rondom je tokootje. Willen ze alle nageltjes zo mooi gemaakt hebben dan mogen ze een afspraak maken.

 

Succes,

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

Wat als je nu eens een verpletterende actie zou doen voor een nieuwe klant.

Als ze de eerste keer komen, krijgen ze de volgende beurt gratis.

Is niet direct een grote investering, maar je moet de komende tijd (met de nieuwe klanten) heel eventjes inboeten aan mogelijke inkomsten.

Normaalgezien gaat mijn vrouw om de 4 weken voor haar nagels naar iemand die dit ook bij haar thuis doet in een studio.

Die vrouw neemt dan na de nagelbeurt stevast haar agenda erbij en maakt al afspraken met mijn vrouw voor 3 maanden ver. Zo is mijn vrouw zeker dat haar nagels altijd mooi blijven en is de nagelstyliste (bijna) zeker van een terugkerende klant en dus ook inkomsten.

Je moet durven sympathiek aandringen!

I hope it works! Als je nog tips nodig hebt, vraag maar, dan zet ik mijn vrouw wel aan het denken.

Groetjes

 

Winners never quit;

quiters never win! Think about it...

Link naar reactie
  • 1

Beste Mauroz,

 

met alle respect gaat het hier om andere P's dan prijs (50% korting geven?) plus naamsbekendheid en een persoonlijke benadering door onderneemster waar winst te behalen valt. De vaste planning van afspraken is een goede raad. Ard geeft een passend advies over het assortiment en presentatie daarvan m.i.

 

Een verjaardagen- en feestdagenabonnement of arrangement, bestaat dat? Dat zou nu in de markt gezet moeten worden. Dat klinkt net even anders dan gratis behandelingen weggeven.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Algemeen advies: wees niet te voorzichtig, jij kunt overal in Nijmegen met een tafel, stoel en vijl gaan zitten (ik overdrijf even), zonder dat je in de gevangenis komt. Mocht er al iemand komen die anders zegt dan pak je je gewoon boeltje op.

 

Ideetje: geef mensen in een cocktailbar gratis versierde pinknagels. Ga er een avondje zitten en je hebt lekker wat rumoer rondom je tokootje. Willen ze alle nageltjes zo mooi gemaakt hebben dan mogen ze een afspraak maken.

 

Succes,

 

Ard

 

Dat is een goed idee!! In een bar waar meiden aan het stappen zijn en dan wat vroeger op de avond. Dat kost je een paar avonden en daarna komen de meiden overdag bij jou.

 

En ben het ook eens met Ard dat je het gewoon moet doen (met je tafeltje).

 

Idee van Frans in bejaardentehuizen is ook super. Toen ik daar nog regelmatig kwam, hoorde ik iedereen altijd over de kapper en de schoonheidsspecialiste, vinden mensen heerlijk. En oudere mensen hebben vaak last van een droge huid.

Link naar reactie
  • 0

Hoe is het nu? Heb je al wat tips opgevolgd? Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.

 

Mijn pc heeft er een poosje uitgelegen, zo frustrerend! Maar ik heb een gesprek met mijn coach gehad. Vanaf 19 oktober start er een heuse radio commercial. Verder heb ik diverse tips van deze site met hem besproken en ga daar per direct mee aan de slag. (Verzorgingshuizen, buren netwerkje opzetten, web site hier en daar aanpassen etc.)

Dus ik ben weer helemaal gemontiveerd!

 

Verder zijn er al weer 2 klanten geweest!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

Ik zie op je site dat je in Nijmegen zit. Nijmegen telt bijna 20.000 studenten en laat de helft daarvan nu eens vrouw zijn. Dit is een groep waaruit jij in potentie veel klandizie kunt halen. Misschien eens mikken op een leuke thema-avond voor een Nijmeegs vrouwendispuut- of jaarclubje? Het sluit een beetje aan bij wat Frans je al eerder adviseerde, alleen is je doelgroep in dit geval 40 jaar jonger en iets minder grijs.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 2

Ik zie dat je in ieder geval goed naar de adviezen hebt geluisterd, en aan je prijslijst te zien heb je ook wel rondgekeken op sites van andere nagelstylistes hoe zij het aanpakken (zoals de mijne.. exact dezelfde tekst met dezelfde spelfout ;) maar geen probleem, compliment voor mij ;D).

 

Ik vind dat je site er erg goed uitziet, ik wou dat ik zo'n site had. Maar ik vind 65 klanten per jaar erg veel, tenminste ik weet niet of je uitgaat van totaal of van 65 NIEUWE klanten? Want dat laatste zou inhouden dat, uitgaande van 40 productieve werkweken per jaar, 1,63 NIEUWE klanten per week moeten komen. Dat is niet realistisch.

 

Ik ben nu ruim 6 jaar bezig en heb af en toe ook een week er bij dat er geen enkele nieuwe klant belt. Maar als je plan gebaseerd is op terugkerende klanten, dan moet dit zeker gaan lukken.

 

Ik werk zelf parttime (volg nog een voltijd studie naast mijn nagelwerk) en geef gemiddeld zelf 35 tot 40 behandelingen per maand. Ik kan niet fulltime werken ivm studie, maar ben er van overtuigt dat ik hier goed van zou kunnen leven. Ik neem op het moment geen klanten meer aan wegens tijdgebrek.

 

Ik wens je veel succes en geduld is een schone zaak. Probeer voor de kerst een redactioneel stukje met foto in het lokale krantje te krijgen. Vaak geen probleem bij het plaatsen van een advertentie in dezelfde editie van het krantje. Dit heeft bij mij echt wonderen gedaan toen ik net begon.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 1

graag zou ik willen weten hoe het je is gelukt om aan klanten te komen en hoelang het heeft geduurt

 

dank je wel

 

Hoi,

 

ik heb bijna alle klanten via google. Dus een goede website is het belangrijkste is mijn idee. Daarbij heb ik altijd om de zoveel tijd de foto's aangepast, deze wil ik er steeds professioneler uit laten zien. Ook de vaste klanten geven vaak mijn naam door en ik werk met 15% korting acties bij de 5e behandeling en iedereen mag zoveel 'vriendinnenbonnen' uitdelen als ze willen. Zowel de nieuwe klant als diegene die de bon heeft afgegeven krijgen 10% korting op een behandeling.

Momenteel loopt mijn bedrijfje heel goed en moet ik zelfs klanten op een wachtlijst zetten.

Hoop dat ik je hiermee voldoende geinformeerd heb, anders hoor ik het wel.

 

Groetjes,

Genevieve

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

O wow! dat is heel fijn! en de vriendinnen kaarten is een super idee die ga ik meenemen. Ik had al wel acties in gedachten.

 

Dan had ik nog een vraagje. Waar of hoe heb jij je website gemaakt en wat zijn je kosten er aan. hoeveel mb kun je er opzetten. Er zijn zo veel aanbieders en zo veel verschillen dat ik het even niet mee weet,

 

Dank je wel voor je snel reactie die erg informatief is.

Groetjes Nathalie

Link naar reactie
  • 0

Ik zou me niet zo druk maken over hosting (hoeveel mb je erop kunt zetten) dat is tientjes werk. De website zelf kost wel wat meer geld. Duik dus wel even in het zoeken naar een fatsoenlijke partij die mooie sites bouwt. Niks bij jou in de buurt?

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

O wow! dat is heel fijn! en de vriendinnen kaarten is een super idee die ga ik meenemen. Ik had al wel acties in gedachten.

 

Dan had ik nog een vraagje. Waar of hoe heb jij je website gemaakt en wat zijn je kosten er aan. hoeveel mb kun je er opzetten. Er zijn zo veel aanbieders en zo veel verschillen dat ik het even niet mee weet,

 

Dank je wel voor je snel reactie die erg informatief is.

Groetjes Nathalie

 

Mijn website is gebouwd door: http://www.wiwi.nl/

 

Wiwi zit in Nijmegen.

Nog steeds kan ik elk moment bij hun terecht.

Er worden duidelijke afspraken gemaakt over opmaak en prijs. Zelf heb ik twee jaar terug heel lang gezocht naar die bekende naald in de hooiberg, maar na 8 offertes en afspraken met verschillende designers kwamen zij voor mij als beste eruit. De prijs was heel netjes vergeleken met de andere aanbieders, maar ik weet niet wat je wilt, dus kan ook geen indicatie geven. Daarbij zullen de prijzen misschien aangepast zijn. Maar waarom bel je ze niet voor een offerte of richtprijs? Weet je een beetje in welke hoek je het zoeken moet.

Wat voor mij het allerbelangrijkste was dat mijn site niet 'bevuild' wordt en daardoor trager wordt. Deze designers zorgen er heel netjes voor dat dat niet gebeurd. Sterker, binnen een paar maanden stond ik bovenaan als je bij google gaat zoeken naar nagelstudio nijmegen! Dat is nog steeds zo en ik ben ervan overtuigd dat je zo'n team achter je moet hebben staan.

 

Succes met zoeken!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 2

Wat leuk om twee jaar later te zien dat het alsnog goed loopt. Daar valt wat uit te leren. Toevallig werk ik ook samen met een nagel- en wimpersalon (goeie combinatie) en dit zijn onze ervaringen:

 

- belangrijkste is vindbaar te zijn voor wie je zoekt. Dus gebruik maken van alle gratis gidsen - pas op alle scams van gidsen die een gratis plaatsing aanbieden om dan snel alsnog rekeningen te gaan sturen, dus kijk goed welke gidsen en startpagina's kosher zijn. Zorg dat je een melding krijgt die vermeldt wat je doet, waar je dat doet en waar je te vinden bent (op internet, op lokatie en op telefoonnummer).

 

- veel mensen zoeken via Google, dus een website is essentieel. Als je geen budget hebt voor een professional zijn er ook goedkope (template) siteservices. Wij werken met een simpele website (intropagina voor de service algemeen, productpagina met prijzen, aanvullende foto's en lokatiepagina >> de intropagina moet verkopen >> keep its simple, stupid) met veel relevante zoekwoorden en links vanaf relevante andere websites. De site is aangemeld bij Google en Google Maps, das essentieel want maplokaties worden doorgaans als eerste genoemd in zoekresultaten en die zijn vaak geografisch relevant, dus zoekers krijgen te zien wat in de buurt ziet;

 

- we overwegen nu ook video's, omdat dat opnieuw goede zoekresultaten oplevert.

 

Gevolg is dat we na een opbouwtijd nu wekelijks een vijftal telefoontjes krijgen van mensen die de naam uit de Gouden Gids halen of op Google vinden. Dat is echter geen new business. Een groot deel valt af omdat ze vandaag geholpen willen worden of een ander serviceniveau verwachten (goedkoper, etc). En dan heb je nog de weirdo's die vragen om een massage.

 

- flyers en handouts vallen tegen. Huis-aan-huis folderen kost enorm veel tijd en levert heel weinig op. Logisch ook. Handouts bij kappers en parfumerie verdwijnen snel onder de toonbank. Het werkt wel om geinteresseerde kappers en tanners een goedkope behandeling te geven, zodat zij op hun beurt hun klanten doorsturen met een aanbeveling. Dat is zelf-selecterend, want sommige kapsters zijn meer geïnteresseerd dan anderen.

 

- gratis publiciteit werkt alleen als je een beetje gevoel voor nieuws hebt. Zelfs huis-aan-huis bladen plaatsen zelden het nieuws dat er een nagelsalon aan xyz-straat zit. Je zal dus nieuws moeten creëren ( zie bv Romano in het topic over In De Media)(nooit gedacht dat ik dat zou zeggen...).

 

- meest effectief is mond-tot-mond. Tevreden klanten die je services aanraden. Maar dat wisten we inmiddels al. Dus vriendinnenbonnen zijn een goed idee.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mag ik vragen wat het je heeft gekost om je eigen site te laten maken zo als hij nu is?

 

Groetjes Nathalie

 

(Deze vraag heb ik eerder beantwoord, dus ik geef maar hetzelfde antwoord.)

 

Mijn website is gebouwd door: http://www.wiwi.nl/

 

Wiwi zit in Nijmegen.

Nog steeds kan ik elk moment bij hun terecht.

Er worden duidelijke afspraken gemaakt over opmaak en prijs. Zelf heb ik twee jaar terug heel lang gezocht naar die bekende naald in de hooiberg, maar na 8 offertes en afspraken met verschillende designers kwamen zij voor mij als beste eruit. De prijs was heel netjes vergeleken met de andere aanbieders, maar ik weet niet wat je wilt, dus kan ook geen indicatie geven. Daarbij zullen de prijzen misschien aangepast zijn. Maar waarom bel je ze niet voor een offerte of richtprijs? Weet je een beetje in welke hoek je het zoeken moet.

Wat voor mij het allerbelangrijkste was dat mijn site niet 'bevuild' wordt en daardoor trager wordt. Deze designers zorgen er heel netjes voor dat dat niet gebeurd. Sterker, binnen een paar maanden stond ik bovenaan als je bij google gaat zoeken naar nagelstudio nijmegen! Dat is nog steeds zo en ik ben ervan overtuigd dat je zo'n team achter je moet hebben staan.

 

Succes met zoeken!

G.Vroomans

Link naar reactie
  • 0

graag zou ik willen weten hoe het je is gelukt om aan klanten te komen en hoelang het heeft geduurt

 

dank je wel

Wat heb je momenteel eigenlijk zelf aal gedaan en waarin ben je onderscheidend ten opzichte van je concullega?

 

Hallo,

 

zelf heb ik heel goed mijn concullega's in de gaten gehouden, nog steeds, betreft aanbod en prijzen.

Daarnaast zorg ik dat mijn website up-to date is dmv nieuwe teksten en foto's.

In het begin was ik erg onzeker, maar na verloop van tijd merkte ik dat als je zeker overkomt bij de klanten, dit als positief ervaren wordt. Je straalt daarmee uit dat je je vak verstaat. Goed luisteren naar de klanten en er daadwerkelijk ook iets mee doen. Door een hele hoge prijs / kwaliteitverhouding neer te zetten, kwamen de klanten vanzelf door mond-op-mond reclame.

Ook vraag ik de klanten om op mijn hyves een recensie te schrijven.

Dus in je eigen kwaliteiten blijven geloven en vooral geduldig blijven.

 

Groetjes!

 

 

G.Vroomans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.