Kerstpakketten en wat nu?

Aanbevolen berichten

Hallo kerstman,

 

Weet je wat ik soms irritant vind aan kerstpakketten? Dat je daar verrassende producten in tegenkomt die je vervolgens nergens in Nederland kunt krijgen. Bijvoorbeeld een heel aparte rugzak die allebei je kinderen wel willen hebben. Of heel lekkere jam in zo'n klein potje dat veel te snel leeg is.

 

Is dat soms een gat in de markt, dat je de producten uit je kerstpakketten ook los kunt nabestellen?

 

Verder kan ik het lijstje van mijn voorgangers nog aanvullen met Valentijnspakketten, vader- en moederdagpakketten, secretaressedagpakketten en zomer- en zomaarpakketten. En voor de ICT-ers natuurlijk softwarepakketten ... ;D

 

Groet,

 

John

 

 

Link naar reactie

@Topic starter, los van allerlei pakketten (wat een crea bea's hier! ;D) kunnen wij natuulijk niet raden waar jij affiniteit mee hebt om als extra activiteit te gaan doen.

 

Zoek je iets in de pakkettensfeer? Iets totaal anders? Food? Non food? Webshop of nu eens een stenen winkel? Misschien een dienst ipv een ander product? Etc etc.

 

Mag het geld kosten? (Investeren in voorraad bijv)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Een probleem dat ik heb met kerstpakketten is denk best goed door jou op te lossen, namelijk: Het gesleep als organisator van PZ met die dingen en het gesleep van de medewerkers naar huis toe met die dingen.

 

Mijn voorstel om in een kerstmannenpak die dingen aan huis te leveren. Persoonlijke groet erbij van deze mooie kerstman. Mensen ontvangen niet een pakket, maar een kerstman met pakket. Of te wel: We don't sell products.. We sell memories!

 

Sint en Piet komen elk jaar wel langs, alleen de kerstman die langskomt blijft iets uit de films.. zucht

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie

@Chris: leuk bedacht, zo'n kerstman die de pakketten aan huis bezorgd, maar hoe weet je zeker dat je werknemers thuis zijn?

 

Sint en Piet komen elk jaar wel langs, alleen de kerstman die langskomt blijft iets uit de films.. zucht

 

Spreek bijvoorbeeld af op de parkeerplaats om vijf uur of zo. Dan is iedereen er wel en loopt niemand erg te sjouwen.

Een beurspakket kan trouwens ook nog.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie

@Chris: leuk bedacht, zo'n kerstman die de pakketten aan huis bezorgd, maar hoe weet je zeker dat je werknemers thuis zijn?

 

Dan alleen een cheque waarmee deze mensen een kerstman op een bepaalde tijd kan langs laten komen met een leuke verrassing.

 

Je ziet vaak freelance koks voor thuis-diners weggegeven worden. Waarom niet een uurtje kerstman? Kerst wordt sowieso populairder met het geven van cadeaus in de familie.

 

Sinterklaas wint het van de Kerstman!

 

shownieuws geplaatst op: 06-12-2007

De goedheiligman blijft populair! Meer dan de helft van Nederland (53%) vierde dit jaar de verjaardag van Sinterklaas, tegenover 47% van de Nederlanders die kerst met cadeaus gaat vieren.

 

Dit is gebleken uit een onderzoek van TNS NIPO. Er wordt wel meer geld uitgegeven tijdens de kerstdagen. Gemiddeld besteedt de Nederlander 168 euro aan kerst en aan Sinterklaas 133 euro.

 

 

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie

Erg leuk al jullie reacties.

@allen:

Het geven van een kerstpakket is een traditie die gelukkig nog steeds blijft,

en in de toekomst ook wel zal blijven. Inderdaad is de concurrentie niet mals

in deze branche.

Het verkopen van pakketten is leuk, en jullie variaties erop zijn ook erg leuk en

innovatief bedacht, echter wil ik wel eens wat anders bij het verkopen van kerstpakketten

doen. Het mag inderdaad geld kosten en het liefste verkoop via een webshop.

 

Wellicht kan ik met een extra activiteit ook wat meer contact maken met mijn huidige

afnemers. Het klantcontact in deze branche beperkt zich namelijk tot een a twee keer

per jaar, op het moment dat men besteld.

 

@John

De leveranciers van de kerstgeschenken willen zich exclusief op de kerstmarkt houden.

Mochten zij ook de particuliere markt opgaan met hun producten, zullen vele kerstpakketten

leveranciers afhaken omdat ze niet meer exclusief zijn.

Link naar reactie

Beschrijf eerst eens HOE je in de kerstpakketten zit.

 

Koop je die in? Laat je ze maken? Koop je de onderdelen in. Selecteer je die zelf? Waar verkoop je ze? Wat doe je betere dan de rest? enz enz

 

Anders wordt het een zinloze discussie.

 

Zoek eens op Ansoff. Dan kan je zelf redelijk inschatten waar je kansen zitten.

http://www.icsb.nl/data/content/146_De%20juiste%20groeistrategie%20volgens%20Ansoff.pdf

 

 

Link naar reactie

Je geeft aan dat het contact met de afnemers van kerstpaketten zich beperkt tot 1 a 2 keer per jaar.

Zoek als uitbreiding van je activiteiten dus een bezigheid waarmee je voor je (potentiele) kerstpaketten klanten ook op andere momenten van het jaar diensten voor ze kan leveren. Op die manier krijg je een grotere klantenkring en zijn die ook gelijk al warmn gemaakt voor je kerstpaketten.

 

Uitbreidingen waaraan ik dan zo denk zijn gedurende het jaar geschenk verpakkingen voor verjaardagen, jubilea (??) van werknemers, feestversiering voor gelegenheden als pasen, kerst enz...

Regel bloemen voor het bedrijf met mooie kaart erbij voor werknemers enz...

zorg dat je een totaal pakket leverd voor alle gelegenheden.

Link naar reactie

Beste Kerstpakketten,

 

mijn eerste reactie was natuurlijk aan de flauwe kant, maar deze heeft ook een serieuze bedoeling: als je je niet al te ver wilt vervreemden van je huidige activiteiten, waarom ga je de seizoensgebondenheid en zware concurrentie niet met nieuwe producten te lijf?

 

Zie je kansen om bijvoorbeeld (alcoholvrije) borrelpakketten, jubileumpakketten, geboortepakketten (tracteren voor collega's) etc. in de zakelijke markt te zetten? Of wil je heel wat anders?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Wij vervaardigen onze kerstpakketten zelf. Van A tot Z; we doen zelf inkoop, stellen zelf samen en

verkopen dus ook zelf. De voorbeelden die je noemt Highio zijn wel leuk maar dat betekent voor ons

dat we continu personeel moeten hebben die pakketten inpakken.

 

Ik zit zelf meer te denken om iets totaal anders te gaan doen dan pakketten. Ik heb hier geen haast mee

maar vind het fijn zo te sparren om tot een goed idee te komen. Heb ook zitten denken om alle kantoorbenodigdheden

te regelen voor bedrijven. (Veel contacten, iedereen heeft het nodig etc.)

Link naar reactie

Ben je dit jaat voor het eerst kerstpakketten aan het verkopen ? of was je andere jaren ook al met deze handel op de markt ?

want als ik op je site kijk spring je er niet echt uit vergeleken met andere aanbieders dus hoe scheid jij je van de rest ?

 

je kan relatie geschenken gaan verkopen in de zin van manden met delicatessen of dranken

Link naar reactie

'Probeer eens iets wat heel persoonlijk is maar wel in de sfeer van relatiegeschenken. Bijvoorbeeld voor een jubileum. Je zou kunnen denken aan het lievelingsboek van de ondernemer in kwestie maar dan met een handgeschreven stukje van hem aan medeondernemers, of nog leuker van de schrijver.

Misschien is iets met spaardingen ook wel iets, bijvoorbeeld kristallen beeldjes of modelauto's

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie

Heb jij in de marges ruimte om er een partij tussen laten in de keten tussen jou en de eindgebruiker? Er zijn namelijk redelijk wat horecabedrijven (partycentra en dergelijke) die elk jaar weer veel kerstborrels organiseren. Misschien kan je hier mee contact zoeken zodat ze jou pakketten in hun offerte verwerken.

 

Het horeca bedrijf regelt de pakketten vast via jou en de opdrachtgever krijgt die aangeboden bij het zoeken naar een goede locatie voor hun kerstborrel.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie

Ik vind kerstpakketten altijd erg leuk om te krijgen en mijn collega's ook. Er wordt dan ook over gepraat en gespeculeerd in de wandelgangen. Sommigen vingen op dat de baas dit jaar de kerstpakketten bij XXXXXX heeft besteld. Nieuwsgierig als ik ben, meteen naar dieXXXXXXXXXXXXXXXXXX en dat ziet er goed uit! Ben benieuwd..

 

Groetjes, Ingrid.

 

edit Mod:Spammen wordt hier niet op prijsgesteld, zal je baas, opdrachtgever echt niet blij mee zijn!,

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.