• 0

Concurrent gebruikt mijn bedrijfsnaam als website (URL)!

Beste mensen,

 

Een concurrent heeft iets leuks bedacht.

 

Hij gebruikt mijn bedrijfsnaam als URL voor zijn website.

 

Ik ga geen namen noemen maar een voorbeeld:

 

Mijn bedrijf heet "Keko Hekwerken", mijn url is www.keko-hekwerken.nl

 

Nu gebruikt 1 van mijn concurrenten de volgende URL voor zijn website: www.kekohekwerken.nl (dus zonder het min-teken)

 

 

Kan dit zomaar?? Dit lijkt mij toch behoorlijk misleidend!

 

En wat kan ik er aan doen om er voor te zorgen dat deze concurrent deze naam niet meer kan gebruiken??

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

O, my bad.

 

Maar ligt eraan,

Wordt je benadeeld/negatief daglicht gesteld?

Staat er een website op (of word je doorgestuurd).

Drijft hij handel onder jouw bedrijfsnaam?

Is je bedrijfsnaam een geregistreerd trademark?

 

Als dat allemaal nee is kun je niet veel doen ben ik bang. Hoewel de SIDN tegenwoordig bemiddeld;

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,6122,,,,SIDN_bemiddelt_in_nl-domeinnaamgeschillen.html

 

 

Link naar reactie
  • 0

O, my bad.

 

Maar ligt eraan,

Wordt je benadeeld/negatief daglicht gesteld?

 

JA, de naam is misleidend. ls mensen zoeken op mijn naam en het min-teken vergeten komen ze bij mij concurrent uit.

 

Staat er een website op (of word je doorgestuurd).

 

ja de website vanmijn concurrent is te zien.

 

Drijft hij handel onder jouw bedrijfsnaam?

 

ja

 

Is je bedrijfsnaam een geregistreerd trademark?

 

nog niet , dus binnenkort Ja.

 

Als dat allemaal nee is kun je niet veel doen ben ik bang. Hoewel de SIDN tegenwoordig bemiddeld;

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,6122,,,,SIDN_bemiddelt_in_nl-domeinnaamgeschillen.html

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat hij mag niet als je bedrijfsnaam als handelsnaam kwalificeert en dat is al snel. Een briefje sturen dat je concurrent inbreuk maakt op jouw handelsnaam en dat die dat moet staken. Doet hij het niet dan contact opnemen met een advocaat. In een relatief goedkope kort geding procedure dwing je hem desnoods. Meestal zal het zover niet komen want hij weet natuurlijk dat hij fout zit of komt daar snel genoeg achter.

 

http://www.kvk.nl/wettenenregels/600_Ideee%5En_beschermen/handelsnaam/Conflictovereenhandelsnaam.asp

Link naar reactie
  • 0

Dat hij mag niet als je bedrijfsnaam als handelsnaam kwalificeert en dat is al snel. Een briefje sturen dat je concurrent inbreuk maakt op jouw handelsnaam en dat die dat moet staken. Doet hij het niet dan contact opnemen met een advocaat. In een relatief goedkope kort geding procedure dwing je hem desnoods. Meestal zal het zover niet komen want hij weet natuurlijk dat hij fout zit of komt daar snel genoeg achter.

 

http://www.kvk.nl/wettenenregels/600_Ideee%5En_beschermen/handelsnaam/Conflictovereenhandelsnaam.asp

 

Thanks

 

Mijn bedrijfsnaam is ook mijn handelsnaam, de naam waaronder wij handelen, bekend zijn en marketing voeren. Lijkt mij duidelijk toch? Morgen mijn advicaat eens bellen.

Link naar reactie
  • 0

Belangrijkste criterium dat de rechter hanteert is het risico op verwarring. Dus tenzij jouw handelsnaam gewoon een algemeen woord is dat niemand kan claimen, heb je een duidelijke zaak tegen je concurrent. Je kan onmiddelijke staking eisen, plus overhandiging van de domeinnaam en eventueel zelfs een schadevergoeding. Ik ga ervan uit dat je handelsnaam geregistreerd is bij de KvK.

 

Zie ook Domjur!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.