• 0

Over de top offerte webdesign

Een vriend van mij is een kledingmerk begonnen en wil nu zijn website laten vernieuwen. Hij heeft een offerte aangevraagd bij een klein bureautje dat websites ontwerp etc.

Nu heeft hij mij de offerte laten zien en als je het mij vraagt gaat het nergens over. Ik weet niet wat gebruikelijk is in de wereld van webdesign, maar misschien dat jullie dat wel weten.

 

Ten eerste vond ik de concept ontwerpen niet bijster geweldig, maar dat is een kwestie van smaak.

Het gaat vooral om de posten die op de offerte staan.

uurtarief bedraagt 65E

Dan wordt er voor het oriënterende gesprek al een uur in rekening gebracht. Is dat normaal? Ik bedoel, we hebben het hier toch niet over een loodgieter die voorrijdkosten in rekening brengt?

De offerteziet er alsvolgt uit:

 

Ontwikkeling structuur Uurtarief

● 2 uur Inventarisatie content, functionaliteiten en informatie-structuur

● 1 uur Presentatie en overleg

 

Ontwerp

● 8 uur Ontwikkeling vormgeving website ontwerp

● 4 uur Ontwikkeling vormgeving vervolg pagina’s

● 2 uur Correctie ontwerp

 

Ontwikkeling html/css template

● 8 uur Ontwikkeling basis stramien HTML/CSS

● 5 uur Ontwikkeling vervolg pagina’s HTML/CSS

● 2 uur Correctie HTML/CSS pagina’s

● 5 uur Invoegen Animatie/Dynamiek/Flash/Javascript

 

Overige kosten

● 6 uur Projectleiding

● 8 uur 3 talen implementeren (NL, ENG, DUITS)

 

Alle uren dus á 65E met als Totaal € 3.835,00

prijzen zijn exclusief 19% btw

 

Daarnaast nog eens:

Techniek GO! Beheersysteem

● 6 uur Implementatie Go CMS

● 2 uur Correctie

€ 520,00

Periodieke kosten

● Periodieke kosten Go! CMS ( jaarlijks) € 419,00

 

Het gaat om een 2-mans bedrijf. Kwaliteit prijs verhouding vind ik persoonlijk ver te zoeken + het feit dat ik het gevoel heb dat hier gewoon veel uren dubbel in verrekend worden om het 2 man sterke team zoveel mogelijk declarabel te maken.

 

Wat vinden jullie? ???

www.alfatau.nl :: Creative Business Approach :: www.alfatau.nl/phpBB3 :: Business forum

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik heb een zoals al eerder aangegeven een beetje een naar gevoel over dit topic. Op basis van aannames en vage omschrijvingen hebben nu 2 ondernemers een potentiele klant verloren zonder dat zij in deze discussie betrokken zijn geweest en dus geen kans hebben gehad om een verweer te doen. Verschillende partijen hebben inmiddels al tegenoffertes gedaan. Ik vind dit niet HL waardig. Ik kan me zomaar voorstellen dat bepaalde posts in dit topic behoorlijk gekleurd zijn.

 

jammer

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Laat het duidelijk zijn dat ik geenszins contact opgenomen heb voor een concurrerende offerte noch met contactgegevens. Mijn bedoeling was om het eens van de andere kant te laten zien en aan te geven dat er wellicht kostenposten berekend zijn, die mijn insziens, niet logisch zijn.

 

En inderdaad is het vanuit mijzelf geredeneerd, waarom zou ik niet de positie van de opdrachtnemer mogen innemen; mede daar dat mijn ervaringsgebied is?

 

Verder zitten er in mijn reactie twee aannames. En de rest zijn feiten gebaseerd op de website van de bouwer zelf.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Persoonlijk heb ik moeite met zo'n topic. Het begon al met de titel van de topic. "Over de top offerte webdesign" ........suggestief! Uit hoeveel design pagina's en (x)html pagina's bestaat de website? Misschien is het ontwerp matig....hoe kunnen wij erover oordelen? Ik heb het ontwerp niet gezien. Mijn inziens wordt dit onderwerp te veel van één kant belicht. Wanneer is een website een succes? ......Als het doel wordt bereikt. Is deze website duur? Moeilijk in te schatten .....Wat zijn de overige afspraken? Binnen welk tijdsbestek wordt de website opgeleverd? Wordt de website volgens de W3C webstandaarden gebouwd? enz.

Er zijn te veel vragen open om überhaupt een goed onderbouwd antwoord te kunnen geven.

Link naar reactie
  • 0

Even wat punten die mij opvielen:

 

Het aantal uren voor de website is niet teveel.

Het uurtarief is redelijk.

Voor een vertaalmodule wordt vaak veel geld gerekend.

 

Ik laat nu zelf een website bouwen in Polen. Dat kun je ook doen. Dan ben je zeker goedkoper uit. Je moet dan wel zelf het hele proces managen.

 

Poolse webbouwers zijn makkelijk te vinden op het internet.

 

Succes!

seo en linkbuilding door Qonvert
Link naar reactie
  • 0

De prijs ligt mijnsinziens behoorlijk hoog.

Met web publishing software ben je ca. 1000 euro kwijt,

daar wat maatwerk bovenop, laat het 1500 euro worden,

voor de hosting kun je rekenen op ca. 300 euro per jaar,

voor 150 euro per maand heb je een eigen webserver online.

Die specificatie van wat er allemaal voor je gedaan wordt

is heel mooi, alleen moet je jezelf goed realiseren of

het zo uitgebreid opgesomd wordt om redelijk over te komen

of juist om ermee aan te tonen dat de prijs uiteraard

hoog moet zijn...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een zoals al eerder aangegeven een beetje een naar gevoel over dit topic. Op basis van aannames en vage omschrijvingen hebben nu 2 ondernemers een potentiele klant verloren zonder dat zij in deze discussie betrokken zijn geweest en dus geen kans hebben gehad om een verweer te doen. Verschillende partijen hebben inmiddels al tegenoffertes gedaan. Ik vind dit niet HL waardig. Ik kan me zomaar voorstellen dat bepaalde posts in dit topic behoorlijk gekleurd zijn.

 

jammer

 

Mee eens en heb daarom ook geen contact opgenomen.

TOONWEBDESIGN, voor hetzelfde geld een móóie website!
Link naar reactie
  • 0

Zo, dat zijn flinke kosten. Maar ik zie niets in de offerte die dat soort kosten valideren. Als er nou een dikke ecommerce site voor je werd gemaakt of op maat PHP voor je werd gescript zou ik het kunnen begrijpen maar dat zie ik er niet in staan.

Als ik jou was zou ik doen wat ik doe voor elke nieuwe site die ik maak, namelijk gewoon Wordpress installeren en een mooie professionele theme kopen en implementeren (met een klik te doen) en dan ben je voor hosting en domeinnaam 30 euro kwijt per jaar en niet meer dan dat. En als je daar hulp bij nodig hebt kijk je eens op Wordpresswinkel.nl.

Als ik jouw was zou ik die 3 duizend eurie lekker ergens anders aan uit geven.

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
  • 1

Als ik hier meld dat ik een offerte voor een auto heb gevraagd en hij blijkt € 90.000 te kosten (en een opsomming van de kosten van de accessoires die ik wil) met de vraag of dit niet teveel is, dan zal de eerste vraag zijn: Wil je een fiat of een ferrari

 

Die vraag is gesteld, maar TS gaat hier verder niet op in.

Dan bevreemdt het mij dat er schijnbaar toch heeel veel over geschreven kan worden.

 

Je ziet een grote zwarte doos met een paar kleine raampjes, en toch kunnen we hier beschrijven wat er in die doos zit.

Knap

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Heb geen idee of de offerte aan de hoge kant is. Dus in die discussie ga ik me niet mengen. Wel lees ik dat er diverse HLers zijn die het bedrag zelfs aan de lage kant vinden met heel valide argumenten. Dus dat er eenzijdig wordt gereageerd is niet waar.

 

Bij elke vraag die hier en op elk ander forum gesteld wordt missen we informatie en de andere kant van het verhaal. Mijn advocaat zei eens de wijze woorden: "Hans, ik denkt met jou dat we een heel sterke zaak hebben maar de eerlijkheid gebied me toe te voegen dat de tegenpartij daar zeker weten net zo over denkt."

 

Het is goed je te realiseren dat je vaak meer krijgt als je meer betaald. Vaak, maar lang niet altijd. Soms is het zelfs zo dat iets meer waarde krijgt juist omdat je er veel voor betaalt.

http://www.wijnblog.nl/reacties.php?channel=9&nieuws=161

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Eens met Frans; Zoals ik al eerder schreef: als je voor zo'n bedrag een top website hebt is dat een prima zaak.

Blijkbaar zijn er wat onderbuikgevoelens die gevalideerd moeten worden en dat is voldoende gebeurd. Volgens mij is er voldoende input verstrekt om op basis daarvan nog eens verder rond te kijken wat er allemaal te krijgen valt.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een zoals al eerder aangegeven een beetje een naar gevoel over dit topic. Op basis van aannames en vage omschrijvingen hebben nu 2 ondernemers een potentiele klant verloren zonder dat zij in deze discussie betrokken zijn geweest en dus geen kans hebben gehad om een verweer te doen. Verschillende partijen hebben inmiddels al tegenoffertes gedaan. Ik vind dit niet HL waardig. Ik kan me zomaar voorstellen dat bepaalde posts in dit topic behoorlijk gekleurd zijn.

 

jammer

 

Mee eens en heb daarom ook geen contact opgenomen.

 

Ik sluit me hier ook helemaal bij aan.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

Kan ik me in vinden, geen probleem.

Maar als je klant niet duidelijk is, stel jij de verkeerde vragen. En als je dan toch een offerte uitbrengt, ook al weet je niet waarvoor, leg dan niet de schuld bij de (aanstaande) klant als deze het er niet mee eens is. Jij bent de expert, niet de klant.

Voldoe aan de verwachtingen van de klant, of leg van te voren uit waarom dat eventueel niet kan.

Ik heb het idee dat veel ondernemers deze stap overslaan of niet zien, omdat het doel is de offerte uit te brengen en de opdracht binnen te slepen.

Kwaliteit zit hem niet enkel in je expertise, je core business, maar ook juist in je communicatie als onderdeel van je service.

 

Ik hoop dat ik niemand op zijn tenen trap, maar ik had even het gevoel dat te makkelijk de onwetendheid van de klant wordt aangewezen als de reden van het misgaan/mislopen van opdrachten/trajecten/etc.

 

Met het gevaar off-topic te gaan....dus wat mij betreft kan het onderwerp op slot. De issue is inmiddels opgelost.

www.alfatau.nl :: Creative Business Approach :: www.alfatau.nl/phpBB3 :: Business forum

Link naar reactie
  • 0
Maar als je klant niet duidelijk is, stel jij de verkeerde vragen.

 

Oh, ik kan je zo een aantal praktijkvoorbeelden geven waaruit blijkt dat dit niet altijd opgaat. Wat je nameljik even uit het hoofd verliest is dat de klant soms bepaalde informatie achterwege laat terwijl die wel heel belangrijk is waardoor je denkt alle benodigde informatie te hebben terwijl dat niet zo is.

 

En hoe ervaren je ook bent, dingen waar je het bestaan niet van kent kun je geen vragen over stellen. Je kunt uit je ervaring een hoop dingen aan zien komen en daarop anticiperen door er naar te vragen, maar dat dekt niet altijd de volledige lading.

Link naar reactie
  • 0

Ook mee eens, en daar wordt altijd rekening mee gehouden

 

 

Over projectmanagement: Opzicht is een factor 10% niet heel gek als je daar ook klantcommunicatie onder laat vallen.

 

 

Wat ik wil zeggen: Je weet van te voren dat je niet alle info (meteen) zal krijgen. Misschien wel nooit. Het gaat erom dat je weet wat de verwachtingen zijn en aan de hand daarvan kun je doorvragen. Is de klant echt onwillend om bepaalde info te verstrekken, dan zijn er meerdere mogelijkheden:

- Sorry meneer/mevrouw, op basis hiervan kunnen wij geen offerte uitbrengen

- Bedankt, wij brengen een offerte uit, houdt rekening met een zus en zo bedrag met een pm-marge van 10% (of meer) wegens onvoorzien

- Wij willen wel een offerte uitbrengen, maar vermoeden dat e.e.a. niet geheel zal voldoen aan uw verwachtingen. U omschrijft nml een camper maar zegt een huis te willen.

- etc.

 

...ik ga alvast in de dekking staan......

www.alfatau.nl :: Creative Business Approach :: www.alfatau.nl/phpBB3 :: Business forum

Link naar reactie
  • 0

Ook mee eens, en daar wordt altijd rekening mee gehouden

 

Ik bedoel niet de tijd die je met klantcommunicatie bezig bent, maar de kwaliteit ervan. Het zal je verbazen hoe vaak het gebeurt dat de klant lijkt te verwachten dat je zijn gedachten kunt lezen. Je hebt een mooie uitgebreide beschrijving gehad, je hebt flink doorgevraagd, ook over mogelijke uitbreidingen in de toekomst en zo - je denkt dat je alles weet, en krijgt dan op je offerte een reaktie van "Ja, maar daar en daar heb je geen rekening mee gehouden".

Link naar reactie
  • -1

Als ik jou was zou ik eens met een freelancer gaan praten. [mod-knip]

 

Ik ben al een tijdje aan het meelezen op HL, en heb me zojuist geregistreerd. [mod-knip]

 

Beste b9047,

 

Leuk dat je je na enige tijd meelezen geregistreerd hebt. Je hebt dan ook vast al gemerkt dat acquisitie via de fora van HL niet op prijs wordt gesteld. Om die reden een deel van je tekst aangepast.

Veel plezier op HL verder

 

edit: Mijn excuses hiervoor :) het was me nog niet opgevallen...

Link naar reactie
  • 0

De prijs ligt mijnsinziens behoorlijk hoog.

Met web publishing software ben je ca. 1000 euro kwijt,

daar wat maatwerk bovenop, laat het 1500 euro worden,

voor de hosting kun je rekenen op ca. 300 euro per jaar,

voor 150 euro per maand heb je een eigen webserver online.

Die specificatie van wat er allemaal voor je gedaan wordt

is heel mooi, alleen moet je jezelf goed realiseren of

het zo uitgebreid opgesomd wordt om redelijk over te komen

of juist om ermee aan te tonen dat de prijs uiteraard

hoog moet zijn...

 

Dit is dan ook niet echt realistisch te noemen, 1500,- voor een maatwerk website zul je misschien bij je achterneefje voor elkaar krijgen. Maar dat is geen realstische prijs voor de markt.

 

Dus ja, het kan. Maar je krijgt dan ook over het algemeen waar je voor betaald.

 

Aan de TS;

Als je een offerte vraagt moet je niet zozeer letten op de losse onderdelen, dan ga je zelf rekenen en dan wordt je vaak ook zelf onrealistisch.

Vind je de totaal prijs interessant dan heb je een deal, zo niet moet je gewoon verder zoeken.

De prijs die ik zie uit de TS vind ik zelf aan de hoge kant aangezien er niet gek veel verwacht wordt als ik het goed begrijp.

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik er niet van hou voor alles een nieuw topic aan te maken, sluit ik me hier even aan. Sowieso zou ik nooit maar 1 offerte aanvragen. Naast prijs speelt inderdaad ook nog wel een kwestie van gunnen, en inderdaad, het gaat om het totaalplaatje.

Ik kan me nog wel herinneren dat ik ooit voor een huis wat ik kocht een offerte aanvroeg voor een badkamer + toilet. Ik geloof totaalbedrag van 30.000 gulden, maar dat er een wc-bril instond van 125 gulden in de offerte stond vond ik echt te gek ;). Waar heb je het dan over...

 

Even on-topic: ik ben op het moment bezig bedrijven aan te schrijven om een offerte te maken voor onze webwinkel, zit nu op osCommerce en wil overstappen naar Magento. Ik vind het bestwel moeilijk om te bepalen of het bedrag dat ik er aan wil uitgeven reëel is. Ik heb 4 partijen aangeschreven, in verschillende delen des lands (misschien zit daar ook nog verschil in?) En ga zoals hier getipt ook nog even op freelance.nl de offerte posten.

 

Ben wel benieuwd wat jullie een realistisch bedrag vinden voor het opzetten van een webwinkel in Magento: installatie, customizen naar huisstijl, technisch gezien aanpassen voor Nederlandse markt + betaalmethoden en migratie database van osCommerce naar Magento. Grafische bestanden leveren we zelf bij.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof totaalbedrag van 30.000 gulden, maar dat er een wc-bril instond van 125 gulden in de offerte stond vond ik echt te gek ;). Waar heb je het dan over...

 

Een aannemer koopt natuurlijk niet een goedkope bril bij de Gamma, als je naar een goed merk wc bril kijkt bij prijs vergelijkingswebsites heb je het al snel over 100 a 150 euro. Je kunt natuurlijk met je aannemer dan afspreken dat je de WC bril zelf regelt.

 

Een realistisch bedrag is lastig te geven, niet iedere designer geeft dezelfde kwaliteit. Ik denk dat je offertes kunt verwachten die uitein lopen van een paar honderd tot enkele duizenden euro. Prijs is slechts een van de factoren, kijk ook goed naar het bestaande portfolio en wat er precies wordt geleverd. Beter wat meer geld uit geven dan dat je over een jaar weer een nieuw design nodig hebt.

Link naar reactie
  • 0

Een aannemer koopt natuurlijk niet een goedkope bril bij de Gamma, als je naar een goed merk wc bril kijkt bij prijs vergelijkingswebsites heb je het al snel over 100 a 150 euro. Je kunt natuurlijk met je aannemer dan afspreken dat je de WC bril zelf regelt.

 

Ja dat bedoel ik, nu snap ik wel dat ik dat toen niet zo los er uit moest pikken, maar ja soms ben je zo gefocust op een onderdeel dat je het totaalbeeld verliest.

Het beoordelen van de kwaliteit van de webbouwer is nog best lastig. Ik (denk zelf) dat ik er een beetje verstand van heb, en dan vind ik het al moeilijk. Maar voor totale leken is het aangebodene echt abracadabra.

Link naar reactie
  • 0

Ben wel benieuwd wat jullie een realistisch bedrag vinden voor het opzetten van een webwinkel in Magento: installatie, customizen naar huisstijl, technisch gezien aanpassen voor Nederlandse markt + betaalmethoden en migratie database van osCommerce naar Magento. Grafische bestanden leveren we zelf bij.

De zaken die je noemt houden slechts 40% in van een goede Magento implementatie. Hoe ga je bijvoorbeeld je verkoopcijfers exporteren naar de boekhouding? Hoe ga je om met bijvoorbeeld zakelijke Belgische klanten? Hoe werk je de voorraad bij? Hoe verwerk je überhaupt de binnen gekomen orders? Dit zijn dingen waar een goede webwinkel bouwer met genoeg Magento ervaring zelf aan denkt, als deze minder dan 8k rekenen voor een volledige implementatie dan vind ik dat goedkoop. Ik vind dat een goede webwinkel bouwer ook zou moeten kijken of dat een overstap naar Magento wel aantrekkelijk is voor jou.

 

De overstap naar een nieuw software pakket dat zoveel impact heeft op de organisatie vereist een uitgebreid tendertraject, dit alleen al kan een jaar duren. Bekijk ook eens Dit topic hier op higherlevel.nl

Link naar reactie
  • 0

@shopjerot: ja die topic had ik ook al gezien. Even voorop gesteld: het is niet erg als je ergens veel geld voor betaalt, als dit zich maar binnen een redelijke termijn terugbetaalt. De opsomming die ik hier deed is wat beperkt, in m'n offerteaanvraag heb ik het wat uitgebreider staan. Het backend probleem wat je noemt in de andere topic is iets om over na te denken, zeker als het aantal orders per dag door de migratie ver-xxxx-voudigt!

Nogmaals over het offertebedrag: ik ben zelf best bereid om te betalen voor een ontwerp/uitwerking die echt op ons is toegespitst, maar niet voor een door een webbouwer ingekochte standaard template van $90,- waar ze de kleurtjes naar onze huisstijl hebben veranderd en het logo hebben ingeplakt. Dan zou ik me echt genaaid voelen. En een beetje gevoel krijgen met wat er in een offerte in theorie geboden wordt, en wat je uiteindelijk als resultaat op je bordje krijgt, dat is niet voor iedereen even gemakkelijk.

Link naar reactie
  • 0

@shopjerot: ja die topic had ik ook al gezien. Even voorop gesteld: het is niet erg als je ergens veel geld voor betaalt, als dit zich maar binnen een redelijke termijn terugbetaalt. De opsomming die ik hier deed is wat beperkt, in m'n offerteaanvraag heb ik het wat uitgebreider staan. Het backend probleem wat je noemt in de andere topic is iets om over na te denken, zeker als het aantal orders per dag door de migratie ver-xxxx-voudigt!

Als je nu al een redelijke osCommerce shop hebt, zal de omzet niet zomaar vermeervoudigen door een migratie naar Magento. Sterker nog, je zou ver weg kunnen zakken in Google door de nieuwe content. Rekening houden met flinke groei en daar goede bedragen voor uittrekken is natuurlijk altijd gezond.

Nogmaals over het offertebedrag: ik ben zelf best bereid om te betalen voor een ontwerp/uitwerking die echt op ons is toegespitst, maar niet voor een door een webbouwer ingekochte standaard template van $90,- waar ze de kleurtjes naar onze huisstijl hebben veranderd en het logo hebben ingeplakt. Dan zou ik me echt genaaid voelen. En een beetje gevoel krijgen met wat er in een offerte in theorie geboden wordt, en wat je uiteindelijk als resultaat op je bordje krijgt, dat is niet voor iedereen even gemakkelijk.

Het is momenteel zeker niet gemakkelijk om de bouw van een Magento shop uit te besteden. Voor het design van de frontend zou ik een aparte designer inhuren die een goed ontwerp aanlevert. Een webshop bouwer kan dan de template technisch (css + html + js + php) uitwerken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.