• 0

Holding in het Faillissement

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een wat vreemde casus. Doorgaans gaat één van de dochters failliet en blijft de Holding buiten schot. Dit is vaak een belangrijke reden om met een Holding-structuur te werken.

 

Hier is sprake van de omgekeerde situatie. Holding failliet. Mij lijkt dat de dochters dan in de regel meegaan in het faillissement. Maar zeker weten doe ik het niet....

 

Overigens zo'n faillissement wordt uitgesproken door de Rechtbank. Ik zou zeggen; Lees het vonnis erop na.

Link naar reactie
  • 0

Wat je vaak ziet is dat een holding meerdere dochters heeft en dat een van de dochters in problemen raakt. Vervolgens gaat 1 van de dochters failliet en sleept de holding (wegens garantstellingen) mee, vaak worden kort voor het faillisement gezonde dochters dan losgekoppeld van de holding of anders afgeschermd (er zijn vele manieren denkbaar) dus de situatie is niet zo gek dat de holding failliet is terwijl de dochters die jij kent het niet zijn.

 

Kijk eens op www.faillissementen.com daar kun je vinden welke bv's in faillisement zijn. Zonder abonnement kun je niet het vonnis zien maar je kunt wel wat meer zien wie er die dag nog failliet zijn. Ook bij het handelsregister via www.kvk.nl kun je zonder kosten zien of een bepaalde bv in staat van faillisement verkeerd.

Link naar reactie
  • 0

Marco

 

Ben zelf een ondernemer die meerdere bedrijven nu runt ook in de B.V Structuur doe de volledige administratie ook plus L.A ( Leidinggevende Functie enz.)

Al dit doe ik nu alleen en dat wordt me ook teveel.

 

Ben al tien jaar Ondernemer nooit Failliet geweest.

De laatste twee jaar heb ik mij verder verdiept in het faillietemens recht van bedrijven.

dat het mij niet overkomt heb een hekel aan failliet gaan dat is niet mijn motto.

De rechten van ondernemers bestuur ik dan ook nog elke dag wat de kansen zijn bij het failliet gaan en wat te doen bij een failliet verklaring en ook wat de oorzaak is.

 

12 jaar terug toen ik noodgedwongen in de bijstand terecht gekomen. ( eenmanszaak was toen niet rendabel althans het stond op mijn naam en mijn ouders plukten de vruchten ervan leuk he) Toen ik hier een einde aan maakte waren de poppen aan het dansen. ( zwaar overspannen ben ik toen wegegaan )mijn eigen activiteiten heb ik ook beëindigt en doorgeschoven naar mijn broer. toen Was een Organisatie bureau) ( dat heeft 1 jaar geduurd ) Bleef ik mooi met een schuld zitten van een kleine 30.000 euro Ik zou het gkb in maar op het laatste moment heb ik alle schuldeisers gebeld en zelf een voorstel gedaan iedereen is toen akkoord gegaan zelfs de belastingdienst. ( heb ik er 5 % bij het voorstel erbij gedaan wat het gkb bood en naar de belastingdienst 10 %)

Ik kon toen werk krijgen als ZZP dat heb ik gelijk gedaan ben naar de KVK Gerend en mij ingeschreven daar. naar 4 jaar had ik 20 man lopen door omstandig heden raakte ik in 2004 eruit. Daarnaast ben meer gaan organiseren achter de Schermen.

 

Ik wil niet zeggen dat ik alles weet maar wel veel

En dat ik het ook wel moeilijk heb in deze krediet tijd

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.