• 0

Beeindiging contract

Hallo,

 

Ben 1-1-2008 voor mezelf begonnen als administratiekantoor en heb eind 2008 een pakket (contract 3 jaar) aangeschaft om rapporten te genereren. Aangezien ik een aanbod heb gehad om weer ergens in loondienst te gaan werken staan mijn actviteiten voor mijn eigen bedrijf op een laag pitje en daardoor heb ik niets meer aan het pakket.

 

Dit heb ik inmiddels opgezegd maar nu heb ik een brief gekregen dat het contract 3 jaar loopt en dat ik de komende 2 jaar nog € 1.500,00 moet betalen voor diensten die ik niet meer afneem.

 

Kan ik hier iets tegen doen omdat ik gestopt ben met mijn bedrijf of moet ik dit gewoon betalen?

 

Groeten Rick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mischien is er iemand die het wil overnemen krijg je mischien nog iets terug!

 

Mischien weet ik wel iemand !

Stuur mij maar een p,m

 

Veelal zijn deze contracten op naam gesteld en is in de voorwaarden doorverkoop van het pakket verboden, pas hier dus mee op!

 

Voor wat betreft het contract, strikt formeel heb je nog 2 jaar te gaan. Heb je een standaard opzegging gestuurd?

 

Waarschijnlijk stop je omdat het minder goed gaat als gehoopt, of misschien heel slecht gaat. Ik zou de leverancier nog eens telefonisch benaderen en je situatie uitleggen dat je gaat stoppen met je bedrijf en dat je begrijpt dat het niet formeel niet kan, maar dat je graag hun medewerking wilt door af te zien van de vorderingen voor de komende 2 jaar om zo financiele problemen te voorkomen. (klein beetje overdrijven uit eigen belang mag best, maar maker geen tranentrekker van ;) ) Vaak is het zo dat 3 jarige contracten goedkoper zijn als 1 jarige dus misschien met je nog wat bij betalen als ze meewerken maar ik zou zeker nog 1 (of 2 :)) pogingen wagen om niet te hoeven betalen. Je krijgt op opzegbrieven vaak standaard antwoorden van de klantenservice of contractbeheer, het levert vaak resultaat op om even via verkoop of desnoods debiteurenadministratie proberen bij een persoon te komen die een beslissing die afwijkt van de standaard voorwaarden mag maken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.