Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het verkrijgen van financiering voor uw groeiende organisatie kan is van groot belang. Vooral in de huidige economie is dit zeker geen makkelijke opgave. Wij bieden u een gelegenheid om in contact te komen met investeerders.

Op 18 en 19 November 2003 krijgen een aantal geselecteerde bedrijven de kans om zichzelf te presenteren aan een prestigieus internationaal gezelschap van investeerders tijdens het 'Taste of Entrepreneurship' Symposium in de universiteits stad Louvain-la-Neuve in België.

 

Minister Serge Kubla, Vice President van de Waalse regering en de minister van Economische zaken van Wallonië, sponsort dit symposium, wat voor de vierde keer wordt gehouden.

Het thema van 2003 is: "A Taste of Entrepreneurship, Financing from high-tech to no-tech".

Het symposium staat dit jaar in het kader van de vraag hoe groeiende, innovatieve ondernemingen in zowel high-tech als "no"-tech aan financiering kunnen komen.

 

Tijdens dit twee daagse event komen meer dan 1800 internationale leiders bijeen, afkomstig uit het bedrijfsleven, de academische wereld, de overheid en niet onbelangrijk, uit de investeringswereld. Een beperkt aantal bedrijven zal vooraf geselecteerd worden om zichzelf te presenteren aan dit unieke gezelschap gedurende de 'Looking for Money' sessies.

 

Aanmelden kan tot 1 november. Meer informatie >>>

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Toegang is gratis !!!

Er komen jaarlijks zo'n 1800 "slimme mensen".

 

\/\/ittë: ken jij dit jaarlijkse symposium. Is dit interessant voor je om in te involveren? Ik heb ze inmiddels op de hoogte gesteld van StarTech. Ze hebben direct de website StarTech bekeken en vonden het interessant. Met name omdat men zich bevindt in dezelfde doelgroep.

Misschien leuk om een contact op te nemen met de coördinator aldaar. Ik heb gesproken met

Drs. ing. Maurice de Rochemont

Tel.: +31 (0)20 462 19 78

Email: Maurice@tornado-insider.com

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
\/\/ittë: ken jij dit jaarlijkse symposium.

 

Hé het is "de \/\/itte" hoor!

 

Serge Kubla en Rudy Aernoudt, die het symposium organiseren ken ik erg goed. Ze zijn zeer actief op het gebied van Informal Investing in Europees verband en hebben verstand van zaken en een extreem goed netwerk. Het lijkt me dan ook een prima gelegenheid om te netwerken en goede ideeën op te doen. Zelf vind ik het een beetje goedkoop om te adverteren met "looking for money?". De ervaring leert dat het aantal investeringen dat dit soort bijeenkomsten voortvloeit niet erg groot is en dat de contacten vaak ingegeven worden door opportunisme.

 

Desalniettemin lijkt het me zeker de moeite waard om er naar toe te gaan, maar verwacht niet meteen dat je met een investeerder thuis komt van zo'n beurs.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

verwacht niet meteen dat je met een investeerder thuis komt van zo'n beurs.

 

Ehmmm interessant.

 

Ik zal eens vragen aan Maurice of hij hiervan cijfers heeft van de voorgaande 3 symposia.

 

Maar dé \/\/itte ... to be curious ... wat is het percentage "gelukkigen" op beurzen alla Startech die met een investeerder onder de arm naar huis gaat eigenlijk.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Beloven wij iets op dat gebied? Nee dus, en dat is niet zonder reden natuurlijk.

 

Er is een relatie met het verwachtingspatroon en de succeskans. Hoe hoger het verwachtingspatroon, hoe lager de succeskans. Wij gaan er daarom vanuit (en communiceren dat ook) dat je op zo'n beurs geen financiering regelt ;D

 

Ik de praktijk blijken er wel goede contacten gelegd te worden, misschien niet met de investeerder die je nu nodig hebt, maar wél met de investeerder die je over twee jaar nodig hebt. Als goed ondernemer moet je werken aan een eigen netwerk in de investeerderswereld. Joe moet weten hoe het spel daar gespeeld wordt en wie de spelers zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Je hebt gelijk. Er wordt nix beloofd.

Er wordt duidelijk gezegd "je kan in contact komen met...." Men moet het dus zien als netwerkbijeenkomst, waar je met name geïnformeerd wordt en waar je "wijzer" en met veel visitekaartjes naar huis gaat. En wat dat betreft is en blijft mijn motto richting ondernemers "learning all the time, explorer your world! Ik vind alleen om die redenen de programma's van zowel StarTech als "Looking for money" wel interessant.

 

Maar wat is eigenlijk het verwachtingspatroon van de deelnemers zelf? Met name als ze een pitch mogen houden?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Hallo allemaal,

 

Ik heb even geinformeerd en van de bedrijven die vorig jaar geselecteerd werden door de jury om te komen presenteren (rond de 70), daarvan wist ongeveer 10% financiering te krijgen. Dat is toch zeker geen slechte ratio.

 

Een kenmerk van deze 10% is dat zij vrij actief hun best deden om tijdens het event hun bedrijf goed te marketen aan de (vele) aanwezige VC's:

 

Enkele tips:

- als je geselecteerd bent als bedrijf om te presenteren, zorg er dan voor dat je van te voren VC's gecontacteerd hebt

- spreek op de dag zelf VC's aan en market jezelf

- tenslotte, als je je bedrijf kunt presenteren, houd een kort, duidelijk, catchy verhaal afgestemd op de schaarse tijd en behoeften van de VC's.

 

Uiteraard doen wij wel ons best om ervoor te zorgen dat er genoeg VC's geinformeerd worden over het event. De geselecteerde bedrijven die mogen presenteren krijgen van ons de volgende ondersteuning:

- gratis presentatietijd

- extra ruimte voor eigen PR materiaal en 1-1 gesprekken met VC's

- mediapubliciteit

- pr acties naar VC's

 

Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik dat graag!

 

Overigens, voor alle overige bezoekers is toegang tot het event gratis, dus meld je nu aan:

http://www.4x4entreprendre.org/

 

vriendelijke groet,

 

Maurice

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.