• 0

Starten met ontbijt aan huis service

Beste,

 

In mijn streek zijn ongeveer 30 000 inwoners. In de zomermaanden komen massaal veel toeristen voor een 2de verblijf of een huurappartementje.

Nu zat ik te denken om een ontbijt aan huis firma te beginnen, aangezien dit in onze streek nog zo goed als niet bestaat.

Heb al een gans boekje volgeschreven met een gamma, kosten, opbrengsten en zo, maar raak er maar niet uit of het wel zal aanslaan. Mijn winst voor een ontbijt voor 2 personen komt ongeveer uit op 15 euro. Ik zal toch al flink wat ontbijtjes moeten leveren (dagelijks!!) om toch een goed loon te kunnen overhouden denk ik.

Wat denken jullie van mijn idee?

 

groetjes

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vraag 18 per persoon.

Daarin zit: diverse broodjes, croissants, chocoladekoeken, kaas, ham, boter, confituur, honing, choco, vers fruitsap, chocolademelk, koffie, vers fruit, yoghurt, cornflakes, melk, de krant...

Tja, ik vind die prijs niet hoog. trouwens, daar wil ik vooral niet over in discussie treden. Maar euh... 100 ontbijtjes op een dag vind ik enorm veel!

Wat dacht je van 10?

 

Link naar reactie
  • 1

10 ontbijtjes per dag, okay ik ging meteen van het meest positieve uit:P

Hoe ga je het regelen als 10 personen tussen 7:00 en 8:00 ontbijt willen?

60min. / 10 = 6 minuten per huishouden incl je reistijd? Hete koffie, hoe ga je dat doen

als je om 06.45 vertrekt en om 08.00uur bij de laatste aankomt?

 

Even voor de duidelijkheid, ik zit je absoluut niet af te kraken want vind het een leuk idee,

zet alleen wat kritische kanttekeningen bij je idee. Dit zodat je deze voor jezelf kan beantwoorden

en je hier later niet tegenaan loopt.

Link naar reactie
  • 0

Absoluut geen probleem met de kritiek hoor. Ze is trouwens heel nuttig.

Ik zal moeten vliegen zeker? Ik ga ervan uit dat de meeste ontbijten in het weekend worden genomen dus dan hebben de mensen tijd hé. En tijdens de week zal ik wat stressen, maar alles kan lukken als je het echt wil.

De koffie zit in een thermos die later wordt teruggebracht. Daar zit een waarborg in van 5 euro. Dit voor de mand en thermos.

 

Link naar reactie
  • 0

 

De koffie zit in een thermos die later wordt teruggebracht. Daar zit een waarborg in van 5 euro. Dit voor de mand en thermos.

 

 

Ik zou daar opgehaald van maken in plaats van teruggebracht, Het verlies van de borg zullen mensen op de koop toe nemen vermoed ik. wellicht ook een idee om verschillende pakketten en extreem luxe pakketten aan te bieden? (champagne, bubbels, ober in/aan bed...)

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Ik vraag 18 per persoon.

Daarin zit: diverse broodjes, croissants, chocoladekoeken, kaas, ham, boter, confituur, honing, choco, vers fruitsap, chocolademelk, koffie, vers fruit, yoghurt, cornflakes, melk, de krant...

Tja, ik vind die prijs niet hoog. trouwens, daar wil ik vooral niet over in discussie treden.

 

Tja, ik wil er toch een kanttekening bij maken..... 36 piek voor mijn vrouw en mij voor een ontbijtje (incl. krant ;)) vind ik persoonlijk érg veel geld.

 

Laat me een muggezifter zijn, maar in de tijd van de dubbeltjes en kwartjes, zou dit betekenen dat een ontbijtje mij bijna 80 GULDEN kost....en dan heb ik geen trek meer ..... :-\

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Jurne,

 

Je concept is niet nieuw. 15 jaar geleden heb ik als student er bij geklust bij een ontbijtservice. Er waren toen twee keuze, gewoon ontbijt (35 gulden) en een champagne ontbjt (52.50 gulden). Voor sommige plaatsen kwamen er bezorgkosten bij en voor 5 gulden maakte ik een foto (polaroid) van de mensen. Ik moest de ontbijtje bezorgen en indekken bij de mensen thuis. Aan het einde van de ochtend reeds ik langs alle adressen om het servies weer op te halen.

 

Een gewoon ontbijt bestond uit 2 broodjes, 2 boterhammen, kaas, vleeswaren, zoetigheid, snijkoekje, jus d'organe (glas), gekookt eitje en koffie of thee. Het champagne ontbijt had een croissantje in plaats van een broodje en een flesje champagne.

 

Is erg leuk werk om te doen. Maar ik deed het alleen in de weekenden en op speciale dagen. Je maakt de gekste dingen mee

 

Later heb ik zelf als verrassing zo'n ontbijtje gekregen, maar die werd niet uitgeservereerd. Vond ik erg jammer en ik denk dat je meerwaarde maakt als je wel uit serveert en gewoon servies gebruikt en geen plastic.

 

Het houdt wel in dat je midden in de nacht gaat beginnen met werken, want je moet dan alles klaar maken en inpakken. Ook moet je proberen goed te plannen zodat je niet ontzettend veel kilometers maakt.

 

Erg leuk idee, maar heb je ook nagedacht dat veel mensen doordeweeks ongeveer op hetzelfde

moment ontbijten? Ofterwijl hoe ga je je 100 ontbijtjes op maandagochtend tussen 0700 en 0800 uur

 

Dit is niet helemaal waar, want je komt bij mensen die meestal wat te vieren hebben, dus ook wel na 8 uur opstaan.

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • -1

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik over de prijs niet in discussie wil treden. Dat is een persoonlijke kwestie vind ik. Jij bepaald zelf wat veel is of teveel is.

Wat ik wel kan zeggen dat er voor alles een prijs is. Je kan het idd goedkoper maken als je zelf naar de bakker gaat, zelf fruit gaat kopen, zelf koffie zet, zelf beleg gaat kopen en alles zelf mooi tot presentatie brengt?

Echt geen discussie waard vind ik. Trouwens, het staat je volledig vrij om een ontbijt te kopen of niet.

 

Van de andere personen, het gamma is voorlopig al zeer uitgebreid. ik heb ongeveer een tiental soorten ontbijt. Verjaardagen, standaard, champagneontbijt, brunch, verliefdenontbijt, huwelijksontbijt, etc etc

 

Dat ophalen zelf zie ik wel zitten. Dan kan ik de mensen ook de service geven dat ik kan werken met eigen tafelnappen, deftig bestek, koffie kopjes, etc kortweg een mooi serviesje.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb lef, zorg voor een goede marketing en zorg dat je kosten niet extreem hoog worden voor als het niet helemaal gaat zoals je wilt en moet stoppen.

 

Verder.... heel veel succes!!!!

 

Geloof in jezelf!

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Wat doe je driekwart van het jaar zonder toeristen? Kun je ook geen zakelijke ontbijtarrangementen aanbieden? Jouw regio met 30.000 bewoners is een kleine markt voor een niet alledaags product. Ik vrees dat je prijs/kwaliteit scheef is als ik je bedoelingen lees.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Probeer eens net als Sander heeft gedaan aan te geven wat je wilt bieden aan welke prijs. Voor 18 euro kun je ook heerlijk buiten de deur brunchen of lunchen namelijk.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 2

ik heb al meegedeeld wat er zoal in de standaard ontbijtmand zit. trouwens, in die 18 euro zit ook al de leveringskost verwerkt.

ik ga ervan uit dat zo'n mandje wordt gegeven als cadeau en dat een cadeau wel iets mag kosten.

Het valt me op dat kritische vragen die zouden moeten leiden tot constructief denken, meermaals worden afgewimpeld onder het mom van "hier is geen discussie over mogelijk", "dit heb ik al medegedeeld", et cetera. Wat zoek je hier als zowel over het product, de prijs en de distributie geen discussie mogelijk is?

 

Los daarvan ben ik ervan overtuigd dat de specifieke inhoud van de ontbijtmand het 'm niet doet. Men kiest niet voor het ene ontbijtbedrijf omdat die twee broodjes en een krentenbol biedt, in plaats van drie broodjes. Men kiest voor een bedrijf om de unieke uitstraling, een werkelijk briljante samenstelling van de ontbijtmand of door een superieure marketingcampagne.

 

Ik kan uit je bericht niet opmaken dat je zelfs maar nagedacht hebt over minimaal één van deze klantentrekkers, en zie dus voorlopig ook geen enkele reden waarom je bedrijfje kans van slagen zou hebben. Zet je schouders er eens goed onder, doe inspiratie op, en bedenk wat nieuws! Wat niet per sé iets met ontbijtmanden te maken hoeft te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dit

 

Mijn winst voor een ontbijt voor 2 personen komt ongeveer uit op 15 euro. Ik zal toch al flink wat ontbijtjes moeten leveren (dagelijks!!) om toch een goed loon te kunnen overhouden denk ik.

Wat denken jullie van mijn idee?

 

 

In je eerste post

 

 

En dit

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik over de prijs niet in discussie wil treden. Dat is een persoonlijke kwestie vind ik. Jij bepaald zelf wat veel is of teveel is.

 

In een vervolgpost.

 

 

In je idee benoem je de prijs, sterker nog, je geeft al aan dat het hard werken wordt om wat over te houden en je vraagt hoe we hier over denken? Dan mag de prijs ook meegnomen worden in de mening toch? Wat je er mee doet is aan jou.

 

Ik denk dat je, als ik het goed hebt uitgerekend, met 15 euro winst per ontbijt voor 2, je met 30 ontbijtjes per week je bijna € 2000.00 per maand verdient. Er zijn heel wat ondernemers die minder hebben

Daarnaast zijn natuurlijk je vakantie (paas,kerst, hemelvaart en andere verloftijden, je hoogtepunten…

 

Maar als je nu teruggaat om het bestek en servies op te halen, heb je weer een verkoopmoment. Lunch of Desserts? Ijskaarten voor s avonds?

 

Veel toeristen? Misschien bij verkoop boeken over omgeving, de hotspots.

 

In de niet toeristische tijd? Als je in de catering wilt blijven broodjes (lunch) aanbieden bij bedrijven of zo.

maar even wat hersenspinsels

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • -3

ik weet dat ik kwaliteit lever, dus why the hell moet ik met jullie over mijn vraagprijs beginnen?

als ik kijk naar die andere site heb ik al direct gezien waar mijn verschil zit. presentatie, afwerking, betere producten, etc

over alle andere aspecten wil ik gerust met u in discussie liggen, maar mijn prijs, daar wijk ik niet van af. ik vind het zelfs nog goedkoop.

 

Link naar reactie
  • 0

ik weet dat ik kwaliteit lever, dus why the hell moet ik met jullie over mijn vraagprijs beginnen?

als ik kijk naar die andere site heb ik al direct gezien waar mijn verschil zit. presentatie, afwerking, betere producten, etc

over alle andere aspecten wil ik gerust met u in discussie liggen, maar mijn prijs, daar wijk ik niet van af. ik vind het zelfs nog goedkoop.

 

 

Jij ziet waar het verschil zit. Waarom denk je dat je klanten dit ook zien?

Daarnaast: Zou er geen reden zijn waarom de concurrent met een basic-uitvoering komt en de rest tegen meerprijs verzorgt? Wellicht omdat ze niet willen dat klanten afhaken als ze de prijs zien en dus niet verder lezen wat erin zit?

 

Wat denk je dat beter werkt? 10 verschillende assortimenten in een klein prijsbereik of 10 producten met 5 optiekeuzes = 50 assortimenten van goedkoop tot duur?

 

Highio's belangrijkste opmerking betreft niet de prijs/kwaliteit verhouding maar de vraag wat je de rest van het jaar gaat doen. Of zijn die toeristen er 365 dagen per jaar?

En wat doe je de rest van de dag? (Brunches aanbieden, High Tea)

 

Je product staat of valt met de marketing, want met toeristen die slechts eenmalig voorbijkomen is mond-tot-mond reclame lastig en terugkerende bezoeker ook.

Het gevolg is dat je constant je product onder de aandacht moet brengen bij nieuwe klanten. Dat kost tijd, geld en energie.

 

Je gaat in je posts nogal van jezelf uit en wat jij vind dat goed is. Begrijpelijk, maar voor het succes van je onderneming is het belangrijk dat je weet wat je klanten denken, apprecieren en willen en bereid zijn te betalen.

En dat is precies wat de HL-ers hiervoor je in directe of indirecte vorm proberen duidelijk te maken.

 

Frans

PS. zit je in België trouwens?

 

Link naar reactie
  • 0
Heb al een gans boekje volgeschreven met een gamma, kosten, opbrengsten en zo, maar raak er maar niet uit of het wel zal aanslaan.

 

Nogmaals wil ik benadrukken dat ik over de prijs niet in discussie wil treden. Dat is een persoonlijke kwestie vind ik. Jij bepaald zelf wat veel is of teveel is.

 

Beste Jurne,

 

je begint zelf primair over prijsstelling, maar misschien kun je je beter wat verdiepen in belevingseconomie en je lokale klanten dan je hier aangevallen te voelen door (mede)ondernemers, die je vrijwillig (!) en vrijblijvend (!!) van advies voorzien.

 

Misschien kun je je klanten wekken of jouw komst aankondigen met het rinkelen van zo'n ouderwetse wekker of kukelende haan met bijgeleverde eieren naar keuze bereid (live experience!).Terugkomend op jouw prijsstelling: heb je al marktonderzoek gedaan of je prijs haalbaar is? Deze is en blijft een van de vier of vijf pijlers van de marketingmix.

 

Toeristen bereik je niet, daarvoor is locatie belangrijker. Niemand in jouw doelgroep belt of mailt, dan zou je voor marketingpartners moeten zorgen.

 

Groet,

 

Highio

 

P.S. champagneontbijten leveren marge, doordat je op een gemiddelde fles alleen al 15 euro kunt pakken

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 2

Beste Jurne,

 

Haal eventjes diep adem en herlees de tips die je hier al kreeg (zomaar, omdat je ernaar vroeg), dan zal je zien dat het allemaal goedbedoeld advies is en geen persoonlijke aanval naar jou gericht. Je vraagt wat mensen denken van je idee, je prijs is daar toch een belangrijk onderdeel van. Met één vaste prijs geef je de mensen geen keuze, en zoals hier al gezegd is: er zullen potentiële klanten afhaken als het aanbod te duur lijkt (!), nog voor ze de moeite nemen verder te kijken naar de inhoud van wat je aanbiedt. Bekijk de concurrentie of de niet-concurrenten in dezelfde branche en bepaal voor jezelf waar jij sterker in kunt zijn, wat jij meer kunt bieden, anders wilt aanpakken... dat moet je accentueren. Hoe wil je dat gaan doen?

Welke omzet moet je draaien om uit je kosten te raken (dat zou in je businessplan moeten staan en staat waarschijnlijk al in het boekje dat je volgeschreven hebt) en is dat haalbaar met enkel de ontbijtdienst? Zoniet, wat kan en wil je er bijnemen?

Is het een optie om naast de ontbijtmanden aan huis ook reservaties met afhaling aan te bieden? (Paasbrunch, door de klant zelf af te halen aan een lager tarief, verrassingsbrood voor een doopfeest, picnicmanden, dat soort dingen)

Wil je je enkel richten op speciale gelegenheden, of maak je het breder en neem je er bijvoorbeeld bedrijven bij waar je broodjes aan levert? Of scholen uit de buurt?

Kan je samenwerken met een bakker uit de buurt, waarbij jij hem of haar aanbeveelt en hij jou? Welke andere manieren zie je om je bedrijf bekend te maken, zowel bij de lokale bevolking als bij de toeristen? Je hebt een heel boekje volgeschreven met allerlei belangrijke informatie over kosten en samenstelling van je assortiment, maar er blijven nog heel veel vragen over die je jezelf volgens mij nog niet (voldoende) gesteld hebt. Ze worden je hier op een presenteerblaadje aangeboden door mensen die de tijd nemen je vraag kritisch te beantwoorden, niet om je al bij voorbaat te ontmoedigen, maar om je te helpen. Doe er je voordeel mee. Ik wens je heel veel succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.