• 0

Ik sta op een beurs en wil er een succes van maken: hoe pak ik dit aan?!

Hallo allemaal,

 

Begin volgend jaar doe ik mee aan een beurs, dit wordt mijn eerste keer maar ik heb al een goed idee hoe ik het wil aanpakken.

Behalve op het gebied van adressen verzamelen, binnenkort gaan wij beginnen met een grootschalige e-mail mailing daar heb ik echter wel adressen voor nodig van geïnteresseerde bedrijven waar wij onze nieuwsbrieven aan kunnen toesturen.

Hoe kom ik aan deze adressen? Via een leuke prijsvraag(low-budget) of iets dergelijks op de beurs zodat ze hun kaartje achter laten?

Ik loop een beetje vast...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

 

Geen probleem, maar een uitdaging ;D

Visitekaartjes kun je makkelijk scoren door iets weg te geven, werkt altijd. Of je vervolgens die mensen moet gaan mailen is maar de vraag, als dat je intentie is zou ik dat iig wel duidelijk communiceren; verdiep je in de nwe regelgeving op dat terrein!

Kijk eens in je omgeving of je met anderen uit je netwerk zou kunnen samenwerken. Koop je een straatje oid waar je dan met wat gelijkgestemden gaat staan, is ook gezellig als t even niet zo druk is.

2 jaar geleden met een wijnhandel gestaan, die vond t prima om zichzelf te presenteren en elke passant kreeg een glas in z'n handen geduwd. Op die manier heb je meteen contact en dat werkte voor ons prima.

 

GJ

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Bedoel je visitekaartjes in ruil voor een cadeau of iets dergelijks?

Van de wetgeving zijn we gelukkig op de hoogte.

Helaas is het in onze branche niet gewoon om iets samen te doen, klein wereldje met hevige concurrentie.

 

We willen wel 2 dames rond laten lopen met onze flyers, alleen is dan de vraag nog steeds hoe ik de visitekaartjes kan bemachtigen.

 

Groetjes

Link naar reactie
  • 0

Hallo Bas,

 

Twee suggesties:

 

1) Maak alvast de eerste nieuwsbrief en deel die uit. Als die interessant genoeg is en de nieuwsgierigheid van potentiele klanten prikkelt, heb je kans dat die zich aanmelden.

 

2) Zet een PC of laptop in je stand waarop bezoekers zich ter plekke zelf kunnen aanmelden voor de nieuwsbrief. "Meld u aan voor onze nieuwsbrief en maak kans op ...". Let erop dat je dan wel ergens de voorwaarden vermeldt. Bij de mail waarin je alle deelnemers vervolgens gaat vertellen wie de gelukkige winnaar is, voeg je meteen je eerste nieuwsbrief. Of je stuurt alle deelnemers een brief met de uitslag en doet daarbij een leuke attentie.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

 

We willen wel 2 dames rond laten lopen met onze flyers, alleen is dan de vraag nog steeds hoe ik de visitekaartjes kan bemachtigen.

 

Groetjes

 

De verschillende beurs organisatoren staan meestal niet toe dat de standhouder buiten de stand flyers uitdeelt tenzij je expliciete toestemming van de organisatie hebt (lees; betaald)

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Beide opties die door jou worden aangegeven klinken aanlokkelijk maar vooral optie 2 lijkt mij een goede manier om aan adressen te komen.

Heb jij nog een idee wat voor soort geschenk dan weg te geven? Of wat voor prijs te verloten?

Het moet natuurlijk niet te duur worden, hoewel kwaliteit ook wel gewaardeerd wordt lijkt mij.

Mij is in ieder geval altijd geleerd om iets weg te geven met je bedrijfsnaam er op, alleen denk ik persoonlijk dat ''maak kans op een LED-tv'' het iets beter doet dan bijv. een pepermuntdoosje.

 

Groeten,

bas

Link naar reactie
  • 0

Adressen verzamelen via een visitekaartjes verzameldoos eventueel gekoppeld aan een prijs is leuk, maar zijn dat soort mensen uiteindelijk wel geinteresseerd in je produkt? Je krijgt een berg adressen, maar het prospect gehalte is waarschijnlijk nul komma nul. Je kunt beter mensen gewoon aanspreken, die even je stand binnen lopen en kijken of je hun interesse kunt wekken. Liever zo 10 geinteresseerden krijgen dan 1000 visitekaartjes, waar je niets uit haalt.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hoi John,

 

Ik zit in de metaalrecycling.

Dus wij zorgen ervoor dat wij bij industrieën die staal be - of verwerken containers plaatsen waar zij het oud ijzer in kunnen doen. Dit halen wij dan op en betalen hier een vergoeding voor. Dit doen wij ook bij bouwputten, loodgieters e.d.

Ik zat zelf aan een magneet te denken met bedrijfsopdruk maar dit kost je al gauw 6,- p/stuk.

Dat vind ik toch wel wat te gek.

 

Groetjes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Adressen verzamelen via een visitekaartjes verzameldoos eventueel gekoppeld aan een prijs is leuk, maar zijn dat soort mensen uiteindelijk wel geinteresseerd in je produkt? Je krijgt een berg adressen, maar het prospect gehalte is waarschijnlijk nul komma nul. Je kunt beter mensen gewoon aanspreken, die even je stand binnen lopen en kijken of je hun interesse kunt wekken. Liever zo 10 geinteresseerden krijgen dan 1000 visitekaartjes, waar je niets uit haalt.

 

Heb ik inderdaad ook over nagedacht, feit is dat het een vakbeurs is dus ik verwacht dat iedereen die daar rondloopt wel een prospect zou kunnen zijn. Maar je hebt gelijk dat je qua prospects beter de echt geïnteresseerden kunt hebben om dat daar de kans hoger ligt dat je hun klant kunt maken maar voor je naamsbekenheid: 1000 x een nieuwsbrief is toch 1000 x je bedrijfsnaam en mochten ze een keertje tegen zoiets aanlopen denken ze al gauw aan jou als bedrijf...

Tenminste dat is mijn ervaring bijvoorbeeld na telefonische acquisitie.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Een afspraak voor €6,- lijkt me niet duur. Die magneet dus in ruil voor een afspraak.

 

GJ

 

 

Die 6,- is voor een visitekaartje..

Dat is toch best wel duur, voor hetzelfde geld bel je hem later op en zegt hij: ''het ging mij alleen maar om de prijs, geen interesse''

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je geeft zo'n magneet dan toch alleen na gesprek en gemaakte afspraak?

Natuurlijk zullen er wat leeglopers tussen zitten, maar daar moet je niet vanuit gaan.

 

Je kunt ook denken aan wat groters op een plaatje en als de afspraak er komt neem je het feitelijke artikel mee.

Bv een kurk en bij een afspraak neem je de bijbehorende fles wijn mee.

 

GJ

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ja dat is ook zo, maar het gaat juist om de e-mail adressen die ik kan verzamelen.

Dus ik wil dat mensen hun gegevens achterlaten zodat ik ze later via e-mail met nieuwsbrieven op de hoogte kan houden.

Hetgeen wat John zei, over iets in ruil er voor teruggeven of de mensen laten meedingen voor een grote prijs kan ik mij helemaal in vinden maar ik weet niet wat..

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Het hoeft toch niet iets van je eigen bedrijf te zijn. Als je een plasma tv weggeeft dan heb je toch een mooie prijs. Zet je die pontificaal voor je stand met een leuke presentatie erop en aan het eind vd beurs doe je de verloting met een borrel en kan iemand die tv meezeulen ;)

Paar foto's in de lokale krant van de gelukkige winnaar en weer wat publiciteit!

 

Wie weet hou je zo veel mensen tot het eind op de beurs!

 

GJ

Link naar reactie
  • 1

Ik zit in de metaalrecycling.

Wat vind je van een kunstobject van gerecycled metaal? Als ik even google dan vind ik op www.kunstperkilo.nl heel leuke voorwerpen.

 

Geen idee wat zoiets kost, maar daar zou je naar kunnen informeren.

 

Edit: dan vraag je meteen of je een paar kunstwerken kunt lenen voor je stand als publiekstrekker ...

Link naar reactie
  • 0

ps

 

als je me uitnodigt maken we een deal .............. wil wel een plasma tv

 

GJ

 

Dat ben ik dus inderdaad helemaal met je eens. Ik denk/hoop dat dit een hoop bekijks trekt.

In ieder geval meer dan wanneer je bijv. een pepermuntdoosje weggooit.

Zou een deal maken niet tegen de regels zijn? ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik zit in de metaalrecycling.

Wat vind je van een kunstobject van gerecycled metaal? Als ik even google dan vind ik op www.kunstperkilo.nl heel leuke voorwerpen.

 

Geen idee wat zoiets kost, maar daar zou je naar kunnen informeren.

 

Edit: dan vraag je meteen of je een paar kunstwerken kunt lenen voor je stand als publiekstrekker ...

 

Geniaal!

Ik heb hem al een mailtje gestuurd.

Toevallig is ons watermerk gebouwd van van schroot!!

Link naar reactie
  • 1

Hi !

 

Op dit moment sta ik zelf met mijn andere bedrijf op de woonbeurs in de RAI.

Onze stand is een eyecatcher. Minimalistisch qua opzet maar een paar in het oog springende items wat mensen triggert.

Wij maken een praatje met mensen en schenken een drankje. Documentatie wordt door ons niet meegegeven.

Indien ze meer info wensen vragen wij om hun businesscard zodat wij de productinfo naar ze kunnen mailen/posten.

Deze manier van werken gaat goed. Gisteren tijdens de vakdag hebben we goede contacten opgedaan en cards ' gescored'

 

Succes!

Darwin's claim is true now more then ever: it is neither the strongest of species nor the most intelligent that survives; it is the one that is most adaptable to change.

 

www.gloconsol.com

Link naar reactie
  • 0

Even over de adressen verzamelen. Als je een grote insteekmap voor visitekaartjes maakt door wat kleinere mappen aan elkaar te plakken, kunnen bezoekers daar hun visitekaartje in doen. Hang het goed zichtbaar op, als er weinig visitekaatjes inzitten dan valt die van hun erg op. Zitten er al heel veel in, dan is het leuk om je eigen kaartje erbij te doen.

 

Zo geef je anderen de zichtbaarheid waarvoor ze op die beurs zijn gekomen.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Ard, een forum als Higherlevel.nl valt of staat met kennis die hier op het forum gedeeld wordt. Doorverwijzen naar workshops e.d. is niet zo interessant, immers daar peppen we ons algemene kennisniveau niet mee op. Heb je geen zin je relatie uit te nodigen en hier op het forum wat te vertellen over hoe je dit aan kunt pakken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.