• 0

Hoe bepaal ik welke bank voor mij het beste is?

Hallo,

 

Het is een vrij open vraag, maar ik ben niet echt thuis in de bank wereld en er wordt snel met van alles en nog wat op je afgekomen, maar hoe bepaal je nou welke bank het beste voor je schikt is?

 

Postbank, omdat je die prive ook hebt?

ABN, omdat ze groot zijn?

etc. etc.

 

Alvast bedankt,

 

Colin Myerscough

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is zeer afhankelijk van de eigen behoefte. Met name de het on-line service niveau verschilt van bank tot bank. Heb je vooral behoefte aan soepel verlopend betalingsverkeer, dan moet je kijken welke bank voor jouw het prettigste systeem hanteerd. Wil je "zaken doen" met je bank, dan is de persoonlijke relatie weer doorslaggevend en dat is weer erg regionaal bepaald. De ene account manager spreekt je nu eenmaal meer aan dan de ander.

 

Ik kan niet zeggen dat een "bepaalde bank" beter is voor ondernemers dan een andere. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen. Ik raad je aan een paar banken bij je in de buurt te bezoeken en te vragen wat ze je te bieden hebben. Vervolgens ga je gewoon op je gevoel af en kes je de bank die je het meeste aanspreekt.

 

Veel succes,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu ook hiervoor aan het rondkijken, en misschien een tip (voor mij in iedergeval belangrijk), dat je bij internetbankieren rekeningen zelf een beschrijving aan een rekening kunt geven, zodat niet alle prive en zakelijke rekeningen in mijn geval 'Wierdsma' heten. Dan wordt het nog puzzelen.

 

Ik heb goede persoonlijke contacten bij sns, maar die bieden dus alleen een standaardnaam bij internetbankieren. Ik zag dat je bij ING wel eigen beschrijvingen kunt geven.

 

Voor mij in iedergeval wel een belangrijke eigenschap

www.castorinterieur.nl - Meubels op maat

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu ook hiervoor aan het rondkijken, en misschien een tip (voor mij in iedergeval belangrijk), dat je bij internetbankieren rekeningen zelf een beschrijving aan een rekening kunt geven, zodat niet alle prive en zakelijke rekeningen in mijn geval 'Wierdsma' heten. Dan wordt het nog puzzelen.

 

Ik weet niet of het niet ook zondermeer verplicht is, maar het is sowieso wel véél slimmer om een afzonderlijke priverekening en zakelijke rekening te hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gister gehoord dat er betaald moet worden per transactie.

 

Over het aanpassen van je naam als je iets betaald, je krijgt toch automatisch de naam van je bedrijf er op lijkt mij als je een zakelijke rekening opent.

 

In mijn geval zal ik geen zaken hoeven te doen met de bank, het is een goede tip om te kijken naar de betalings interfaces. Ik zal eens rond gaan kijken naar demo's daarvan.

 

Misschien dat men hun ervaring met een bank kan delen met mij en andere.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

Zakelijk gebruiken wij RaboTel. Ook omdat je er goed incasso's mee kan verwerken. Werkt prima. Was destijds de beste optie voor telebankieren. Hoe de vlag er nu voor staat weet ik niet.

 

Neem in ieder gaval een aparte zakelijke rekening en houdt er rekening mee, dat het later lastig is om van bank te veranderen, dus kies ook een bank die op de wat langere termijn een goede keus is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Zoals de andere hiervoor, sluit ik me aan bij de persoonlijke keuze. Wat is de ervaring tot nu toe? Ga gewoon eens rondkijken en informeer bij de banken.

 

Zelf zit ik bij de Rabobank, gewoon omdat ik daar goed contact mee heb en persoonlijk behandeld wordt. De mensen kennen me daar en zijn ook oprecht geintresseerd. Daarnaast vind ik het internetbankieren makkelijk werken.

 

Er staat niet veel in, maar misschien heb je iets aan deze discussie (of de mensen kunnen verder gaan met het uitbrengen van hun stem)

 

Succes met je keuze!

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Alleen heeft de postbank in geen enkel geval optie tot persoonlijk contact heb ik begrepen, de twee grote kantoren hier in de stad hebben beide gewoon simpele loketten en geen 'babbel kantoren' dus mocht je echt met je bank gaan praten is het een grote slag als bij de ABN of de Rabo Bank.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.