jetteke1976 Geplaatst: 27 september 2009 jetteke1976 2 0 Geplaatst: 27 september 2009 Een klant van ons wil een werknemer aannemen. Deze werknemer: - is zijn zus; - woont in Schotland; - gaat het werk in Schotland verrichten, voor de Nederlandse onderneming. Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee om moet gaan in de loonadministratie? Ik denk zelf dat er geen loonheffing en premies verschuldigd zijn, maar weet dit niet zeker. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 27 september 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2272 Geplaatst: 27 september 2009 Hoi Jetteke, Als jouw klant een NL onderneming drijft en waar ook ter wereld personeel aanneemt, dan is jouw cliënt gewoon verplicht loonadministratie te voeren voor het buitenlandse personeel. Dit zou alleen anders zijn als het personeelslid in loondienst komt van een buitenlandse dochter onderneming of vaste inrichting. Uiteraard zal rekening gehouden moeten worden met het van toepassing zijnde belastingverdrag. groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
0 jetteke1976 Geplaatst: 27 september 2009 Auteur jetteke1976 2 0 Geplaatst: 27 september 2009 Ik begrijp wel dat ik een loonadminstratie moet voeren, maar moet ik wel of geen loonheffing en premies inhouden? Dat is mij niet helemaal duidelijk. Ze verricht het werk in Schotland voor de Nederlands onderneming. Link naar reactie
0 Joost Rietveld Geplaatst: 28 september 2009 Joost Rietveld Moderator 22,6k 79 2272 Geplaatst: 28 september 2009 Hoi Jetteke, Loonbelasting zal sowieso ingehouden moeten worden. Premies hoogstwaarschijnlijk niet, omdat daarvoor veelal het woonplaatsbeginsel geldt. Ik ken het verdrag met het verenigd Koninkrijk niet uit mijn hoofd, maar ik ben er vrij zeker van dat dit de juiste wijze is. Je kunt evt. ook bellen met de belastingtelefoon buitenland: 055-5385385 groet Joost DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal Link naar reactie
jetteke1976
jetteke1976
Een klant van ons wil een werknemer aannemen.
Deze werknemer:
- is zijn zus;
- woont in Schotland;
- gaat het werk in Schotland verrichten, voor de Nederlandse onderneming.
Kan iemand mij vertellen hoe ik hiermee om moet gaan in de loonadministratie?
Ik denk zelf dat er geen loonheffing en premies verschuldigd zijn, maar weet dit niet zeker.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag