In tijden van crisis is het een actueel onderwerp. Het vergroten van de omzet. Maar crisis of niet, ik vind het persoonlijk altijd erg inspirerend (en leerzaam) om te zien hoe sommige bedrijven er in slagen om de omzet te laten stijgen. Daarom de oproep om je verhalen te delen. Mag van je eigen succes story zijn, maar het mag ook 'van horen zeggen' zijn zeg maar... Ik doe zelf alvast een aftrap.
Bij TicTac worstelden ze met het probleem hoe de omzet te doen stijgen. Nieuwe smaken en segmenten werden bedacht, maar de marketeers kwamen er niet uit. Bovendien zou het effect van een nieuwe smaak marginaal bijdragen. Aan het eind van de meeting grapte iemand dat je ook gewoon het gaatje van het doosje groter zou kunnen maken. Dat bleek te werken. Mensen stoppen de extra snoepjes niet terug in het doosje, waardoor zij meer gingen gebruiken. De omzet ging door het dak...
Een ander voorbeeld zijn snelschillers. Grotere aardappelen die je daardoor sneller kunt schillen (waarde element toegevoegd). Deze aardappelen zijn bijna 2x zo duur als normale aardappelen. Hoewel, normale aardappelen zijn het natuurlijk niet. Deze zakken bevatten relatief veel kleine aardappelen. Je wordt dus ook nog eens gestraft als je geen snelschillers koopt!! :'( De gemiddelde aardappelopbrengst moet hierdoor fors zijn toegenomen. Boerenslimheid in optima forma.
En zo zijn er vast nog veel meer leuke verhalen...
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
StefanO
StefanO
In tijden van crisis is het een actueel onderwerp. Het vergroten van de omzet. Maar crisis of niet, ik vind het persoonlijk altijd erg inspirerend (en leerzaam) om te zien hoe sommige bedrijven er in slagen om de omzet te laten stijgen. Daarom de oproep om je verhalen te delen. Mag van je eigen succes story zijn, maar het mag ook 'van horen zeggen' zijn zeg maar... Ik doe zelf alvast een aftrap.
Bij TicTac worstelden ze met het probleem hoe de omzet te doen stijgen. Nieuwe smaken en segmenten werden bedacht, maar de marketeers kwamen er niet uit. Bovendien zou het effect van een nieuwe smaak marginaal bijdragen. Aan het eind van de meeting grapte iemand dat je ook gewoon het gaatje van het doosje groter zou kunnen maken. Dat bleek te werken. Mensen stoppen de extra snoepjes niet terug in het doosje, waardoor zij meer gingen gebruiken. De omzet ging door het dak...
Een ander voorbeeld zijn snelschillers. Grotere aardappelen die je daardoor sneller kunt schillen (waarde element toegevoegd). Deze aardappelen zijn bijna 2x zo duur als normale aardappelen. Hoewel, normale aardappelen zijn het natuurlijk niet. Deze zakken bevatten relatief veel kleine aardappelen. Je wordt dus ook nog eens gestraft als je geen snelschillers koopt!! :'( De gemiddelde aardappelopbrengst moet hierdoor fors zijn toegenomen. Boerenslimheid in optima forma.
En zo zijn er vast nog veel meer leuke verhalen...
Waardemakers, specialist in bedrijfsovername - Op zoek naar een investeerder? Check InvesteerdersNetwerk.nl! - bedrijf verkopen?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag