• 0

Hypotheek voor startende ondernemer?

Beste forumleden,

Op dit moment zijn we bezig onze webshop om te zetten naar een "real shop". Nu hebben we een aantal huurpanden op het oog en een kooppand van 4 verdiepingen waar we echt een hypotheek voor nodig hebben. 2 verdiepingen kunnen we verhuren als woning en de overige twee verdiepingen kunnen gebruiken voor onze winkel.

Is het mogelijk om als beginnende ondernemer een hypotheek af te sluiten op naam van je bedrijf?

Zou gaan om een totale lening van 5 ton. Huurprijs voor appartenment zou rond de 800 tot 1000 euro bedragen.

Hoor het graag

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Het zou mij verbazen als dat lukt.

Banken willen in het algemeen eerst 3 jaar goede jaarcijfers hebben alvorens een hypotheek wordt verstrekt.

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur

Beste forumleden,

Op dit moment zijn we bezig onze webshop om te zetten naar een "real shop". Nu hebben we een aantal huurpanden op het oog en een kooppand van 4 verdiepingen waar we echt een hypotheek voor nodig hebben. 2 verdiepingen kunnen we verhuren als woning en de overige twee verdiepingen kunnen gebruiken voor onze winkel.

Is het mogelijk om als beginnende ondernemer een hypotheek af te sluiten op naam van je bedrijf?

Dat is afhankelijk van het plaatje. Bij een hypotheek is dat de cijfers, afgezet tegen de financieringsbehoefte en de vraag hoeveel eigen geld erin gestopt wordt.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vermoed dat je op zoek moet naar financiering voor je businessplan, waarin je onroerend goed als (bedrijfs)middel mee wilt financieren. Bovendien breng je op de balans het onroerend goed ook in als inkomensten (huuropbrengst van zowel de appartementen als ook de bedrijfsruimte) en dat maakt het voor de bank wellicht een stuk "veiliger".

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat je op zoek moet naar financiering voor je businessplan, waarin je onroerend goed als (bedrijfs)middel mee wilt financieren. Bovendien breng je op de balans het onroerend goed ook in als inkomensten (huuropbrengst van zowel de appartementen als ook de bedrijfsruimte) en dat maakt het voor de bank wellicht een stuk "veiliger".

Maar waar breng ik dit dan onder op de balans? gebouw kan ik nog wel plaatsten maar huuropbrengsten dan bij debiteuren? Hoor graag andere mogelijkheden. Voordeel is natuurlijk dat wij al zo 11000 euro per jaar terughalen aan verhuur en gebruikt kan worden voor rente en aflossing.

Link naar reactie
  • 0

Maar waar breng ik dit dan onder op de balans? gebouw kan ik nog wel plaatsten maar huuropbrengsten dan bij debiteuren? Hoor graag andere mogelijkheden. Voordeel is natuurlijk dat wij al zo 11000 euro per jaar terughalen aan verhuur en gebruikt kan worden voor rente en aflossing.

Een financier wil weten wat,waarom en voor hoeveel iets gefinancierd moet worden. Dit kan je kwijt in een ondernemersplan.

Dit plan is het resultaat van jouw gedachten, wensen (om van jouw webshop een realshop te maken,) door jou aan het papier toevertrouwd. Op basis van deze gegevens kan een paragraaf opgemaakt worden waaruit op te maken is wat de financiële consequenties zijn van jouw plannen.

Als ik dan lees dat je het onroerende goed nog wel kan plaatsen op de balans, maar dat je de weg kwijt raakt met de huuropbrengsten, kan ik maar een advies geven.

Ga dat plan schrijven en laat het financiële stuk door iemand in jouw omgeving verder opzetten en vervolmaken op basis van jouw gegevens. Zorg er ook voor dat je dat financiële stuk begrijpt, voordat je verdere stappen gaat ondernemen.

Alsdan nog paar nachtjes slapen en als je er echt van overtuigd bent dat er toekomst is, plan bij financier wegleggen en zorgen dat je je goed presenteert.

Waar ook naar gekeken wordt: wat breng je zelf aan financiële middelen in. Indien dit nihil of (te)weinig is, kan je de hele financiering vooralsnog helemaal vergeten

Link naar reactie
  • 0

Beste Marco,

het ondernemingsplan is grotendeels klaar maar ik ben erg afhankelijk van welk pand het gaat worden. In hete ene ( te huren maar ook te kopen en er moet veel aan gebeuren) pand zijn veel meer mogelijkheden dan het andere pand.

Voor het ondernemingplan is het dus van belang welk pand het gaat worden, geef toe dat ik kenner wordt van al die prognoses en begrotingen waaraan het ondernemingsplan "zou" moeten voldoen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar