Emoties zijn het gemakkelijkst te absorberen door je bezoekers met foto's en filmpjes. Door ze te gebruiken kun je het verlatings-percentage van je site drastisch verlagen en meer interactie krijgen met je klant.
Al een hongergevoel gekregen?
[*] Vergeet niet je plaatjes en foto's aanklikbaar te maken. Er zál op worden geklikt!
Mensen zijn gefixeerd op het kijken naar andere mensen, vooral aantrekkelijke mensen. Gebruik ze veel!
Keek jij als eerste naar de flesjes?
2. Laat content eruit springen
Het allerbelangrijkste in je tekst, de dingen die je wilt benadrukken, moeten eruit springen.
Zoals je ziet, gebruik ik een vetgedrukt lettertype om je aandacht naar bepaalde woorden te trekken. Experimenteer met lettergrootte, vetgedrukt, cursief, kleur en highlights om de meest effectieve plekken en methoden te vinden waarmee je de aandacht van je bezoekers kunt trekken en ze tot een actie aansporen.
3. WLHMO?
Wat levert het mij op: de centrale vraag waarop je de inrichting van je website baseert.
De meeste sites pakken het nét verkeerd aan door zichzelf (de website) en niet de bezoeker (met andere woorden "Mij") centraal te stellen. De wereld draait, helaas, niet om jou. Het draait op het internet allemaal om de gebruikers-community. Je website bestaat om de community te dienen en alles op je site moet deze focus hebben.
Stel jezelf bij het inrichten van een pagina de volgende vragen en het komt helemaal goed:
[*] Wat kan het m'n bezoekers schelen? ("Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf ...")
[*] Is het nuttig voor m'n bezoeker? ("Klik hier om een pdf van 30 pagina's met de geschiedenis van ons bedrijf te downloaden")
[*] Is m'n navigatie gericht op de bezoeker? ("Hoofdmenu met 4 keuzes: Home, Over ons, Contact, Routebeschrijving")
4. Je vraagt teveel!
Wees bescheiden: bij Albert Heijn vragen ze toch ook niet je geboorte datum?
Bezoekers van je site zijn extreem gevoelig voor de hoeveelheid en het type informatie dat je van ze vraagt. Elke extra vraag die je stelt verlaagt de kans dat een formulier wordt ingevuld, waarmee je conversie-percentage naar beneden gaat.
Voor het versturen van een bestelling heb je alleen naam, adres, woonplaats nodig. De rest is alléén interessant voor jou als website-eigenaar.
[*]Formulieren die kort zijn en de minste persoonlijke informatie vragen converteren het beste!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
moovio.nl
moovio.nl
1. Visualiseer het!
Breng meteen een gevoel over op je bezoeker.
Emoties zijn het gemakkelijkst te absorberen door je bezoekers met foto's en filmpjes. Door ze te gebruiken kun je het verlatings-percentage van je site drastisch verlagen en meer interactie krijgen met je klant.
Al een hongergevoel gekregen?
[*] Vergeet niet je plaatjes en foto's aanklikbaar te maken. Er zál op worden geklikt!
Mensen zijn gefixeerd op het kijken naar andere mensen, vooral aantrekkelijke mensen. Gebruik ze veel!
Keek jij als eerste naar de flesjes?
2. Laat content eruit springen
Het allerbelangrijkste in je tekst, de dingen die je wilt benadrukken, moeten eruit springen.
Zoals je ziet, gebruik ik een vetgedrukt lettertype om je aandacht naar bepaalde woorden te trekken. Experimenteer met lettergrootte, vetgedrukt, cursief, kleur en highlights om de meest effectieve plekken en methoden te vinden waarmee je de aandacht van je bezoekers kunt trekken en ze tot een actie aansporen.
3. WLHMO?
Wat levert het mij op: de centrale vraag waarop je de inrichting van je website baseert.
De meeste sites pakken het nét verkeerd aan door zichzelf (de website) en niet de bezoeker (met andere woorden "Mij") centraal te stellen. De wereld draait, helaas, niet om jou. Het draait op het internet allemaal om de gebruikers-community. Je website bestaat om de community te dienen en alles op je site moet deze focus hebben.
Stel jezelf bij het inrichten van een pagina de volgende vragen en het komt helemaal goed:
[*] Wat kan het m'n bezoekers schelen? ("Wij zijn een jong en dynamisch bedrijf ...")
[*] Is het nuttig voor m'n bezoeker? ("Klik hier om een pdf van 30 pagina's met de geschiedenis van ons bedrijf te downloaden")
[*] Is m'n navigatie gericht op de bezoeker? ("Hoofdmenu met 4 keuzes: Home, Over ons, Contact, Routebeschrijving")
4. Je vraagt teveel!
Wees bescheiden: bij Albert Heijn vragen ze toch ook niet je geboorte datum?
Bezoekers van je site zijn extreem gevoelig voor de hoeveelheid en het type informatie dat je van ze vraagt. Elke extra vraag die je stelt verlaagt de kans dat een formulier wordt ingevuld, waarmee je conversie-percentage naar beneden gaat.
Voor het versturen van een bestelling heb je alleen naam, adres, woonplaats nodig. De rest is alléén interessant voor jou als website-eigenaar.
[*]Formulieren die kort zijn en de minste persoonlijke informatie vragen converteren het beste!
Wordt fan op http://www.facebook.com/moovio.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag