• 0

Adres natuurlijk persoon

Wie kan mij helpen met het volgende. Een onderneming wil een natuurlijk persoon dagvaarden, en is op zoek naar het adres van die natuurlijk persoon. Hoe kun je daar achter komen?

 

De gemeente verstrekt geen afschrift uit de GBA zonder medewerking van de natuurlijk persoon. Er zijn wel vermoedens omtrent het adres, maar geen zekerheid. Toch kun je het in de procedure (een verzoekschriftprocedure) niet maken om de dagvaarding te betekenen op een verkeerd adres. Hoe hiermee om te gaan?

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties/tips!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Beste Iwan,

 

Vriendelijk dank voor je reactie, dat wist ik niet.

 

Wat is de oplossing als je eerst nog een (aangetekende) brief naar de natuurlijk persoon wilt zenden? B.v.d.!

 

Naar het postkantoor gaan ??? ;D

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ja, dat snap ik wel. Maar ik bedoel natuurlijk de situatie dat je een aangetekende brief wilt versturen vóór je overgaat tot het betekenen van een dagvaarding en dus nog geen deurwaarder hebt ingeschakeld. Ik neem aan dat een deurwaarder gaan adresgegevens verstrekt als je niet tot betekening overgaat. De vraag is hoe je dán (dus geen betekening, geen procedure, alleen aangetekende brief verzenden) aan iemands adres komt.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt proberen te zoeken via de KvK. Als het een ondernemer met een B.V. is, kun je de adresgegevens van de B.V. achterhalen. Zoek daarbij ook naar holdings.

 

Met een abonnement kun je bij de KvK ook de funtionarisgegevens bekijken incl adresgegevens. Nu weet ik niet of zulke abo's voor iedereen mogelijk zijn.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt proberen te zoeken via de KvK. Als het een ondernemer met een B.V. is, kun je de adresgegevens van de B.V. achterhalen. Zoek daarbij ook naar holdings.

 

Met een abonnement kun je bij de KvK ook de funtionarisgegevens bekijken incl adresgegevens. Nu weet ik niet of zulke abo's voor iedereen mogelijk zijn.

 

is voor iedereen toegankelijk, de prive gegevens zijn gekoppeld aan de gba

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Tja, misschien ontgaat me iets, maar als je die brief aangetekend verstuurt, dan merk je toch snel genoeg of het adres correct is? Ik neem aan dat deze retour komt als het adres onbewoond is, of er iemand anders woont.

 

Natuurlijk kan de persoon die je wilt aanschrijven wel weigeren de brief te accepteren oid, maar voor die paar euro zou ik het gewoon proberen - als hij wel tekent weet je meteen dat je het juiste adres hebt.

Link naar reactie
  • 2

Het klinkt wellicht wat flauw, maar heb je al gekeken wat even googelen op de naam van de betreffende persoon oplevert?

 

Ik was laatst op zoek naar de naam van een notoire wantbetaler en ik kwam op google vrijwel direct zijn LinkedIn-profiel tegen. Daarin stond waar hij nu werkt en dat is soms nog handiger om te weten dan waar de persoon woont. Want geen enkele werknemer zit bijvoorbeeld te wachten op telefoontjes/brieven aan zijn werkgever over wanbetaling. Niet chique geef ik toe, maar wel effectief.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat snap ik wel. Maar ik bedoel natuurlijk de situatie dat je een aangetekende brief wilt versturen vóór je overgaat tot het betekenen van een dagvaarding en dus nog geen deurwaarder hebt ingeschakeld. Ik neem aan dat een deurwaarder gaan adresgegevens verstrekt als je niet tot betekening overgaat. De vraag is hoe je dán (dus geen betekening, geen procedure, alleen aangetekende brief verzenden) aan iemands adres komt.

 

Als je zijn adres niet hebt en de tips van anderen o.a. via de kvk functionarissen register en google / linked in werkt niet ) dan blijft er toch geen andere mogelijkheid over dan via de deurwaarder hem op te sporen? De deurwaarder zal niet zomaar adresgegevens verstrekken, maar hij kan wel namens jou de wanbetaler benaderen. Je kunt met de deurwaarder gewoon afspraken maken over welke acties hij neemt richting de klant, dit moet niet per see een dagvaarding zijn Dus die aangetekende brief komt gewoon van/via de deurwaarder en daarin krijgt hij nog steeds de mogelijkheid te betalen zonder dagvaarding, (uiteraard wel ook betaling van de deurwaarderskosten vorderen). De deurwaarder kan wel een mooie conceptdagvaarding alvast opstellen als extra drukmiddel.

 

Als je de deurwaarder echt wilt vermijden en je hebt zoals je zegt een vermoeden van het adres, waarom ga je dan niet gewoon daarheen om te zien of hij er woont (desnoods de buren vragen). Maar ik vraag me af waarom je zoveel moeite doet om alleen een aangetekende brief te sturen naar iemand die niet gevonden wil (kan) worden. Soms heb je wat zwaardere middelen (en kosten) nodig om iemand op te sporen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.