• 0

Simpel en goedkoop boekhoudpakket

Hallo,

 

Ik maak nu gebruik van een online boekhoudpakket. Maar ik wil graag overstappen naar een offline boekhoudpakket. Nou heb ik meerdere pakketten zoals Davilex en osFinancials bekeken. Maar ik wil alleen de facturen in het boekhoudpakket kloppen. Ik maak gebruik van een zelfgemaakt facturatiesysteem. Nu heb ik gewoon een lijst zoals deze:

 

FACT001 - 10,00 euro incl. 19% BTW - omzet Product A

FACT002 - 30,00 euro incl. 19% BTW - omzet Product B

FACT003 - 23,00 euro BTW verlegd - omzet Product A

FACT004 - 65,00 euro incl. 19% BTW - omzet Product A

enz.

 

Nu kan ik in mijn online boekhoudpakket gewoon die facturen erin zetten. Dus factuurnummer + bedrag + omzetbelastingtype + categorie. En daarnaast kan ik gewoon op factuurnummer de factuur afboeken. Davilex en dergelijke pakketten willen alleen dat ik allerlei gegevens invoer (een klantnummer met gegevens en de daaraan gekoppelde facturen enz. enz.). Ik wil dus gewoon een simpel pakket waarin ik de facturen kan zetten en kan afboeken op factuurnummer. Daarnaast natuurlijk de gewone opties als afschrijvingen, kosten inboeken, memoriaal enz.

 

Het mooiste zou nog zijn dat ik gewoon een bestand kan inladen met de facturen + betalingen. Maar dat is geen vereiste. Ik kan hier eventueel een programma voor maken die alle gegevens in het boekhoudpakket zet.

 

Kent iemand een pakket dat aan deze eisen voldoet en niet al te duur is?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik werk al jaren met Snelstart (alleen het facturatie gedeelte).

Aanschaf is relatief goedkoop, verder betaal je alleen een jaarlijkse fee voor updates.

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Ik werk sinds kort ook met snelstart. Het is echt een fijn en overzichterlijk boekhoudprogamma.

 

Wat bij mij doorslaggevend was dat snelstart bankafschriften automatisch kan inlezen, aangezien ik maandelijks circa 80 pagina's hebt is dat ideaal.

 

Het is relatief goedkoop en de service is heel goed.

 

Vraag een demo aan zou ik zeggen.

http://www.123snurk.nl - Stoppen met Snurken

Alle antisnurk middelen op één plek..

Link naar reactie
  • 0

In mijn vorige bedrijf gebruikten wij ook Snelstart. Het is een eenvoudig pakket dat relatief makkelijk te leren is. Dus zeker aan te raden.

 

Voor mijn holding (waar minder financiele feiten plaatshebben) heb ik geen programma, ik lever elke keer mijn map af bij de accountant (natuurlijk is mijn map altijd helemaal netjes op chronologische volgorde geordend en gerubriceerd, zoals afgesproken met de accountant). Zij boeken het dan voor mij in en zorgen dat de administratie klopt.

 

We hebben ook wel eens een tussenweg gedaan, bij mijn huidige bedrijf. Daarbij maakten wij de financiele feiten aan en die werden dan door de boekhouder geimporteerd en op juiste wijze verwerkt.

 

Uiteindelijk ligt het aan hoeveel financiele feiten je hebt. Bij weinig en zeer veel zou ik het uitbesteden (kosten en tijd als reden respectievelijk). Alles er tussenin is een afweging tussen de tijd en kosten die je er aan zult moeten besteden.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Wij werken hier nu een paar jaar met snelstart en zijn er erg tevreden over. Een aantal keer per jaar gaan de bestanden naar de accountant en die kan ze zo inlezen.

Het pakket is zoals eerder gezegd makkelijk onder de knie te krijgen en is goed aan te passen aan de wensen.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk werk ik met OSfinancials. Dat is erg makkelijk en de basishandelingen zijn gratis. Er is inderdaad een mogelijkheid om facturen uit draaien, maar je kan dat ook gewoon niet doen en je eigen systeem gebruiken. Verder is er een forum waar iedereen vragen kan stellen. Kortom ik zou nog even een keertje kijken. Het is echt niet zo ingewikkeld.

 

 

www.skyb-administraties.nl: persoonlijk, duidelijk en overzichtelijk

Link naar reactie
  • 0

Kees,

 

Kijk maar eens op www.speedbalance.nl

 

Kunt er mee knippen en plakken als in Excel dus uploaden van data is een piece of cake..

 

Succes,

Remco

 

 

 

MOD EDIT: remco, één melding van dit softwarepakket is hier voldoende. Crossposting hebben we liever niet.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.