• 0

Winkelruimte en prognose klanten

Goedendag allen,

 

Ik ben druk bezig met het afronden van mijn ondernemingsplan voor de aanvraag van een micokrediet die nodig is voor het openen van een nwe herenmode kledingwinkel (buitenlandse franchise).

 

Nu weet ik door diverse onderzoeken op diverse locaties ongeveer wat mij de huurprijs gaat kosten van een winkelruimte op een geschikte locatie voor deze kledingwinkel. Ik kan pas concreet gaan zoeken naar een winkelruimte als de financieen hiervoor binnen zijn dmv het krediet. Daarom vind ik het moeilijk in te gaan schatten van hoeveel mensen ik als klant ga ontvangen als ik nog geen concrete ruimte heb.

 

A> Mag dit "natte vinger werk" zijn voor de liquiditeitsprognose? Kan ik dan een gemiddeld aanneembare huurprijs nemen?

 

B> Als het dalijk zover is dat ik wel een concrete lokatie heb, hoe kan ik dan inschatten hoeveel mensen van bijvoorbeeld 500 winkelende passanten mijn winkel binnen gaan stappen om aan de hand hiervan een schatting te doen hoe mijn inkomen gaat verlopen? Zijn hier bepaalde formules voor?

 

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder op weg kan helpen, alvast bedankt.

 

Gr,

 

Ben ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat je deze vragen beter aan je franchiseorganisatie kan vragen, deze hebben alle gegevens bij de hand en zijn er voor om jou te begeleiden bij de start.

 

Hoi Rene,

 

Bedankt voor je antwoord.

 

De franchiseorganisatie zit in Turkije en heeft helemaal nog niets in Nederland geopend. Ik zal de eerste zijn in dit geval.

De enige eisen die zij stellen is dat de winkel op een A1 locatie gevestigd wordt en een minimale oppervlakte van winkelruimte incl opslagruimte en bepaalde eisen voor de inrichting.

 

Voor de rest hebben zij geen marktgegevens over Nederland.

 

 

Maar de vraag mbt een fictieve maar aannamelijke huurprijs is algemeen voor de liq begroting voor een ondernemingsplan.

 

Gr,

 

 

Ben

Link naar reactie
  • 0

Voor de huurgegevens kan je het beste kijken op de site's van de makelaars waar jij je winkel wil gaan openen.

Als je dan kijken gaat bij het aanbod BOG weet je hoe hoog de huren zijn waar jij je wilt vestigen.

Vergeet niet in je ondernemerplan de 3 maanden borg mee te nemen.

 

Voor de cijfers in de mode branche kan je kijken bij de branchevereniging Mitex en anders de HBD of Rabo-bank.

Link naar reactie
  • 0

Voor de huurgegevens kan je het beste kijken op de site's van de makelaars waar jij je winkel wil gaan openen.

Als je dan kijken gaat bij het aanbod BOG weet je hoe hoog de huren zijn waar jij je wilt vestigen.

Vergeet niet in je ondernemerplan de 3 maanden borg mee te nemen.

 

Voor de cijfers in de mode branche kan je kijken bij de branchevereniging Mitex en anders de HBD of Rabo-bank.

 

Dank u dank u ...heb ik gedaan. ;)

 

Maar nu is de vraag nog; hoe maak ik een goede aanname van mijn afnemers voor mijn liq begroting?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.