Ik ben onlangs gevraagd om binnen de tak van een assurantiekantoor een hypotheektak op te gaan zetten m.b.t. hypotheekadvies. Het assurantiekantoor heeft een goede verzekeringsportefeuille, echter nooit iets met hypotheken gedaan, dit is toch een gemis in de dienstverlening naar de klant. Het assurantiekantoor is een B.V. en ik ben gevraagd om als een soort van freelancer onder de naar van het ass. kantoor de hypotheekkant te gaan doen. Een loondienstverband is voor beiden geen optie. Mijn vraag is eigenlijk hoe dit praktisch gezien het beste opgezet kan worden, d.w.z. met wat voor rechtsvorm.
Praktisch zal het zo zijn dat ik de bestaande portefeuille, kantoorruimte, briefpapier, enz. zal gaan gebruiken. Voor gebruik van de portefeuille en de overige zaken zal een deel van de gesloten hypotheekomzet naar het ass. kantoor gaan. Het overige is voor mijn conto.
Zelf zat ik te denken dat ik een eenmanszaak start en deze diensten lever aan de B.V. en je in feite een dienstverlening krijgt tussen 2 ondernemingen. Echter het is ook zo dat de bedoeling is dat de aandelen in de komende jaren door mij overgekocht worden. M.a.w. ik zal mij de komende jaren langzaam inkopen. Kan dit wanneer een constructie eenmanszaak - B.V. samen werken?
We zijn eigenlijk beiden aan het kijken naar de oplossing dat ik op termijn steeds meer aandelen overneem en uiteindelijk de zaak overneem, echter tegelijkertijd zal de hypotheekomzet op mijn conto moeten komen. Hoe zouden jullie het praktisch gezien insteken in een dergelijke situatie?
Ik heb al het nodige gezocht, echter deze specifieke situatie ben ik op het forum niet tegengekomen, vandaar mijn vraag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
vph
vph
Goedemiddag,
Ik ben onlangs gevraagd om binnen de tak van een assurantiekantoor een hypotheektak op te gaan zetten m.b.t. hypotheekadvies. Het assurantiekantoor heeft een goede verzekeringsportefeuille, echter nooit iets met hypotheken gedaan, dit is toch een gemis in de dienstverlening naar de klant. Het assurantiekantoor is een B.V. en ik ben gevraagd om als een soort van freelancer onder de naar van het ass. kantoor de hypotheekkant te gaan doen. Een loondienstverband is voor beiden geen optie. Mijn vraag is eigenlijk hoe dit praktisch gezien het beste opgezet kan worden, d.w.z. met wat voor rechtsvorm.
Praktisch zal het zo zijn dat ik de bestaande portefeuille, kantoorruimte, briefpapier, enz. zal gaan gebruiken. Voor gebruik van de portefeuille en de overige zaken zal een deel van de gesloten hypotheekomzet naar het ass. kantoor gaan. Het overige is voor mijn conto.
Zelf zat ik te denken dat ik een eenmanszaak start en deze diensten lever aan de B.V. en je in feite een dienstverlening krijgt tussen 2 ondernemingen. Echter het is ook zo dat de bedoeling is dat de aandelen in de komende jaren door mij overgekocht worden. M.a.w. ik zal mij de komende jaren langzaam inkopen. Kan dit wanneer een constructie eenmanszaak - B.V. samen werken?
We zijn eigenlijk beiden aan het kijken naar de oplossing dat ik op termijn steeds meer aandelen overneem en uiteindelijk de zaak overneem, echter tegelijkertijd zal de hypotheekomzet op mijn conto moeten komen. Hoe zouden jullie het praktisch gezien insteken in een dergelijke situatie?
Ik heb al het nodige gezocht, echter deze specifieke situatie ben ik op het forum niet tegengekomen, vandaar mijn vraag.
Gr Paul
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag