Henri Kroeze Geplaatst: 29 september 2009 Henri Kroeze 1,4k 174 Geplaatst: 29 september 2009 Af en toe hebben we het er wel eens over, mijn vrouw en ik. Wat als ik nou wegval? Deze vraag kwam weer keihard binnen toen ik zonet las over het overlijden van Kees de Kruiff. Vooral voor de 'eenpitters' zal dit een moeilijk te beantwoorden vraag zijn. Als we het er over hebben dan som ik met gemak een wachtwoord of 10 op, pincodes voor bankrekeningen, contacten (leveranciers), etc. En steeds deze belofte: ik zal het voor je op papier zetten. Maar ja, dat is nog steeds niet gedaan. Wat komt er allemaal kijken als je een bedrijf moet stopzetten, omdat de eigenaar is weggevallen? Ik weet dat dit een niet zo fijn onderwerp is, maar ik vind dit toch een topic waard op HL. Opzeggen Kvk inschrijving Opzeggen abonnementen op tijdschriften Opzeggen/afsluiten rekening bij banken Leveranciers op de hoogte stellen (stop maar met opsturen van artikelen) Klanten op de hoogte stellen. Wat te doen met openstaande bestellingen? Opzeggen contracten met 'derden', zoals in mijn geval TNT Post. Op de webwinkel een mededeling plaatsen, en de artikelen offline halen (Dit is voor een leek niet te doen! Denk eens aan alle inlog id's, FTP verbindingen, wachtwoorden) Voorraad verkopen en NIET aan een of andere opkoper (wie dan wel?) Website contracten opzeggen Pfft... ... doet leuke dingen op internet ... Link naar reactie
djluc Geplaatst: 29 september 2009 djluc 4,6k 118 Geplaatst: 29 september 2009 Even onafhankelijk van het emotionele: Ik weet zeker dat sowieso de eerste paar dagen gewoon alles door gaat, als het moet zelfs de eerste weken. Daar zit geen probleem. Onze mail is al gedeeld, de telefoon wordt opgenomen etc. Dat gaat allemaal wel door. Probleem is dat er geen opvolging is dus het bedrijf moet inderdaad stoppen. Daarbij zijn we ook eigenlijk wel heel erg flexibel. Contracten hebben we niet veel, die hebben we sowieso liever niet tenzij noodzakelijk. Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen. Link naar reactie
Nico Schouten Geplaatst: 29 september 2009 Nico Schouten 5k 325 Geplaatst: 29 september 2009 Waarom maak je er meteen zo'n dramatisch topic van ? ;) Bij verkoop van je bedrijf zul je vrijwel dezelfde zaken moeten overdragen cq regelen. Met mijn activiteiten hou ik er rekening mee dat ik het in de toekomst misschien een keer overdraag, bijvoorbeeld omdat ik mijn activiteiten verkocht heb of gewoon omdat het een project was waarbij is afgesproken dat alle documentatie overgaat naar de opdrachtgever. Dit heeft twee voordelen, bij een eventuele verkoop is overdraagbaarheid van de bedrijfsinformatie goed voor de prijs en een redelijke garantie voor soepele overgang. Door alles voor jezelf een beetje overzichtelijk bij te houden heb je ook zelf voordelen van een goede administratie van bedrijfs procedures. Dit vastleggen is ook handig mocht je op een punt aankomen dat je iemand in dienst neemt of een deel van je werk uitbesteed. De informatie waarmee deze mensen aan de slag moeten zijn dan al volgens jouw (bedrijfs)principe vastgelegd. Het is een soort eigen uitvoering van ISO maar dan zonder al die flauwekul die ISO met zich meebrengt. Moet het bedrijf om wat voor redenen dan ook opgeheven worden. Hou voor jezelf bij welke zaken dit zijn en zet dit document op een prominente plek ergens op harde schijf zodat in het geval een ander alles moet stopzetten dit een van de eerste documenten zal zijn die mensen openen. Dit document geeft ook voor jezelf een beetje beeld waar je allemaal aan vast zit zoals verzekeringen en abonnementen, in tijden dat er met de kaasschaaf gewerkt moet worden is zo'n overzicht ook erg handig. Synergeon Link naar reactie
Marcel (Up) Geplaatst: 29 september 2009 Marcel (Up) 1,5k 314 Geplaatst: 29 september 2009 Ik ben zelf eens door een ongeval bijna 10 weken uit de running geweest. Toen had ik nog geen personeel, als alleen mijn ouders die soms eens een uurtje insprongen, wanneer ik bijv eind van de dag te ziek was om tot 18.00 uur te blijven. Ik noem maar een voorbeeld. In mijn vrienden en familiekring waren er 2 die met de kassa overweg konden, en een friettent eigenaar, die nogal wat klanten kende. Er is alles op alles gezet om de winkel zoveel mogelijk en goed mogelijk open te houden, maar natuurlijk lukte dit niet continu. En inderdaad liep men tegen inlognamen aan, wachtwoorden, wat zijn de gebruikelijke bestelaantallen en noem het maar op. Ook boze klanten dat de winkel op "rare"tijden gesloten was. Tja, die anderen hadden ook gewoon allemaal een baan. Helaas heb ik er nog steeds niets van geleerd..... :-\ Nog steeds staat niets fatsoenlijk gearchiveerd of opgeslagen..... Dus Henri bedankt voor de reminder, ik ga er direct werk van maken, volgens de tip van Nico (idd goed om dit op te zetten, ivm kaasschaaf, dus dubbele functie !) Hou voor jezelf bij welke zaken dit zijn en zet dit document op een prominente plek ergens op harde schijf zodat in het geval een ander alles moet stopzetten dit een van de eerste documenten zal zijn die mensen openen. Dit document geeft ook voor jezelf een beetje beeld waar je allemaal aan vast zit zoals verzekeringen en abonnementen, in tijden dat er met de kaasschaaf gewerkt moet worden is zo'n overzicht ook erg handig. Column : "Wat kun je feitelijk en emotioneel verwachten als je besluit te stoppen" Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen