• 0

Visitekaartjes aan klanten geven met klein erop onze bedrijfsnaam: werkt dat?

Hallo allemaal,

 

Ik ben momenteel een kleine zelfstandige en ben nieuw op het forum. Nu willen mijn vriend en ik een samenwerking opstarten (hij is ook zelfstandig) en met een nieuw project beginnen. We moeten van nul beginnen met ons nieuwe plan en we hebben concurentie in onze genre. In deze concurentie hebben we van onze eigen klanten al te horen gekregen (van de mensen die bij die concurentie zijn) dat ze daar weg willen en dat ze klant bij ons nieuw project willen worden omdat we voor de helft goedkoper zijn. We zouden voor al onze nieuwe klanten een cadeau willen geven van 1000 gratis naamkaartjes langs beide zijde gedrukt, full color, recto plastificatie en aan de achterzijde een kleine vermelding "gratis aangeboden door onze bedrijfsnaam" Voor 3 jaar lidmaatschap bij ons project betaal je 350 euro en krijg je dan die naamkaartjes gratis erbij. Ook willen we de kans geven aan nieuwe klanten als ze zelf 5 nieuwe klanten aanbrengen dat ze als beloning een weekend cadeau krijgen. Het is niet de bedoeling om dit 2 de te laten uitblijken als een pyramide spel want dit is het echt niet, we willen gewoon mensen belonen als ze ons helpen. Het hele project gaat over adverteren. Nu voor onze naam zo bekend mogelijk te maken zitten we nog steeds te denken wat we zouden kunnen doen want vermits we niet het grote startkapitaal hebben willen we toch naambekendheid.

 

Wat denken jullie over het concept en wat zouden jullie doen om reclame te maken

 

bedankt op voorhand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het befaamde Hotmail-model, maar dan als visitekaartjes :) Aangezien het om visitekaartjes gaat ga ik er vanuit dat je je op B2B richt, waardoor ik vrij zeker weet dat dit niet werkt om de reden die hierboven al genoemd is: iedereen heeft al kaartjes, laat staan dat ze ze geven met de naam van een ander bedrijf er op. Dat staat enorm cheap, dus dat zal niemand doen.

 

Ook willen we de kans geven aan nieuwe klanten als ze zelf 5 nieuwe klanten aanbrengen dat ze als beloning een weekend cadeau krijgen.

 

Het is dan wel verstandig goed te omkaderen wat 'aanbrengen' precies inhoudt en wat voor soort klanten je aangebracht wilt hebben, maar verder is dit natuurlijk een prima idee.

Link naar reactie
  • 0

Visitekaartjes met b.v. op de achterzijde de vermelding "gratis kaartjes van Vistaprint" neem ik al niet serieus.

 

Misschien beter een mooie en aparte kaartjeshouder er bij te geven met daarop jullie naam en logo.

 

LOL....die actie heeft Vista namelijk nu ook......! Geen naam achterop, wel een visitekaart houder cadeau !

 

Link naar reactie
  • 0

Aangezien het om visitekaartjes gaat ga ik er vanuit dat je je op B2B richt, waardoor ik vrij zeker weet dat dit niet werkt om de reden die hierboven al genoemd is: iedereen heeft al kaartjes, laat staan dat ze ze geven met de naam van een ander bedrijf er op. Dat staat enorm cheap, dus dat zal niemand doen.

 

Helemaal mee eens. ik moet er niet aan denken, niet voor mezelf en ook niet als ik zo'n kaartje van iemand anders zou krijgen. Zo duur zijn visitekaartjes nou ook niet, zodat mensen met gratis kaartjes op mij ook 'cheap' overkomen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Visitekaartjes met b.v. op de achterzijde de vermelding "gratis kaartjes van Vistaprint" neem ik al niet serieus.

 

Misschien beter een mooie en aparte kaartjeshouder er bij te geven met daarop jullie naam en logo.

 

LOL....die actie heeft Vista namelijk nu ook......! Geen naam achterop, wel een visitekaart houder cadeau !

 

Die zou ik opzich nog wel willen gebruiken dus dat is een beter idee.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk duurder maar volgens mij succes verzekerd is het uitdelen van POKEN, het digitale visitekaartje, met jouw gegevens erop. Ik denk dat we ze veel gaan zien binnenkort

Ik had hier nog nooit van gehoord, maar het is zeker iets waar we meer van gaan zien.

Een dergelijk iets kwam ik gisteren al tegen voor de iPhone; Bump genaamd.

Start het programmaatje, je gesprekspartner doet dat ook en door beide je iPhone te schudden worden er digitaal visitekaartjes uitgewisseld; GENIAAL concept als je het mij vraagt.

Dit is het nieuwe uitwisselen van contactgegevens.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp nog steeds niet wat je precies wilt doen, of doet. Nu is het een beetje 'vind een leuk gadget en geef het weg.' Dat gaat niet werken, dat kan ik je ongezien wel melden. Jeroen vroeg niet voor niets naar je branche, maar daar heb je nog geen antwoord op gegeven. 'Een website om te adverteren' is wat algemeen. Concreter dan: wat voor dienst ga je aanbieden en aan wie?

 

In het algemeen geldt dat je iets moet aanbieden waar je klanten iets aan hebben. Zorg ervoor dat ze een voordeel of een gemak ervaren dat ze direct kunnen benutten. Visitekaartjes aanbieden hoort daar niet bij (tenzij het startende ondernemers zijn). Een Poken aanbieden aan mensen die niet weten wat het is helpt ook niet (want zij kennen geen mensen die er een hebben).

 

Het is dus helemaal afhankelijk van je potentiële klanten, het milieu waarin zij zich bewegen en hun 'habitats'.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.