Ik heb een vraag over de BTW van een eenmanszaak aan huis. Er is geen tussenmeter en de energienota wordt voldaan vanaf de priverekening. Naar beste eer en geweten wordt er een deel van de energierekening opgevoerd als kosten voor de eenmanszaak. In mijn boekhouding voor de eenmanszaak is er dus geen separate faktuur voor de energie.
Het pand is zakelijk in de eenmanszaak en is een losstaand gebouwtje naast ons woonhuis.
Vragen:
* Wat heb ik nodig in mijn zakelijke administratie?
* Mag ik BTW aftrekken over de energie die ik zakelijk reken?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rembo72
Rembo72
Ik heb een vraag over de BTW van een eenmanszaak aan huis. Er is geen tussenmeter en de energienota wordt voldaan vanaf de priverekening. Naar beste eer en geweten wordt er een deel van de energierekening opgevoerd als kosten voor de eenmanszaak. In mijn boekhouding voor de eenmanszaak is er dus geen separate faktuur voor de energie.
Het pand is zakelijk in de eenmanszaak en is een losstaand gebouwtje naast ons woonhuis.
Vragen:
* Wat heb ik nodig in mijn zakelijke administratie?
* Mag ik BTW aftrekken over de energie die ik zakelijk reken?
Wie weet het?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22954-btw-over-energie-bij-eenmanszaak-aan-huis/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag