Ik lees hier al een tijdje rond, vooral in subforum internationaal ondernemen, wat een hoop waardevolle info hier, helemaal top :)
Toch zit ik nog met een paar vraagjes waar ik niet helemaal uitkom:
Ik wil een pallet goederen importeren, douane gebeld, heb verder niets nodig, behalve een bill of loading en de factuur. Tot zover duidelijk.
Heb met de leverancier (fabrikant) een CIF Rotterdam prijsje gemaakt, zij zorgen dus voor de vrachtkosten en verzekering tot Rotterdam. Maar verder: Hoe weet ik waar en wanneer ik m'n goederen op kan halen? Moet dat op het tijdstip van aankomst van de boot, worden m'n goederen eerst opgeslagen? Hoe werkt dit?
Dan de Letter of Credit, heb natuurlijk genoeg gelezen, begrijp wat het is, wat de andere opties zijn etc, maar die Letter of Credit, moeten wij die zelf bij de bank op laten stellen? Wat voor gegevens hebben we daarvoor nodig en wat gebeurt er daarna? Wordt die L/C opgestuurd naar de leverancier, en belangrijker: Hoe wordt die afgerekend? Een L/C on sight, wie handelt dit af?
Toch een hoop uitgezocht intussen, een hoop duidelijk geworden, maar dit zijn nog een paar onduidelijkheden... :)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Keugels
Keugels
Forumlieden,
Ik lees hier al een tijdje rond, vooral in subforum internationaal ondernemen, wat een hoop waardevolle info hier, helemaal top :)
Toch zit ik nog met een paar vraagjes waar ik niet helemaal uitkom:
Ik wil een pallet goederen importeren, douane gebeld, heb verder niets nodig, behalve een bill of loading en de factuur. Tot zover duidelijk.
Heb met de leverancier (fabrikant) een CIF Rotterdam prijsje gemaakt, zij zorgen dus voor de vrachtkosten en verzekering tot Rotterdam. Maar verder: Hoe weet ik waar en wanneer ik m'n goederen op kan halen? Moet dat op het tijdstip van aankomst van de boot, worden m'n goederen eerst opgeslagen? Hoe werkt dit?
Dan de Letter of Credit, heb natuurlijk genoeg gelezen, begrijp wat het is, wat de andere opties zijn etc, maar die Letter of Credit, moeten wij die zelf bij de bank op laten stellen? Wat voor gegevens hebben we daarvoor nodig en wat gebeurt er daarna? Wordt die L/C opgestuurd naar de leverancier, en belangrijker: Hoe wordt die afgerekend? Een L/C on sight, wie handelt dit af?
Toch een hoop uitgezocht intussen, een hoop duidelijk geworden, maar dit zijn nog een paar onduidelijkheden... :)
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag