06 op je visitekaartje of niet?

Aanbevolen berichten

Aangezien ik ben verhuisd met mijn bedrijf moet ik nieuwe visitekaartjes laten maken. Nu had ik nooit mijn 06 nummer er op staan, maar ik zie het bij anderen steeds vaker. Ik twijfel dus of ik mijn 06 nummer op mijn visitekaartje moet zetten. Aan de ene kant wil ik gewoon niet dat klanten me rechtstreeks bellen, maar naar de centrale bellen. Maar aan de andere kant, waarom doen vele anderen het dan wel? Draagt het bij aan de uitstraling van je bedrijf ofzo? En dan nog, als de relatie met een klant vertrouwd is, dan kan ik ze alsnog mijn 06 geven, toch? Dus vooralsnog neig ik er naar om mijn 06 nummer er niet op te zetten. Maar hoe denken jullie er over? Misschien zie ik belangrijke argumenten over het hoofd.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Ik denk dat dit een persoonlijke keuze is. ik heb het wel omdat ik klanten mij altijd mogen bellen.

Wanneer je dit niet wenst, zou ik het zeker niet doen. Het is namelijk behoorlijk menseigen om altijd direct de hoogste persoon in de rang te willen spreken en meestal wordt dan voorbij gegaan aan het nummer van je centrale en direct gekozen voor je gsm.

persoonlijk zie ik niet dat dit de uitstraling van je bedrijf negatief beïnvloed wordt als je je gsm nummer er niet op zet.

mijn advies dus als je niet gebeld wilt worden door je klanten, niet doen.

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Ja, dat idee had ik ook al dat klanten inderdaad dan geniegd zijn juist naar je 06 te bellen. En dan zul je net zien dat het mij eigenlijk niet schikt, omdat ik net in bespreking ben ofzo. Nog maar niet te spreken over dat ze me 's avonds of in het weekend bellen. Om eerlijk te zijn probeer ik klanten juist te pushen mij te e-mailen als ze iets willen vragen. Via die weg ben ik min of meer 24/7 bereikbaar.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Hoi,

 

Mijn 06 staat al jaren overal en nergens vermeld en ik wordt echt zelden buiten kantooruren gebeld. Blijkbaar hebben mensen toch wel enig respect voor je privacy ondanks het feit dat je eigenlijk aangeeft 24/7 bereikbaar te zijn.

 

Aansluitend op Ironny: het blijft persoonlijk en je kent zelf je klanten het best ;)

 

GJ

Link naar reactie

Ik denk niet dat het nou veel uitmaakt of je 06 nummer er wel of niet op staat (why not trouwens).

 

Belangrijker is of de klant jou kan bereiken en hoe je dat geregeld hebt.

 

Ik neem aan dat jullie centrale ook naar jouw 06 kan doorverbinden. Vraag is dan nog of je na 18 uur ook voor je klanten bereikbaar wilt/moet zijn. Ook hiervoor heb je toch verschillende mogelijkheden: telefoon doorschakelen, antwoordapparaat met vermelding van een nummer wat ze buiten kantooruren kunnen bellen.

 

Ik heb mijn websitebouwer soms ook ’s avonds of in het weekend nodig. Daar hebben we ook afspraken over gemaakt. Volgens mij heb ik een telefoonnummer gekregen, maar ik stuur altijd een mail omdat er binnen 1 uur op gereageerd wordt (ik stuur ook alleen maar een mail als er echt brand is ;)).

 

Wat ik wil zeggen: mij lijkt het een kwestie van hoe je communicatie hardwaretechnisch maar ook organisatorisch regelt.

 

Link naar reactie

Ik krijg liever kaartjes met 06 er op. Dan heb ik niet het probleem dat mijn boodschap niet aankomt. Komt immers altijd bij degene aan die ik wil spreken. Hetzij omdat ie opneemt, hetzij via voicemail of nummerherkenning. Persoonlijk vind ik het dus prettig dat ik mensen rechtstreeks kan benaderen. En ook vind ik het handig dat dat andersom ook zo werkt...

Link naar reactie

 

Ik ben het met Gaston eens, maak 2 verschillende kaartjes. De kosten zijn tegenwoordig toch schappelijk voor het drukken van een set kaartjes, plus dat voorkomt naderhand schrijven met een pen op de voor- of achterkant. (staat een beetje knullig).

 

Zelf heb ik wel mijn 06 nummer op mijn visitekaartje staan, gezien klanten soms mij direct nodig hebben en ik vaak buiten de deur ben. Het is in mijn ogen niet een super toegevoegde waarde voor je imago, het is handig dat je niet via het algemene nummer hoeft te bellen.

 

Enige nadeel wat ik er persoonlijk soms van ondervind is dat sommige klanten denken dat je 24/7 bereikbaar bent, ook in het weekend. Zelf neem ik de telefoon dan niet op, voicemail, als ze zaterdag bellen of vrijdagavond zijn ze maandag de eerste ;)

Als voordeel heeft het dat de klant jou rechtstreeks kan bereiken.

 

De keus ligt bij jezelf hoe jij omgaat met je klanten en tot hoever jij bereikbaar voor ze wilt zijn. Met een vast kantoor nummer is niks mis.. als je er niet bent ligt er vast een memo of een mail met de gemiste oproep. Je kan maar op 1 plek tegelijk zijn, ook met een mobiel.

 

Link naar reactie

Dank voor al jullie reacties. Het zal van persoon tot persoon verschillen en zelf ben ik er al uit. Als klanten me zoeken kunnen ze me gewoon bellen op mijn vaste lijn op kantoor en als ik er niet ben heb ik daar mijn redenen voor (in bespreking, prive, enz) en wil ik ook niet via mijn 06 bereikbaar zijn.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Er zijn verschillende situaties waarom wel of niet natuurlijk.

 

Heb je een centrale met een vriendelijke receptioniste erachter, dan kan je beter geen 06 erop doen. Dit omdat de receptioniste tijdens kantooruren altijd telefoontjes gastvrij kan ontvangen. Hierdoor zorg je ervoor dat jij gedoseerd telefoontjes ontvangt op je eigen nummer en alleen de noodzakelijke van je receptioniste.

 

Zonder receptioniste moet je op je visitekaartje het nummer zetten waarbij altijd opgenomen wordt. Zelf sowieso een voorstander van vaste nummers die doorgeschakeld worden naar mobiele nummers, ondanks dat het tegenwoordig niet meer ongewoon is om op 06nummers te bellen.

 

Een 06nummer is vaak alleen nodig wanneer je 1 op 1 met elkaar werkt. De andere partij zal snel jou nummer in zijn of haar telefoon opslaan, of nog hebben staan van een telefoontje die jij naar deze gene hebt gemaakt.

 

Praktisch gezien zou ik het alleen doen dus, wanneer jij het enige aanspreekpunt bent van het bedrijf.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie

Een andere oplossing: 2 mobieltjes nemen, waarvan 1 voor de zaak die je uit kunt zetten. Zoals al eerder is gezegd merk ik ook dat weinig mensen het buiten kantoortijden of in het weekend proberen.

Link naar reactie
Heb je een centrale met een vriendelijke receptioniste erachter, dan kan je beter geen 06 erop doen. Dit omdat de receptioniste tijdens kantooruren altijd telefoontjes gastvrij kan ontvangen. Hierdoor zorg je ervoor dat jij gedoseerd telefoontjes ontvangt op je eigen nummer en alleen de noodzakelijke van je receptioniste.

 

Zonder receptioniste moet je op je visitekaartje het nummer zetten waarbij altijd opgenomen wordt. Zelf sowieso een voorstander van vaste nummers die doorgeschakeld worden naar mobiele nummers, ondanks dat het tegenwoordig niet meer ongewoon is om op 06nummers te bellen.

 

Ik heb zowel 06- als mijn vaste-nummer op mijn kaartje staan, mijn vaste lijn schakel ik door naar mijn mobiel als ik buiten de deur ben, of binnen 20 seconden niet opgenomen heb. Ik vind het persoonlijk onprofessioneel overkomen als een klant een minuut lang geen gehoor krijgt op mijn vaste nummer.

 

De extra kosten die ik in dat geval maak, vang ik op met een gsm gateway.

ClearICT Werkende ICT voor het MKB! www.clearict.nl

Link naar reactie

Ik heb het nu wel op mijn kaartje staan, maar merk dat klanten eigenlijk altijd ons vaste nummer bellen (behalve in noodgevallen). Alleen mensen die iets willen verkopen of nodig hebben bellen me mobiel, wat me behoorlijk begint te irriteren.

 

Gatekeeper where art thou??

 

Volgende run gaat hij er dus vanaf. Voor (potentiële) klanten schrijf ik mijn 06 er wel bij. Heeft een verkoper ooit eens bij mij gedaan en ik voelde me meteen speciaal... ;)

Link naar reactie

Mijn ervaring is vooral dat klanten je bellen op het nummer, waarmee ik ze zelf voor het laatst heb gebeld. Zelfs als ik 's avonds nog wel eens thuis belde, dan bellen ze me de volgende keer gewoon thuis op. Ik ben dus erg secuur met het kenbaar maken van mijn telefoonnummers, want voor je het weet gaan de klanten je op alle nummers bellen tot ze je te pakken hebben.

 

De kaartjes zijn binnen en het 06 nummer staat er niet op. Ik zorg er wel alleen voor dat ik overdags altijd bereikbaar ben. Buiten kantoortijden kunnen ze mijn voicemail inspreken.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Ik heb mijn nummer er niet op staan, omdat ik flink wat ronddeel op netwerkbijeenkomsten en dergelijke, waarbij ik vind dat niet iedereen mijn 06 hoeft te hebben. Mijn kantoornummer komt bij een gedeelde receptie binnen als ik er niet ben, en die kunnen doorschakelen in noodgevallen. Maar kom ik bij klanten of belangrijke leads, dan schrijf ik het nummer achterop het kaartje. Kan ook worden geinterpreteerd alsof men belangrijk voor mij is.

 

PS: Geen conclusie trekken als je een kaartje van mij hebt zonder 06 nummer achterop. ;D

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.