06 op je visitekaartje of niet?

Aanbevolen berichten

Een 'mosterd na de maaltijd reactie'!

 

Op mijn visitekaartje staat geen GSM-nummer, op mijn website overigens wel.

 

Vrienden, bekenden en een aantal anderen die mij 24/7 kunnen en mogen bellen, hebben een eigen ringtoon.

 

Bepaalde klanten hebben ook een eigen ringtoon en de rest heeft een doorsnee toon. Afhankelijk van het moment dat er wordt gebeld en afhankelijk van de toon, reageer ik wel of niet. Als ik in bespreking ben zet ik de telefoon hoe dan ook uit en als ik écht een heel erg belangrijk gesprek verwacht zet ik het apparaat op stil (trillen).

Ik heb, in mijn ogen, een heel vriendelijk voicemail bericht ingesproken en meestal wordt daar goed op gereageerd. Als ik in het buitenland ben, heb ik een andere voicemail boodschap. Aangezien ik geen idee heb hoe ik over de grens mijn voicemail moet afluisteren, vraag ik of men een sms of e-mail wil sturen.

 

Regelmatig krijg ik te horen dat ik zo goed bereikbaar ben, dus kennelijk doe ik het goed genoeg zoals ik het doe.

 

Belangrijkste is in mijn ogen, hoe je iets regelt is belangrijk, maar het opvolgen, dus het afluisteren van je voicemail, het reageren op een sms of e-mail, is nog veel belangrijker.

 

Als je op, welke manier dan ook, laat weten dat je nu niet in staat bent om te reageren, maar dat zo snel mogelijk zal doen, doe dat dan ook. Ik heb zelf al zo vaak ergens achteraan moeten bellen omdat de gedane belofte op de voicemail niet wordt nagekomen, dat ik me er echt aan begin te ergeren en me soms moet inhouden om die ergernis niet te laten blijken, als het om een klant gaat. Gaat het echter om een leverancier, dan zeg ik wel precies hoe ik erover denk.......

 

Ooohhh, help ik draaf weer door en ben off-topic....!!!

 

Wel of geen 06 nummer....doe wat je wilt doen, maar probeer wel de gevolgen te overzien.

Focus op creatie

Link naar reactie

Hoi mannen en vrouwen,

 

Gewoon 06 erop zetten!

 

Ik heb het er al vele jaren op staan en word zelden buiten werktijden gebeld.

Als men dan belt, dan is het ook echt nodig en ben je ook blij dat je kunt helpen!

De meeste mensen snappen best dat je 's avonds en in het weekend niet te veel moet bellen.

 

No offence: eigenlijk een beetje een non-topic als je het me vraagt. ::)

 

Groeten, Stefan

Link naar reactie

In mijn markt kun je er niet omheen. Ik moet 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar zijn. Dat betekent lang niet altijd dat ik de klant te woord kan staan, maar daar is de voice mail voor uitgevonden, dan kan ik ook altijd snel en gericht terugbellen.

 

Een vast nummer is voor mij overigens ook helemaal niet handig, zoals ik zeg ben ik 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar en daardoor vaak juist buiten kantooruren aan het werk. Tijdens kantooruren komt het dus regelmatig voor dat ik helemaal niet in de buurt van mijn kantoor ben.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Bij je eigen bedrijf zou ik zeker altijd een 06-nummer vermelden op je visitekaartje.

Als je onderweg bent wil je immers ook goed bereikbaar zijn.

Wellicht is het de moeite om een extra telefoon te nemen specifiek voor je werk. Zo kun je die telefoon 's avonds ook altijd uit zetten en van je rust genieten (terwijl je nog bereikbaar bent voor je vrienden).

 

Alja

Link naar reactie

Inderdaad peter

 

Zo lastig is de antwoord helemaal niet.

Als je gebeld wilt worden plaats ej je 06 nummer op je kaartje.

Als je niet gebeld wilt worden doe je dit niet.

 

Wil je wel dat je klanten je bellen maar ben je bang dat ze dit doen na werktijden , dit komt heel zelden voor of er speelt een nood geval dat ze je echt nodig hebben.

Dan ben je uiteraard achteraf blij dat je toch je nummer daarop vermeld hebt.

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Link naar reactie
Als mijn klanten willen bellen dan kijk ik zelden op de klok. Zij zijn op elk tijdstip welkom.

 

Nou...daar ben ik wel een beetje op terugekomen toen ik een klant had die gewoon zaterdagavond om 11 uur of zondagochtend om 9 uur belde met dingen die absoluut geen haast hadden en die hij prima in een mailtje had kunnen vertellen.

 

Als er echt paniek is, natuurlijk, dan maakt het niet uit, maar voor dagelijkse dingen hanteer ik toch echt in principe kantoortijden - ook ondernemers hebben een priveleven.

Link naar reactie

Zelf gebruik ik mijn 06 nummer op mijn visitekaartje, ik wil dat mijn klanten met altijd kunnen bereiken. De klanten weten zelf wel wanneer het een geschikte tijd is om te bellen. Mochten ze toch op een ongeschikt moment bellen zeg ik gewoon dat ik hem of haar niet te woord kan staan op dat moment en dat ze me even een mailtje moeten sturen.

 

Ik vind dat je dat gewoon kan zeggen tegen je klanten. Eerlijkheid vind ik alles, ook al is het antwoord niet altijd positief voor de klant. De meeste klanten respecteren je vrije tijd en zullen dus meestal niet op ongeschikte tijden bellen.

 

Het is echt een persoonlijke keuze die je moet maken, alleen jij kan beoordelen of je het fijn zou vinden of niet.

Link naar reactie

Iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is.

 

Ikzelf maak me er niet zo druk om, mijn gsm is niet geheim, ik bepaal uiteindelijk zelf of en wanneer er opgenomen wordt (wat wel of niet gepast is) nou wordt ik door mijn klanten niet of nauwelijks gebeld buiten kantoortijden.

 

Nu is het wel gevaarlijk om te zeggen dat klanten zelf wel weten wanneer ze wel of niet kunnen bellen, hun prioriteiten liggen immers anders dan die van de "leverancier" wat zij als noodzaak of spoed zien kan jij wel heel anders zien.

 

Ik heb ooit eens gehad dat een klant tijdens eerste kerstdag (einde van de middag) belde om een vraag beantwoord te krijgen, alleen maar omdat hij een meningsverschil had met zijn zwager.

Link naar reactie

Een 06 nummer maakt het in mijn optiek wel ''persoonlijker'' een vaste lijn is iets meer afstandelijk. Het hebben van een 06 op je visitekaartje toont dus in zekere zin betrokkenheid. Ik persoonlijk denk dat zoiets heel belangrijk is voor de relatie met je cliënten/klanten.

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie

Een 06 nummer maakt het in mijn optiek wel ''persoonlijker'' een vaste lijn is iets meer afstandelijk. Het hebben van een 06 op je visitekaartje toont dus in zekere zin betrokkenheid. Ik persoonlijk denk dat zoiets heel belangrijk is voor de relatie met je cliënten/klanten.

 

Extra 06 nummer vermelde maakt het inderdaad wel persoonlijker. De relatie met je klanten denk ik niet dat dat erg belangrijk is, de manier en kwaliteit van je dienstverlening is denk ik belangrijker.

 

Mijn ervaring is dan ook dat als je veel gebeld moet worden (in mijn sector dan) dan gaat er iets niet goed met je dienstverlening.

 

Veel klanten geven er bij ons namelijk de voorkeur aan eerst per email te reageren, als er dan iets niet opgelost kan worden klimmen ze pas in de telefoon, maar zover wil ik het niet laten komen ;D

Link naar reactie

Een 06 nummer maakt het in mijn optiek wel ''persoonlijker'' een vaste lijn is iets meer afstandelijk. Het hebben van een 06 op je visitekaartje toont dus in zekere zin betrokkenheid. Ik persoonlijk denk dat zoiets heel belangrijk is voor de relatie met je cliënten/klanten.

 

Extra 06 nummer vermelde maakt het inderdaad wel persoonlijker. De relatie met je klanten denk ik niet dat dat erg belangrijk is, de manier en kwaliteit van je dienstverlening is denk ik belangrijker.

 

Mijn ervaring is dan ook dat als je veel gebeld moet worden (in mijn sector dan) dan gaat er iets niet goed met je dienstverlening.

 

Veel klanten geven er bij ons namelijk de voorkeur aan eerst per email te reageren, als er dan iets niet opgelost kan worden klimmen ze pas in de telefoon, maar zover wil ik het niet laten komen ;D

 

Wellicht had het wat genuanceerder gekunt ;) maar de strekking van mijn boodschap is duidelijk. Daarnaast verschilt dit uiteraard ook per sector, maar ik bedoelde het vooral in het algemeen. Maar goed het is dus niet het ''aller'' belangrijkste maar draagt er in zekere mate wel aan bij! ;D

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie

Remon,

 

daar sta ik inderdaan niet altijd goed om bekend, ik ben vrij direct ;)

 

de opmerking was ook zeker niet direct naar jouw bedoeld hoor, maar eerder in het algemeen.

 

en ja je hebt gelijk dat een goede bereikbaarheid (of dat nu mobiel of via een draadje gaat) bijdraagt aan een goede verstandhouding.

Link naar reactie

Het is belangrijk dat je bereikbaar bent. Ben je dat zonder 06-nummer te vermelden en vind je dat fijner: vooral niet op je visitekaartje zetten!

 

Voor je uitstraling maakt het echt niet uit.

 

Sorry maar: JIJ vindt het belangrijk. Wellicht dat anderen dat niet vinden en je opmerking is nogal uit de lucht gegrepen (wat niet wil zeggen dat deze niet waar is).

 

Het ligt ook heel erg aan wat voor bedrijf je runt. Als je zoals veel ondernemers hier een eenmanszaak hebt (je bent bijvoorbeeld ZZP-er) dan is het wellicht heel fijn om je 06 te geven. Heb je een bedrijf met meer lagen, wil je misschien graag dat men de 1e lijn belt en niet direct jou.

 

Maar als je nou klein bent en denkt te gaan groeien? Is ook een oplossing voor... Gewoon even een 088 nummer aanvragen en deze alleen op tijden dat JIJ beschikbaar wilt zijn doorschakelen naar je mobiel. Heb je meteen geen gedoe met netnummers meer als je gaat verhuizen en bovendien kun je er in no-time een helpdesk achter plakken, of juist weghalen.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie

 

Maar als je nou klein bent en denkt te gaan groeien? Is ook een oplossing voor... Gewoon even een 088 nummer aanvragen

 

Gewoon "even" een 088 nummer aanvragen?

Mag ik je er "even" op wijzen dat 088 nummers aanvragen via de opta gaat? dit zo'n 6 tot 8 weken kan duren en je deze nummers alleen in blokken van 100 nummers kunt aanvragen?

 

t is maar "even" een klein detail..

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Jje kunt een telefoon net als een televisie gewoon uitzetten. Meestal moet je daarvoor de rode knop wat langer indrukken of zoals bij Nokia een apart knopje bovenop het toestel wat langer ingedrukt houden. Even de gebruiksaanwzijzing erbij pakken, echt het kan.

 

Als ik mensen zowel een vast als een 06 nummer geef dan bellen ze mij uitsluitend op mijn mobiel. Ik zet daarom geen vast nummer meer op mijn visitekaartje. En ik heb weer een extra regeltje ruimte om te vertellen waarmee ik ze kan helpen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.