• 0

DSB bank en management van crises

Wat DSB laat zien is een "sterk" staaltje van crisismanagement. Maar of het allemaal zo verstandig is?

 

Ik lees nogal eens op de Telegraaf.nl en waar gisteren de reacties voor 90% anti DSB waren, sloeg dat vanmorgen helemaal om en waren er op een nieuw bericht opeens meer dan 700 reacties die 95% positief waren en anti Lakenman. Vrijwel allemaal in correct Nederlands. Bericht is inmiddels opeens helemaal verdwenen.

 

Aan de ICTers hier. Hoe geloofwaardig is de verklaring dat DSB "toevallig" aangepakt wordt door hackers die in feite in plaats van schade te berokkenen de bank redden? Het moet toch niet zo moeilijk zijn om eenzijdig verkeer van één IP adres te herkennen en te blokkeren.?

 

Ik vraag me sterk af wat voor invloed dit heeft op het consumentenvertrouwen en dus de economie.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ten eerste: DDoS-aanvallen zijn niet te voorkomen en niet te pareren. En zo'n aanval is makkelijk te organiseren: voor een paar tientjes heb je tienduizenden computers ter beschikking die je server belegeren. Je krijgt er iedere website plat mee.

 

Ten tweede vind ik dat de bank er goed op heeft gereageerd. Eerst was er wat vaagheid en onduidelijkheid in alle paniek, maar vlak daarna is er een webcare-team bijeen geroepen die op websites heel adequaat heeft gereageerd. Zie voor een voorbeeld mijn eigen site over computerbeveiliging over dit onderwerp.

 

Ten derde: tegen Telegraaf-lezers is geen kruit gewassen, dat zijn geen zelfstandig denkende mensen. Ze lezen ook niet, maar zoeken bevestiging voor wat ze al 'dachten'. Als Geert aan de macht was, was dit niet gebeurd. Het ligt aan Bos en Balkenende. Daar begin je als webcare-team weinig tegen. Rechts laten liggen die sukkels, dat is het beste.

 

Ten vierde dan, @moderators: dit is een onderwerp voor communicatie, niet voor 'off topic'.

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Denk dat René marketing communicatie bedoeld.

 

@René

Ben geen deskundige op het gebied van DDos aanvallen maar ik denk toch dat een bank zich daartegen moet kunnen verzetten. Anders zou het, om in jouw woorden te blijven, voor een paar tientjes mogelijk zijn om Bol.com plat te leggen als de nieuwe Dan Brown toch wat tegenvalt.

 

Of de DSB bank goed heeft gereageerd weten we pas over pakweg een maand. Het doel van crisisbeheersing is het op tijd blussen van een kleine brand om een grote te voorkomen. Ik heb sterk de indruk dat de brand in alle hevigheid woedt. Net zo als in de oudpapieropslag enige tijd geleden. De brand is aan de buitenkant zo goed als uit met hier en daar een rookpluim maar van binnen kan hij pas adequaat worden geblust als de balen uit elkaar getrokken worden. Hoe langer je er mee wacht deste minder is er nog van over.

 

Ik herken mezelf niet in het beeld wat je schets van de Telegraaf lezer. Ja, ik beken dat ik weleens kijk op Telegraaf.nl. Hoe moet ik anders de openingspost verklaren. ;)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ten tweede vind ik dat de bank er goed op heeft gereageerd. Eerst was er wat vaagheid en onduidelijkheid in alle paniek, maar vlak daarna is er een webcare-team bijeen geroepen die op websites heel adequaat heeft gereageerd.

 

En nu zouden ze van DSB bij Radar zitten om een deal bekend te maken om 2000 klanten van koopsompolissen voor een deel schadeloos te stellen. En toen belden ze vlak voor de uitzending af. Vervolgens gaat dat dus nog even een rondje NOVA en Pouw en Witteman.

Het probleem zou hem in wat punten en komma's zitten en daarom is er niemand van DSB bereikbaar. Klaas W. niet Robin L. niet en ook de baas Dirk S. niet.

Nou heeft de DSB natuurlijk niet de meest begaafde klant maar hoe dom moet je zijn om nu nog niet te snappen dat het daar niet pluis is. Als zelfs Bos openlijk aangeeft dat wat er bij DSB gebeurt is niet oke is dan is het echt foute boel.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik herken mezelf niet in het beeld wat je schets van de Telegraaf lezer. Ja, ik beken dat ik weleens kijk op Telegraaf.nl. Hoe moet ik anders de openingspost verklaren. ;)

 

Ik denk dat René hier de Telegraaf-lezer bedoelt die ook op de Telegraaf-website in steenkolen-Nederlands zijn of haar ononderbouwde en op waanbeelden gebaseerde mening (lees: klaagzang) meent te moeten uiten. Type "hardwerkende belastingbetaler".

Link naar reactie
  • 0

DSB heeft geen rekening gehouden met zo'n snelle golf van negatieve publiciteit. En de dag zelf zochten ze dus een beetje naar een geruststellende verklaring. Maar als ik zie dat ze twee dagen daarna als een webcare-team aan het werk hadden denk ik dat ze het snel hebben opgelost.

 

Hun actie ten aanzien van Radar was daarentegen weer niet handig. Maar als je intern nog niet goed op de rit hebt staan wat je nu wel of niet gaat beloven kun je beter je mond houden. Ze hadden hun komst in de studio niet moeten toezeggen, dat was niet slim. Kennelijk een optimistisch lid van de RvB geweest...

 

@Hans:

Ben geen deskundige op het gebied van DDos aanvallen maar ik denk toch dat een bank zich daartegen moet kunnen verzetten. Anders zou het, om in jouw woorden te blijven, voor een paar tientjes mogelijk zijn om Bol.com plat te leggen als de nieuwe Dan Brown toch wat tegenvalt.

 

Dat klopt inderdaad. Daar kun je je niet tegen verzetten. DDoS (distributed denial of service) is gebaseerd op zoveel berichten naar een server sturen tot deze het begeeft. Dat kan soms met tienduizenden computers tegelijk gaan. En die zijn voor een paar tientjes te huur. Letterlijk. Ook Bol kan zich daar uiteindelijk niet tegen weren (maar misschien moeten er dan voor de aanval nog meer geïnfecteerde computers worden ingeschakeld). Ben je geïnteresseerd? Dan Brown kan inderdaad niet schrijven. ;D

 

@Alva: die bedoel ik ja. De lezer die zegt dat de kredietcrisis er niet was geweest als Geert had geregeerd. Of die beweert dat het fileprobleem makkelijk op te lossen is. Of zegt dat de politie nu eindelijk eens boeven moet pakken. Maar dan met de d's en de t's anders natuurlijk...

 

@Frans: die die hebben we. En dat heeft niets met ICT te maken. Alleen met een of andere mafkees die ooit heeft bedacht dat marketing en communicatie wel zo ongeveer bij elkaar zouden horen omdat het ooit de titel van een lesboek was. Wat een denkfout is. Maar daar ga ik niet over, op dit forum.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf wel eens op het punt gestaan om een 10k krediet bij Becam te nemen.

Toen (2005) verbaasde ik me al waarom er een polis van 1k bovenop een lening van 10k kwam.

Ben blij dat dat destijds niet is doorgegaan.

DSB bank (en de talloze werk BV's) heeft gewoon jarenlang op een onfrisse wijze zaken gedaan.

Ik zal er geen traan om laten als DSB failiet gaat: als je op een ranzige manier zaken doet verdien je niet anders.

In maart 2009 had Dirk Scheringa nog een grote mond dat hij Nederland wel verder zou helpen: kijk waar hij nu staat...

Had DSB overigens de klagers netjes afgehandeld dan was er weinig aan de hand geweest: zelfs daarbij stapelen ze echter fout op fout.

Begrijp me goed: ik ben zelf ook ondernemer, heb er geen problemen mee als iemand goed geld verdient, maar dan wel op een nette manier. Als je je klanten belazerd kom je jezelf een keer tegen (hoe groot je ook geworden bent).

https://www.antilopehosting.com - webhosting, office 365, cloudbackup en systeembeheer op lokatie voor ZZP en MKB

http://antilopehosting.com - webhosting, online werkplekken, online backup en hosted exchange

http://www.linkedin.com/in/dirkadamsky

Link naar reactie
  • 0

Ik kwam gisteren een onderneemster tegen, die mede door alle onduidelijkheid en bizarre situaties in de bancaire wereld het volgende idee sterk gaat nastreven:

 

"Als al het geld in de bank is van jou & mij, waarom hebben we dan nog een bank nodig ?"

 

oftewel: kijken of een moderne variant van peer-to-peer bankieren mogelijk is.

 

oftewel ; in tijden van crisis moet je innoveren ! yes !

 

Ewout, ik las net een bericht op Emerce: er komen nieuwe spelers op de banken markt...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zit ik even te kijken voor een termijndeposito voor 10 jaar komt de DSB er goed uit. Uit nieuwsschierigheid toch even kijken bij DSB. Hier een stukje van de website geplukt van DSB.

 

Heeft u een deel van uw spaargeld voorlopig niet nodig? Dan kunt u nu een extra hoge spaarrente ontvangen door uw geld voor een bepaalde periode op deposito te zetten. Bij het Vaste Termijn Deposito van DSB Bank kunt u kiezen uit verschillende looptijden, van 1 maand tot en met 10 jaar. De minimale inleg is €1.000,- en er zijn geen kosten verbonden aan het openen van deze spaarrekening. Zet uw spaargeld 10 jaar vast op een deposito en ontvang gegarandeerd 5,25% rente!

 

Voordelen Vaste Termijn Deposito

Vaste spaarrente gedurende de hele looptijd

Spaarrente tot maar liefst 5,25%*

Het openen van een Vaste Termijn Deposito is gratis

Deposito wordt automatisch verlengd, tenzij schriftelijk beëindigd

 

* Spaarrente per 26 september 2009. Rentewijzigingen voorbehouden. Vermelde rentepercentages zijn percentages op jaarbasis. Minimum inleg is € 1.000,-.

http://www.dsbbank.nl/sparen/vaste-termijn-deposito/

 

In eerste instantie ontvang je gegarandeerd 5.25% en dan blijkt dat de rente toch gewijzigd kan worden.

Dit mag toch simpelweg niet.

 

 

Handelsnamen

 

Naast de bekende namen als Becam en Lenen.nl opereert de DSB groep onder tientallen andere handelsnamen. Deze namen worden gebruikt voor financieringsinstellingen, beleggingsgroepen, deurwaarders, pensioenbeheerders en andere bedrijven van de DSB groep. De bijna complete lijst is:

 

* Administratiekantoor De Perelaer

* Algemene Geldservice

* Alstromohria Beheer

* Amstel Financieringen

* Anglo Dutch Hartley Cooper

* Anglo Dutch Holdings

* Anro Services

* Asscom Financieringen

* Assurantiecentrale

* Assurantiekantoor D.A. van Ommeren

* Autokredietservice Noord Nederland

* Avero Financieringen

* AZ Vastgoed

* B & B Spaarsystemen

* Becam

* Bedrijfsfietsen Nederland

* Beleggings Krediet Centrale

* Beleggingskredietcentrale

* Bevago

* BKC

* B.L.F. Becker-Lamm-Financieringen

* Bovo

* Brofinca

* Broforma Beheer

* Buro Frisia

* Limburgse Algemene Activiteiten (LAA)

* C.A.B. Nederland

* Centraal Administratiekantoor Nederland

* Crefinass

* De Geldlijn

* D.K. Financieringen & Verzekeringen

* De Lage Hoek

 

* De Internetbankier

* De Spaar- & Kredietcentrale

* De Wijzend

* Defier Financieringen

* DFN

* Diemer Krediet

* Dirk Scheringa

* DS Groep

* DSB Financiële Diensten

* Elda Financieringen

* Enra Verzekeringen

* Eye-Dentity Communications

* FCH

* Financiële Cliënten Service

* Financieringskantoor Moonen

* Free to Buy

* Frisia Financieringen

* Go! Card

* Grijpskerk Driesum beheer

* Helepolis

* Het Media Advies

* Hendriks & Partner

* Hollands Voordeelkrediet

* Hollands Welvaren Select

* Infad

* Incassobureau Inspectrum

* KFO

* Kredietgroep Nederland

* L.B.A. (Landelijke Bemiddeling Ambtenaren)

* L.R.W. van Eden

* LBA Financieel Advies

* Lenen.nl

* Limageon Beheer

* Mafinass

* Mohr en van der Zee

* Moonarda Begeer

* Moonen Financieringen

 

* Museum Frisia Financieringen

* Nationale Geldservice

* Nationaal Kredietburo

* Nationale Krediet Bemiddeling

* NIVO

* NKB

* N.O.K.A. Nationaal Onafhankelijk Krediet Advies

* Postbeleggen

* Posthypotheken

* Postkrediet

* Postpensioen

* Postsparen

* Postverzekeren

* Reclame Adviespunt

* Rijswijksverzekeringskantoor

* Roona Financieringen

* RVK

* Scheringa en de Vries

* Spaar- en kredietcentrale

* Spaareffect

* Spaarkrediet

* Sparen Verzekeren Lenen

* Symphosticar Beheer

* Telefoonkrediet

* The Anglo Dutch Assurance Society

* Theo Vonk Topsport Management

* T & T Holding

* TKS Telefonische Kredietservice

* Topkrediet

* Van Ommeren

* Vezeno Financieringen

* Voorschotbank

 

 

Ik heb weinig respect voor de wijze waarop Dirk Scheringa om is gegaan met zijn klanten maar ik heb wel veel respect voor de vindingrijkheid van zo enorm veel bedrijfsnamen. Mocht DSB klappen ligt hem een mooi toekomst in het bedenken van handelsnamen in het verschiet.

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

 

 

In eerste instantie ontvang je gegarandeerd 5.25% en dan blijkt dat de rente toch gewijzigd kan worden.

Dit mag toch simpelweg niet.

 

 

Ik denk dat bedoeld wordt dat de rente die geldt op het moment van afsluiten, de vaste rente wordt die niet meer gewijzigd kan worden. Een vrij normale clausule die andere banken ook hanteren.

 

Anders even DSB bellen? ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Fred, dat zou kunnen. Ik heb even het regelement bekeken.

 

Artikel 7 Rente

-De rente wordt aan het begin van de overeengekomen looptijd door de bank vastgesteld en wordt gedurende de overeengekomen looptijd niet veranderd.

-Met uitzondering van een rekening met een looptijd korter dan één jaar wordt de rente, te rekenen vanaf de datum van inleg, gedurende de overeengekomen looptijd jaarlijks overgeboekt op de tegenrekening, zoals deze door de rekeninghouder is opgegeven op het Aanmeldingsformulier.

-Bij een rekening met een looptijd korter dan één jaar wordt de rente aan het eind van de overeengekomen looptijd overgeboekt op de tegenrekening, zoals deze door de rekeninghouder is opgegeven op het Aanmeldingsformulier.

-Voor de berekening van de rente wordt uitgegaan van het aantal dagen van de desbetreffende maand en wordt elk jaar op 365 dagen gesteld.

 

Artikel 13 Wijziging voorwaarden

De bank is te allen tijde bevoegd de voorwaarden voor de rekening te wijzigen. Zij zal de rekeninghouder vóór de inwerkingtreding van zodanige wijziging schriftelijk mededeling doen.

 

Artikel 13 staat dan weer haaks op artikel 7..

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Een termijndeposito is gewoon wat het is: geld vast zetten voor een periode X tegen een rentepercentage Y. De bank zit vast aan dit percentage, en degene die zijn geld in zo'n deposito steekt ook... dus als na 2 jaar de rente elders hoger is geworden zit je eraan vast (al kun je vaak voor een bepaald boetepercentage er wel weer vanaf). Met dit soort producten is m.i. juist helemaal niets mis omdat zonneklaar is wat je krijgt, en het voor iedereen goed te begrijpen is.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Wij als ondernemers kunnen van dit soort situaties een hoop leren denk ik.

Misschien is het leuk om binnenkort een topic te openen waarop we ingaan of mensen hier ervaring hebben met soortgelijke situaties. Hier doel ik dan op negatieve berichten betreffende je bedrijf en hoe hier dan mee omgegaan wordt.

Ik kan mij voorstellen dat haast ieder bedrijf ooit te kampen krijgt met kritiek en negatiefiteit, al dan niet terecht. Er kunnen problemen ontstaan door fouten die gemaakt zijn maar ook als gevolg door een explosieve groei van het bedrijf. Dit zie je ook terug in de politiek, LPF, TON en straks misschien ook voor de PVV. De partijen hebben allemaal moeite om in een kort tijdsbestek de geschikte personen te vinden. TON is deels kapot gegaan door beunhazen, mensen die wat van het succes willen meepikken.

 

wat Dirk Scheringa betreft is dit toch wel enorm treurig. Een half jaar terug wierp die zichzelf nog op als interimminister financiele zaken. DSB was een uitzondering en had geen steun nodig van de Nederlandse bank.

 

Jaap Blokker opende naast de Blokker, de Xenos en de Markramer, hierdoor ging de consument als ze Blokker te duur vonden toch naar een zaak van Jaap. Dit heeft Dirk ook gedaan, voor een persoonlijke lening kwamen er voor de klant keuzes bij, niet meer altijd je eigen bank. We kregen Frisia, Lenen.nl en nog een aantal varriaties. Soms waren 'de concurrente' te zien in het zelfde reclame blok. Ook Dirk maakte gebruik van de strategie van onder andere Jaap Blokker.

Verder heeft Scheringa het bedrijf toch enorm laten groeien.

 

Er schuilt natuurlijk ook een andere kant aan het verhaal, de agressieve verkooptechnieken, waarschijnlijk een nep DOS aanval, de torenhoge provissies en de vreselijke reclame's. Ik las net op een financieel forum dat de wachttijd die klanten van internetbankieren nu hebben van 15 minuten fictief is, en is ingesteld door de DSB.

Straks een persbericht, ik ben benieuwd.

 

 

 

 

Ondernemen, mijn passie!!

Link naar reactie
  • 0

Het crisismanagement heeft dus niet veel of niets geholpen.

 

Wat ik me net afvroeg is de mate van aansprakelijkheid (prive) van de bestuurders. Ze hebben al min of meer publiekelijk schuld bekend maar dat lijkt me nu eerder een zaak van het redden van het imago.

 

Iemand in mijn directe omgeving heeft een achtergesteld deposito van redelijke omvang bij DSB. Het kan toch niet zo zijn dat hij van zijn geld af is en dat Scheringa, Linschoten en consorten de schaapjes prive op het droge hebben?

 

Door de zaak te laten ontploffen ben je, als overnemende partij, in ieder geval af van de aanspraken op bonussen en afvloeiingsregelingen lijkt me en kom je relatief voordelig aan de hypotheek portefeuille. Hoop wel dat de kleine man en of kleine zaak gespaard zullen worden. Bos zal hier veel goodwill kunnen oogsten.

 

Link naar reactie
  • 1

wat dacht je van eventuele scahde verhalen op de Nederlandse bank?

Die riepen immers een paar dagen terug nog dat er niks aan de hand was en dat de kredietwaardigheid op korte en lange termijn nog prima in orde was...

Wederom een keiharde leugen van de Nederlandse bank.

 

Vraag me af of je als jke op basis van die informatie (die betrouwbaar hoort te zijn) je geld daar heb laten staan (of andere zaken gedaan hebt) je de Nederlandse bank niet verandwoordelijk kan stellen vanwege het geven van feitelijk onjuiste informatie.

Link naar reactie
  • 0
Wij als ondernemers kunnen van dit soort situaties een hoop leren denk ik.
Absoluut, neem bijvoorbeeld ook de PR en Voorlichting: afgelopen periode - soms op één en dezelfde dag - zeker drie mensen als woordvoerder in beeld: Klaas Wilting, Robin Linschoten en DS van de DSB Bank zelf ook, ieder met een groot wazigheidgehalte in de verklaringen en dan vandaag weer een andere 'woordvoerder' die ook weer geruststellende woorden tracht te spreken. Daar wordt het niet duidelijker van, de imagoschade neemt toe, zeker vandaag, de onzekerheid onder de klanten en het personeel ook en dat is nooit goed voor een bedrijf.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Aan de andere kant als je bank moedwillig kapot gemaakt wordt (en nee DSB Bank is niet de braafste van de klas), dan kan je daar volgens mij ook weinig tegen doen. Zeker na Icesave en Fortis zijn mensen erg op hun hoede en bij de eerste berichten dat het mis kan gaan vertrekt iedereen direct (i.i.g. een fors percentage) en daar zijn banken niet opgebouwd. Inmiddels wil de DNB wel dat banken hun liquiditeit gaan opschroeven, maar dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Eventueel zou de DNB de DSB Bank ook 'onbeperkt' krediet kunnen geven om alle opgevraagde tegoeden te kunnen voldoen, maargoed dat werkt uiteindelijk ook niet. Dan is er namelijk geen kapitaal meer over om winst mee te maken.

 

Kortom bij een bank kun je maar beter zorgen als woordvoerder dat er niet (substantiële) negatieve berichten ontstaan (en dus een voorbeeld positie innemen). Als het vlak eenmaal helt kun je misschien alleen nog sturen hoe snel je er af glijd.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij heeft de kredietcrisis op zichzelf maar weinig te maken met de problemen bij de DSB, maar is het louter een gevolg van reputatieschade. En natuurlijk hebben ze dat wel over zichzelf afgeroepen, maar wie durfde er de afgelopen week nog een spaarrekening te openen? Als je als bank eenmaal een paar keer snel achter elkaar slecht in het nieuws komt, is het gewoon afgelopen met je. Geen enkele bank kan het massaal opnemen van spaartegoeden overleven, daarin is de DSB geen uitzondering.

 

Volgens mij wordt de DSB een case waarin je als bank niet meer weg kunt komen met de financiële ongeletterdheid van mensen. Dat kunnen ook andere banken zich wel aantrekken.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0
Aan de andere kant als je bank moedwillig kapot gemaakt wordt (en nee DSB Bank is niet de braafste van de klas)
Nou, moedwillig?! DSB is een bank die zeker 10 jaar geleden al (overigens te kleine) boetes opliep wegens koppelverkoop e.d., er is sindsdien veel aan 'keeping up apearances' en 'windowdressing' gedaan, maar in de kern zijn de laakbare praktijken niet gewijzigd. Ik ken de praktijken van DSB van redelijk dichtbij en begrijp waardoor veel klanten in de problemen hebben kunnen raken:

 

Je vraagt een keer een financiering aan, omdat je die ergens voor denkt nodig te hebben. Dat kan dan worden gerealiseerd, mits je er een (flut)overlijdensrisicoverzekeringpolisje bij neemt tegen een veel te hoge premie (tja, met zeker 80% provisie). Veel mensen gaan daarmee akkoord, maar dan ben je binnen gekomen via bijvoorbeeld Frisia, daarna word je zeker om de ca. drie maanden gebeld door achtereenvolgens DIrektbank, Postkrediet, Becam, enz... (allemaal DSB) en is de cross-selling en deepselling machine bezig jou steeds verder binnen te lieren, met navenante gevolgen. Die praktijken begint zich nu - terecht - te wreken.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • -1

Dat neemt niet weg dat je als bank gewoon kapot gemaakt kan worden door iemand die als 'deskundige' op TV getoond wordt. Als ik een groep boze ING/SNS/Triodos/ASN Bank klanten verzamel (en die zijn er ook te vinden, al dan niet terecht) en ik ga met het kopje 'Econoom' onder m'n naam zitten op TV en ik roep op dat iedereen z'n geld daar weg moet halen, dan kan ik als een beetje media aandacht weet op te bouwen ook zo'n bank stuk krijgen. Mensen als Lakeman moeten ze gewoon hard aanpakken die zijn echt een gevaar voor ons financiële systeem. Je kunt vinden dat de AFM te zwak optreedt, maar uiteindelijk gaan zij en de rechter over het lot van een financiéle instellingen. Op deze manier is het niets anders dan het recht in eigen hand nemen en je eigen klanten bevoordelen (die geld bij DSB geleend hebben) t.o.v. klanten die hun geld er hebben staan.

Link naar reactie
  • 0

Ja nu wordt ie mooi. >:( Hier wil ik toch wel even bezwaar tegen maken.

 

Pieter Lakeman is gewoon een bekend en zeer bekwaam econoom met het hart op de goede plaats. Hij strijd al jaren tegen misstanden bij bedrijven rond de verslaglegging. Of zijn methode met de DSB de schoonheidsprijs verdient weet ik niet maar hij is waarschijnlijk wel effectief.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.