• 0

Overzicht verzendmogelijkheden & Kosten (alleen NL)

Eén van de laatste punten die ik moet uitwerken is de logistiek. Tot nu toe heb ik regelmatig dropshipping, deur-tot-deur verzending van Parcy genomen (€8,95 per verzending).

 

Nu ga ik echter zelf voorraad houden en kan ik de pakketjes zelf naar DHL of TNT brengen (zitten om de hoek) en wil ik geen deur-tot-deur verzendingen meer. Ik breng het sochtends en/of savonds weg en klaar.

 

Maar welke is nou voordelig? Het gaat in het begin om niet zo heel vele pakketjes per week. De grootte is max 85 x 40 x 40.

Ik had gehoord dat DHL voordelig is, maar ik heb op die (verschrikkelijke!) site zitten zoeken en het goedkoopste wat ik tegenkwam waren verzendkosten van €17 voor een pakketje 0-5 kg ?!

 

Iemand hier al volop onderzoek naar gedaan die dit wil delen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij versturen pakketten ook via DHLforyou maar....vanaf 6 pakketten is een afspraak met TnT post voordeliger. In het begin scheelt het een paar cent maar dat kan snel oplopen tot tientallen euro's bij volume.

Dat voordeel kun je weer gebruiken door een ophaalservice van TnT erbij te nemen, scheelt je weer tijd die je als ondernemer ongetwijfeld goed kan gebruiken.

 

Succes,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt gerust een offerte op maat vragen aan DPD, GLS en TNT op basis van het aantal pakketten.

Die sturen ze graag.

 

De tarieven van DHL staan inderdaad gewoon online. Houdt er bij DHL For you rekening mee dat dit in principe niet de volgende werkdag wordt bezorgd maar een dag later.

 

Bij DPD, GLS en TNT kun je er van uitgaan dat het in principe de volgende werkdag wordt bezorgd.

Tevens kun je bij deze laatste 3 vragen om de afhaaloptie mee te offreren. Misschien wel interessant voor je.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 1

Qua tarief is het ook wel fijn om te weten dat dhl4you dus 4,95 inclusief btw is terwijl als je bij TNT nog geen contract hebt, je 6,75 betaald waarvan geen btw terug te vorderen is, het verschil is dus heel erg groot.

Link naar reactie
  • 0

Rembourszendingen stuur ik niet meer sinds TnT de kosten dusdanig heeft verhoogd waardoor het niet meer aantrekkelijk is.

Als ik hierover met de klant spreek dan kiest die meestal een betaling vooruit (b2c) of ingeval van een zakelijke transactie kan ik nog overwegen om de klant achteraf te laten betalen.

 

Dit is een ander verhaal als het gaat om rembourszendingen naar het buitenland, mocht iemand daar ervaring mee hebben dan ben ik zeer geinteresseerd.

 

Met groet uit Deventer,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Binnenkort ga ik beginnen met eigen webshop alleen de enige ding wat mijn dwars zit is de verzending.

 

Bij sommige producten (die al eigen verpakking hebben) kan ik via de brievenbus verzenden maar sommige ook niet omdat het iets te groot wordt en niet door de brievenbus past. In het begin verwacht ik sowieso niet veel aanvragen voor mijn producten maar hoe kan het best verzenden om de producten die niet via de brievenbus kunnen.

 

Of is handig om alle verzendingen via TNT of DHL te verzenden. Ik heb een beperkt budget en wilt niet al te veel kwijt voor een verzending, omdat ik ook gratis verzending hanteer.

 

Ik heb onlangs nog naar TNT en DHL geïnformeerd maar helaas kon ik niet veel informatie uithalen.

 

En als ik via de brievenbus verzend , met wat kan ik het best verzenden om professioneel over te komen. Ik neem aan dat postzegel niet die uitstraling geeft.

 

Alvast bedankt

 

Donald

Link naar reactie
  • 0

Enige andere opties voor brievenbuspost is Port betaald gemengd (je stuurt 10 stuks met gemiddeld gewicht van 300 gram en betaal dan dus voor 10x300, weet niet of er nog andere kosten zijn. Het is iig duurder als gewicht erg varieert) en frankeermachine (aanschaf is al snel 1000 euro en dan heb je ook jaarlijkse onderhoudkosten, is daarom pas goedkoper als je dagelijks tientallen verstuurd, afhankelijk van gewicht.

 

Overigens denk ik dat de kans klein is dat klanten je beoordelen aan de hand van je frankering. Beetje zonde als je voor zoiets kleins duurder uit bent.

Link naar reactie
  • 0
En als ik via de brievenbus verzend , met wat kan ik het best verzenden om professioneel over te komen. Ik neem aan dat postzegel niet die uitstraling geeft.

 

Als het om uitstraling gaat kan je de digitale postzegel van TNT overwegen. Je print dan zelf een frankeerstikker uit. Je hebt echter wel een Dymo 400 labelwriter nodig.

Voordeel is dat je je verzendtegoed via iDEAL kan betalen en niet voor postzegels naar het postkantoor of Businesspoint hoeft.

Nadeel is dat dit duurder is dan postzegels. Je betaald namelijk het zelfde tarief voor de frankering alleen kost het per zending een Dymo label (sticker).

Link naar reactie
  • 0

En als ik via de brievenbus verzend , met wat kan ik het best verzenden om professioneel over te komen. Ik neem aan dat postzegel niet die uitstraling geeft.

 

Als het om uitstraling gaat kan je de digitale postzegel van TNT overwegen. Je print dan zelf een frankeerstikker uit. Je hebt echter wel een Dymo 400 labelwriter nodig.

Voordeel is dat je je verzendtegoed via iDEAL kan betalen en niet voor postzegels naar het postkantoor of Businesspoint hoeft.

Nadeel is dat dit duurder is dan postzegels. Je betaald namelijk het zelfde tarief voor de frankering alleen kost het per zending een Dymo label (sticker).

 

Kan het niet met een andere labelwriter zoals brother 500?

Link naar reactie
  • 0

 

Of is handig om alle verzendingen via TNT of DHL te verzenden. Ik heb een beperkt budget en wilt niet al te veel kwijt voor een verzending, omdat ik ook gratis verzending hanteer.

 

En als ik via de brievenbus verzend , met wat kan ik het best verzenden om professioneel over te komen. Ik neem aan dat postzegel niet die uitstraling geeft.

 

Alvast bedankt

 

Donald

 

Brievenbuspost gewoon met postzegels, dat is toch echt geen issue?

 

Pakjes in kleine hoeveelheden is het goedkoopste met DHL4You. Gebruiken het nu 2 maanden en alle pakketjes komen binnen 2 dagen aan. Heb ook vernomen dat dit vroeger slecht was maar hier gaat het goed. Kosten zijn 4,95 inclusief BTW dus zeg maar 4 euro ex.

 

Ik verstuur zelf alleen op dinsdag, woensdag en donderdag met DHL omdat ik de andere dagen de verzendtijd te lang vind. Voor de andere dagen werk ik met een pakkettencontract van TNT.

Link naar reactie
  • 0

Dit is een ander verhaal als het gaat om rembourszendingen naar het buitenland, mocht iemand daar ervaring mee hebben dan ben ik zeer geinteresseerd.

 

Met groet uit Deventer,

Rick

 

 

Ik verstuur het meeste met DPD via balder logistiek... kosten per pakket tot 31 kg inclusief afhalen en handtekening voor ontvangst (zeer handig ivm fraude) 5,75 ex. BTW bij lage volume.. ook de buitenlandse rembours zendingen doe ik via DPD dit werkt heel goed en is voordeliger als TNT.

 

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit is een ander verhaal als het gaat om rembourszendingen naar het buitenland, mocht iemand daar ervaring mee hebben dan ben ik zeer geinteresseerd.

 

Met groet uit Deventer,

Rick

 

 

Ik verstuur het meeste met DPD via balder logistiek... kosten per pakket tot 31 kg inclusief afhalen en handtekening voor ontvangst (zeer handig ivm fraude) 5,75 ex. BTW bij lage volume.. ook de buitenlandse rembours zendingen doe ik via DPD dit werkt heel goed en is voordeliger als TNT.

 

 

 

Hey doet DPD ook rembours verzendingen? Dacht tot nu toe dan TNT de enige was.

Ik lees namelijk wel op de website van DPD dat verzending onder rembours NIET mogelijk is.

Link naar reactie
  • 0

@ Manon: Je werkt met een pakkettencontract, wat moet ik mij hierbij voorstellen en vanaf welke hoeveelheid gaat dit in en wat zijn de kosten hiervan?

 

Bel TNT even dan kunnen ze je meer vertellen over de verschillende pakketten. Prijzen verschillen nl per contract en ik weet niet wat de kosten zijn bij t laagste contract.

Link naar reactie
  • 0

Even een vraagje over DHLforyou gebruik voor een (kleine) onderneming? Ik gebruik het momenteel voornamelijk prive en ben toevallig enkele webshops tegengekomen die het gebruiken om pakketten te versturen. Maar je krijgt geen factuur of btw specificatie, hoe trek je dan btw af en hoe zorg je ervoor dat dit goed in je administratie terecht komt (zodat de belastingdienst niets te klagen heeft)? Is dit een dienst waar wij zelf een factuur mogen opmaken (link)?

 

Even een opmerking over DHLforyou levertijden, ik ben nu al twee keer tegen gekomen dat een pakketje er 8 dagen over heeft gedaan om van aflevering bij het Servicepunt naar de 'klant' te komen (eerste keer afleveren). En dat is omdat ik toevallig keek na de T&T, wellicht dat dit al veel vaker is voorgekomen.

Link naar reactie
  • 0

Even een vraagje over DHLforyou gebruik voor een (kleine) onderneming? Ik gebruik het momenteel voornamelijk prive en ben toevallig enkele webshops tegengekomen die het gebruiken om pakketten te versturen. Maar je krijgt geen factuur of btw specificatie, hoe trek je dan btw af en hoe zorg je ervoor dat dit goed in je administratie terecht komt (zodat de belastingdienst niets te klagen heeft)? Is dit een dienst waar wij zelf een factuur mogen opmaken (link)?

 

Als je DHL laat weten dat je ondernemer bent, zullen ze best een factuur met BTW kunnen opmaken. Zelf een factuur opmaken mag nooit!

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Als je DHL laat weten dat je ondernemer bent, zullen ze best een factuur met BTW kunnen opmaken. Zelf een factuur opmaken mag nooit!

Hoe moet ik de tekst dan lezen zoals die op de belastingdienst website staat, waar ik naartoe heb gelinkt? Ik zie daar 'distributiebedrijven' tussen staan en ik zou me kunnen voorstellen dat DHL er eentje is.

Link naar reactie
  • 0

Als je DHL laat weten dat je ondernemer bent, zullen ze best een factuur met BTW kunnen opmaken. Zelf een factuur opmaken mag nooit!

Hoe moet ik de tekst dan lezen zoals die op de belastingdienst website staat, waar ik naartoe heb gelinkt? Ik zie daar 'distributiebedrijven' tussen staan en ik zou me kunnen voorstellen dat DHL er eentje is.

 

Het antwoord van joost is het enig juiste in deze. DHLforyou is verplicht jou op verzoek een factuur met BTW uit te reiken. dus gewoon een telefoontje naar DHL for you om een factuur met btw te vragen en het verzoek die altijd te sturen vanaf nu.

 

Jou link die jij aanhaalt kan niet omdat er staat nota bene letterlijk in dat niet mag wat jij vraagt

1. het alleen mag als leverancier en afnemer dit vooraf overeenkomen.

2. De "let op" waarschuwing dat een onterecht opgemaakte factuur geen recht op aftrek geeft.

 

Je hebt geen toestemming van de leverancier dus is elke factuur die je opmaakt onterecht en lost je probleem niet op..

 

Dit systeem word alleen gebruikt tussen grotere partijen die elkaar zakelijk goed kennen en waar het voor beide efficienter is om dit zo te doen. DHLforyou gaat dat natuurlijk nooit doen met x-duizend kleine webshops waar ze geen controle over hebben. WAnt de leveranciers blijven verantwoordelijk / aansprakelijk voor de juisheid van de facturen

Link naar reactie
  • 0

Ah! Ik heb zakelijk dan ook nog niets verstuurd via DHLfor you, dus een afspraak met DHL zou dan sowieso gemaakt moeten worden. Het was mij dan ook duidelijk dat je een afspraak zou moeten hebben met de leverancier. Er werd echter door Joost het woord 'nooit' gebruikt, iets wat niet overeen kwam met wat ik juist had gelezen...

 

Ik heb ook al een e-mail naar de klantenservice gestuurd met de vraag hoe ze dit wilde regelen. Ik was bang dat ik iets over het hoofd had gezien.

 

Bedankt voor de uitleg!

 

Heeft er iemand ervaring met DHLforyou en facturen? Zo ja, hoe heb jij het met DHL geregeld?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.