Dat is een tijd geleden dat ik hier als TS iets poste, maar ik heb een vraag waar ik wel wat inzichten bij kan gebruiken.
Stel, hypothetisch ;), ik neem een bedrijf over met een goede naam. Dit bedrijf bestaat uit meerdere vestigingen en die hebben allemaal 1 website waar zo'n 10.000 mensen maandelijks komen kijken. Nu is er de mogelijkheid om op deze website te blijven staan na overname, wat natuurlijk goed is omdat een nieuwe website lang niet zulke bezoekersaantallen trekt.
Maar de crux is natuurlijk dat je zo nooit een nieuwe identiteit kunt opbouwen, er zal toch ooit een moment komen dat je je los moet maken van de moedermaatschappij? Dit wil ik wel, want 1 van de bedrijven die bij de moeder blijven zit zo'n 35 km verderop. Dat is dus redelijk in de buurt en zo worden we concurrentie van elkaar.
Is het bijvoorbeeld een idee om een tweede identiteit te creëren en deze langzaam naar voren te schuiven? Ik kan me voorstellen dat dit bij bezoekers wat vreemd staat, die denken bij bedrijf A geboekt te hebben en dan staan ze ineens in de gang bij bedrijf B (wat eigenlijk ook bedrijf A blijkt te zijn)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MartinDupuis
MartinDupuis
Dat is een tijd geleden dat ik hier als TS iets poste, maar ik heb een vraag waar ik wel wat inzichten bij kan gebruiken.
Stel, hypothetisch ;), ik neem een bedrijf over met een goede naam. Dit bedrijf bestaat uit meerdere vestigingen en die hebben allemaal 1 website waar zo'n 10.000 mensen maandelijks komen kijken. Nu is er de mogelijkheid om op deze website te blijven staan na overname, wat natuurlijk goed is omdat een nieuwe website lang niet zulke bezoekersaantallen trekt.
Maar de crux is natuurlijk dat je zo nooit een nieuwe identiteit kunt opbouwen, er zal toch ooit een moment komen dat je je los moet maken van de moedermaatschappij? Dit wil ik wel, want 1 van de bedrijven die bij de moeder blijven zit zo'n 35 km verderop. Dat is dus redelijk in de buurt en zo worden we concurrentie van elkaar.
Is het bijvoorbeeld een idee om een tweede identiteit te creëren en deze langzaam naar voren te schuiven? Ik kan me voorstellen dat dit bij bezoekers wat vreemd staat, die denken bij bedrijf A geboekt te hebben en dan staan ze ineens in de gang bij bedrijf B (wat eigenlijk ook bedrijf A blijkt te zijn)
Ik hoor graag jullie denkbeelden.
Groet, Martin
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag