Ga naar inhoud

Opgaaf startende onderneming, verplicht bewaren?

Geplaatst:

retail

Is het verplicht de "Opgaaf startende onderneming" te kopieëren en te bewaren in de administratie?

Volgens mij niet maar graag hoor ik dit van een van de experts op het forum.

Featured Replies

Geplaatst:

odeon

Ondernemers zijn verplicht om gedurende 7 jaar de boeken, bescheiden en andere gegevensdrager m.b.t. tot hun administratie te bewaren. Het lijkt mij dat een Opgaaf startende onderneming daar niet persé ondervalt. Temeer, omdat het orgineel in handen is van de fiscus.

Mijn tegenvraag luidt: Waarom zou je het niet bewaren? Lijkt me voor jezelf alleen maar prettig, als je nog kunt nakijken wat je destijds aan de fiscus hebt doorgegeven/

Geplaatst:

retail

• Auteur

Mijn tegenvraag luidt: Waarom zou je het niet bewaren? Lijkt me voor jezelf alleen maar prettig, als je nog kunt nakijken wat je destijds aan de fiscus hebt doorgegeven/

Ik kopieer, denk ik, alles maar heb het formulier niet in de ordner gedaan met als gevolg dat het nu zoek is.

Een andere optie is dat ik het vergeten ben te kopieëren omdat ik de zelfde gedacht had als jij.

Geplaatst:

melchior

Ik kopieer standaard alle formulieren waarvan ik de originele moet versturen. Indien een kopie afdoende is stuur ik een kopie.

Het is me te vaak overkomen dat dit soort dingen kwijtraakten.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Geplaatst:

John Kode

Hoi René,

Dit lijkt me geen poststuk dat binnen het kader van de bewaarplicht valt.

Er is geen inspecteur die hierover problemen zal maken.

groet,

John

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.