retail Geplaatst: 4 oktober 2009 retail 1,4k 105 Geplaatst: 4 oktober 2009 Is het verplicht de "Opgaaf startende onderneming" te kopieëren en te bewaren in de administratie? Volgens mij niet maar graag hoor ik dit van een van de experts op het forum. Link naar reactie
0 odeon Geplaatst: 4 oktober 2009 odeon 2,3k 148 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ondernemers zijn verplicht om gedurende 7 jaar de boeken, bescheiden en andere gegevensdrager m.b.t. tot hun administratie te bewaren. Het lijkt mij dat een Opgaaf startende onderneming daar niet persé ondervalt. Temeer, omdat het orgineel in handen is van de fiscus. Mijn tegenvraag luidt: Waarom zou je het niet bewaren? Lijkt me voor jezelf alleen maar prettig, als je nog kunt nakijken wat je destijds aan de fiscus hebt doorgegeven/ Link naar reactie
0 retail Geplaatst: 4 oktober 2009 Auteur retail 1,4k 105 Geplaatst: 4 oktober 2009 Mijn tegenvraag luidt: Waarom zou je het niet bewaren? Lijkt me voor jezelf alleen maar prettig, als je nog kunt nakijken wat je destijds aan de fiscus hebt doorgegeven/ Ik kopieer, denk ik, alles maar heb het formulier niet in de ordner gedaan met als gevolg dat het nu zoek is. Een andere optie is dat ik het vergeten ben te kopieëren omdat ik de zelfde gedacht had als jij. Link naar reactie
0 melchior Geplaatst: 4 oktober 2009 melchior 107 3 Geplaatst: 4 oktober 2009 Ik kopieer standaard alle formulieren waarvan ik de originele moet versturen. Indien een kopie afdoende is stuur ik een kopie. Het is me te vaak overkomen dat dit soort dingen kwijtraakten. Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd. Link naar reactie
0 John Kode Geplaatst: 4 oktober 2009 John Kode 1,1k 114 Geplaatst: 4 oktober 2009 Hoi René, Dit lijkt me geen poststuk dat binnen het kader van de bewaarplicht valt. Er is geen inspecteur die hierover problemen zal maken. groet, John Link naar reactie
retail
retail
Is het verplicht de "Opgaaf startende onderneming" te kopieëren en te bewaren in de administratie?
Volgens mij niet maar graag hoor ik dit van een van de experts op het forum.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag