• 0

Tijden gebonden aan huis-aan-huis verspreiding?

Als zelfstandige heb ik overdag niet altijd de tijd om ook bezig te zijn met mijn huis-aan-huis verspreiding die ik sinds de tak van massage erbij erg belangrijk vind. Daarin mijn doelgroep toch wel de 30+-ers zijn. Ik heb daarom gezocht via Google naar regels die gaan over tijden bij ongeadresseerd reclamedrukwerk bij huis-aan-huis verspreiding. Hierin heb ik wel de Code Verspreiding Ongeadresseerd Reclamedrukwerk gevonden. Echter staat binnen deze code niets over tijden of dagen waarop je huis-aan-huis mag verspreiden. Weet iemand toevallig of hier regels voor zijn? Het lijkt mij vreemd als deze er namelijk niet zijn. Bij de gemeente Groningen is al geïnformeerd qua vergunningen. Deze heb ik niet nodig voor de verspreiding. Ik heb echter niet gevraagd destijds of er ook tijden aan gebonden zijn. Ik hoop hier dus een antwoord te vinden op de vraag; zijn er tijden en dagen gebonden aan huis-aan-huis verspreiding?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
zijn er tijden en dagen gebonden aan huis-aan-huis verspreiding?

 

Ondanks dat ik heel erg hard geneigd ben te zeggen "nooit" en er van uitgaand dat Haalderen buiten je verspreidingsgebied ligt, lijkt het me dat zolang je niemand midden in de nacht wakker maakt met het geklepper van de brievenbus er niet veel aan de hand zal zijn - en op zondag loop je natuurlijk de hele dag risico dat er mensen zich zullen storen.

 

Bij twijfel zou je de plaatselijke folderboer even als concullega's onder elkaar kunnen raadplegen.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht zijn er geen regels voor, omdat de praktijk die niet nodig maakt... in de regel gebeurd de verspreiding door personeel, dat in de regel meer kost op bijv zondag of in de avond of nacht.

 

Overigens heb ik het idee dat veel verspreiders sowieso wel een loopje nemen met de code... er zijn hier in de buurt diverse bedrijven (van stoffeerders tot pizzaboeren) die ondanks een nee/nee sticker domweg alle brievenbussen voorzien van hun reclamefolders.

Link naar reactie
  • 0

Even een terugkoppeling;

 

Ik heb geïnformeerd bij Netwerk VSP en de interlanden verpreidgroep. Beide verspreiders, die toch wel een flinke positie hebben in Nederland hebben zelf geen idee of het wettelijk is vastgelegd wat de verspreidingstijden zijn voor huis-aan-huis-verspreiding. Ze gaven wel aan dat verspreiding van de folders zelf een richtlijn aan proberen te geven, maar dat veel bezorgers zich er niet aan houden. Echter maakt het voor hen als verspreid bedrijf maar weinig uit hoe laat het bezorgd word; als het maar bezorgd word.

 

Denk dat ik daarom gewoon moet kijken wat is "gangbaar", dus door de weeks bv. van 8.00 tot uiterlijk 22.00 uur en op zaterdag vanaf 10.00 tot 20.00 uur en zondag gewoon niet... Lijkt mij meest gangbare..

Link naar reactie
  • 0
Als zelfstandige heb ik overdag niet altijd de tijd om ook bezig te zijn met mijn huis-aan-huis verspreiding die ik sinds de tak van massage erbij erg belangrijk vind. Daarin mijn doelgroep toch wel de 30+-ers zijn.

 

in de tijden dat ik nog gebruik maakte van hah-verspreiding heb ik ook met verschillende mogelijkheden geexperimenteerd.

 

zelf verspreiden op tijden dat er weinig andere folders bezorgd werden. dit was heel erg arbeidsintensief en moeilijk vol te houden.

 

op dezelfde manier maar dan door scholieren in te zetten. lastig te controleren of ze het wel volgens jouw wensen deden.

 

via verspreidingsorgansatie met de grote bubs mee.

 

de meeste respons kreeg ik toch van de eerste optie, ook al omdat ik tijdens mijn rondje altijd veel klanten tegen kwam. vandaar ook het arbeidsintensieve karakter.

 

Nu ik aan de vooravond sta van nieuwe activiteiten denk ik geen eens meer aan hah-verspreiding. denk dat de response niet opweegt tegen de kosten. ben al druk bezig om mij te verdiepen in hoe ik mijn website bovenaan krijg in de zoekresultaten.

 

ook al omdat de actieradius van hah-verspreiding vaak heel erg beperkt is voor kleine ondernemers. een groot verzorgingsgebied betekent ook heel veel folders laten drukken en verspreiden.

 

Link naar reactie
  • 0

Bij ons wordt gewoon bezorgd op zondag hoor. Het ligt er maar aan in welke omgeving je woont. Krijg je regelmatig iets op zondag in je bus, wat let je dan om zelf ook op pad te gaan. Maar wil je graag zeven dagen in de week werken. Als je massages doet, heb je daar toch aardig wat energie voor nodig. Kun je dan nog wel kwaliteit garanderen. Dat is wel een vereiste als je wilt groeien.

Een goede tekst genereert omzet.

 

K-PR Schrijfatelier

www.k-pr.nl

Link naar reactie
  • 0

waar ik woon valt het eerste pakket vaak op zondag op de mat, maar er zijn ook genoeg gemeentes waar dat als zeer storend wordt ervaren.

 

Ik maak zelf ook regelmatig gebruik van HAH verspreiding en de respons is inderdaad erg laag ten opzichte van het aantal brievenbussen. Indien mogelijk kies ik voor de hele gemeente, dat zijn al gauw 28.000 brievenbussen (bruto).

Met ons magazine bereiken we alleen de vaste klanten, ik kies er wel bewust voor om op deze wijze nieuwe klanten met ons te laten kennismaken. Ook de kracht van herhaling speelt hierin een rol.

 

Wil je overigens kleine oplages verspreiden loont het de moeite even te shoppen voor verspreiders,

Netwerk VSP is nogal aan de prijzige kant. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat HAH ook niet een enige actie opzich moet zijn. Het is een combinatie van je laten zien. Jaarlijks doe ik wat in de buurt op een soort van rommelmarkt en laat actief mijn gezicht zien. Als ik HAH verspreid, vind ik het niet erg om een praatje te maken, interesse te tonen en te kijken naar wat ik kan betekenen voor die klant. Daarnaast denk ik dat HAH ook niet gelijk resultaat oplevert, zeker niet in mijn branche waarin ik nu dan actief ben om als masseur te promoten zie je toch wel dat mensen eerst wat van je moeten hebben gehoord; daarna kiezen ze ervoor om alsnog bij je langs te komen ja of nee, maar vaak niet direct.

 

Zoals Bas zegt denk ik ook wel; het gaat erom dat er herhaling plaats vind en met een kleine oplage zoals ik dan doe (in 2 á 3 kleine wijken rondom de plaats waar ik masseer) kan ik het makelijk in een paar uur lopen en is de herhaling ook voldoende om met regelmaat nieuwe mensen te mogen begroeten.

 

Netwerk VSP is sowieso aan de prijzige kant, zeker als je net start bijv. Ze werken met orders vanaf 500 euro, dus dat ben je al minimaal kwijt. Dan loop ik liever zelf even een blokje om en is daarnaast goed voor de beweging ;)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn geen regels voor- denk ook aan de ochtendkrant. Deze bezorgde ik "vroeger" tussen 4 en 7 uur. Houd rekening met de brievenbussen (bij een goede bezorger klepperen die nooit) en houd rekening met de nee/nee stickers. Die mensen zijn toch niet geïnteresseerd. Het is denk ik not-done om het tussen 22 uur en 4 uur te doen en je loopt een gereed risico dat iemand de politie belt als je midden in de nacht van deur tot deur gaat en aan de voordeur morrelt (lees: iets in de brievenbus stopt).

It is not hard to take new paths, it's hard to leave the old

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.