• 0

Kom ik nog onder dit contract uit?

Hallo

 

Ik heb voor mijn ontbijtdienst een firma aangesproken die webshops maakt.

Die stuurden mij via mail een contract door, het enige wat ik moest terugmailen was "ik ga akkoord".

Nu wil ik met deze firma niet meer samenwerken, maar ze stuurden mij een factuur op die ik niet wou betalen en nu zit een incassobureau er op.

Ik wil hier graag vantussen. Kan dit juridisch gezien als ik eigenlijk geen contract heb getekend? Alleen gemaild met de woorden "ik ga akkoord".

 

 

 

 

Mod edit, titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft de betreffende firma de webshop volgens offerte gemaakt en geleverd?

 

Zoja, dan is het in ieder geval niet netjes om hen er niet voor te (willen) betalen.

Ik neem aan (maar dat weet een jurist vast beter) dat je hier niet onderuit kunt en dat het net zo rechtsgeldig is dan wanneer je er een brief (met handtekening) met gunning gestuurd zou hebben.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

In principe is een akkoord dat je per e-mail geeft wel bindend. Of je er 'onderuit' kunt komen hangt mede af van de voorwaarden in het contract. In het algemeen geldt dat wanneer een partij niet heeft geleverd volgens afspraak, dat je ook niet de factuur hoeft te betalen. Voor het gedeelte dat wel is geleverd, dien je wel te betalen. Let wel, hierbij moet de leverende partij in gebreke zijn en telt het niet dat je de levering niet meer wil. Als de levering volgens de specificaties is gebeurd, zul je moeten betalen.

 

Ik zou als ik jou was ze gewoon even bellen om de zaak te middelen.

 

Dat een koopbevestiging per e-mail rechtsgeldig is, is ook te lezen op http://www.iusmentis.com/contracten/email-rechtsgeldig/

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

Goh, een bekend iemand die erg hard riep dat hij wel hulp wilde maar niet wilde nadenken over dingen die als raad werden gegeven.

 

Het verbaast me niet dat er nu een echt probleem opkomt.

 

Wel wens ik je succes ermee en hoop dat je er van af kunt komen.

 

Bezint eer gij begint.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Goede morgen Jurne.

 

Ik ben geen jurist maar,

 

Volgens mij is er een overeenkomst tot stand gekomen indien er sprake is van een wilsovereenstemming.

Door de bevestiging door middel van de e-mail heb jij aangegeven dat jij het eens was met het aanbod.

Er was dus wilsovereenstemming.

 

Alleen als je, eventueel in een later stadium, alsnog aangegeven hebt dat jij het niet eens bent met deze overeenkomst heb je m.i. enige kans van slagen om onder de factuur uit te komen.

 

Sterkte.

 

Jan van Nistelrooij.

 

Link naar reactie
  • 0

Wel wens ik je succes ermee en hoop dat je er van af kunt komen.

Nou, ik geef niet snel kneuzen: maar waarom hoop je dat hij er van af kan komen? Hij is akkoord gegaan met de offerte en wil nu niet meer samenwerken onder het mom van 'ik heb alleen maar per mail mijn akkoord gegeven' ???. Ja, daaaag!

 

(Er zal waarschijnlijk meer aan de hand zijn...)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kena,

 

Als je even zoekt onder ontbijtservice, zie je dat TS een ander draadje heeft gestart en daarbij erg veel hulp kreeg, maar dat hij/zij erg op zijn/haar strepen stond. Dat maakte me toen erg 'kwaad' als je bedenkt dat iedereen in het weekend hem/haar gratis en vrijblijvend wil helpen.

 

Mijn opmerking was dus ook meer sarcastisch dan serieus bedoelt.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kena,

 

Als je even zoekt onder ontbijtservice, zie je dat TS een ander draadje heeft gestart en daarbij erg veel hulp kreeg, maar dat hij/zij erg op zijn/haar strepen stond. Dat maakte me toen erg 'kwaad' als je bedenkt dat iedereen in het weekend hem/haar gratis en vrijblijvend wil helpen.

 

Mijn opmerking was dus ook meer sarcastisch dan serieus bedoelt.

ja, ik lees het nu. Goed dat ik geen kneuzen geef ;D... dan had ik je nu ook nog een reus moeten geven om die kneus weer recht te trekken ;D

Link naar reactie
  • 0

Er zijn wel mogelijkheden:

 

* als bijv. de alg. voorwaarden niet meegezonden zijn met de offerte

* als er geen contactgegevens/kvk gegevens op de site staan

* als er in de voorwaarden "onredelijk bezwarend zijn" , bijv. dat er staat: " zij zijn pas in gebreke als wij 16 maanden na geplande opleverdatum nog niet geleverd hebben..." (Zwarte lijst heet dit volgens mij en ik denk ook dat de rechter hierover moet oordelen...)

Link naar reactie
  • 1

De algemene voorwaarden waren niet meegezonden.

Die moest ik gaan zoeken op hun site.

Ik wil niet akkoord gaan met het feit dat ik de site koop, maar elk jaar een licentie moet betalen van 300 euro!

Tja, moest ik dan maar eerder zien zeker.

Toch bedankt voor jullie reacties en verdiende kneuzen.

Als er niets aan te beginnen valt zal ik maar betalen dan.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil niet akkoord gaan met het feit dat ik de site koop, maar elk jaar een licentie moet betalen van 300 euro!

Maar je bent al akkoord gegaan...

 

 

Als er niets aan te beginnen valt zal ik maar betalen dan.

??? Dat snap ik nou niet: "... zal ik maar betalen dan..".

 

Als er al iets gebouwd is voor jou is het begrijpelijk dat ze een vergoeding vragen als jij nu ineens van hun af wilt. Maar als er helemaal nog niks gebouwd is kun je toch zeker tot een gezamenlijke oplossing komen? Het zal niet gratis zijn, maar om nou iets te gaan betalen voor de komende jaren wat je helemaal niet wilt ???

 

Ga eens met die firma om tafel zitten, leg uit de je je hebt vergist en zoek naar een goede oplossing. Maar als dit bedrijf al een incassobureau stuurt vermoed ik toch dat hier al een heel traject aan vooraf gaat.

Link naar reactie
  • 0

De algemene voorwaarden waren niet meegezonden.

Die moest ik gaan zoeken op hun site.

 

Het niet meesturen van algemene voorwaarden is niet verstandig en kan ervoor zorgen dat de algemene voorwaarden niet meer van toepassing zijn. Is het zo dat de licentie-constructie alleen is verwoord in de algemene voorwaarden?

 

Ik wil niet akkoord gaan met het feit dat ik de site koop, maar elk jaar een licentie moet betalen van 300 euro!

Ik neem aan dat je bedoelt dat je de site niet koopt, maar jaarlijks een licentie moet betalen?

 

In het algemeen krijg ik de indruk dat je de overeenkomst niet goed hebt gelezen en te lichtzinnig ben omgegaan met wat het aangaan van de overeenkomst werkelijk betekende. Zelf ben ik bepaald geen fan van het niet betalen van de rekening omdat het je even niet meer past. Daarmee verspeel je een kans om een redelijk alternatief met je leverancier uit te werken.

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

de informatie die ts geeft (ook na verschillende vragen om extra uitleg) is zo ongelovelijk beperkt dat niemand er wat zinnigs over kan zeggen.

Lijkt me verder verspilde moeite van iedereen om hem advies te geven als hij niet wat uitgebreidere info geeft.

Alles wat er nu gezegt wordt is giswerk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.