Ik heb drie vennootschappen in een Holding structuur opgezet.
Hierbij is er een holding met twee onderliggende werkmaatschappijen.
Nou is het zo dat de werkmaatschappij 1 winst maakt en werkmaatschappij 2 verlies.
Op zich zou het via een fiscale eenheid netjes te regelen zijn dat de winst uit de ene werkmaatschappij doorvloeit naar de andere zonder dat er VPB betaald hoeft te worden over de winst van werkmaatschappij 1.
Nu komt echter het probleem dat ik heb.
De ondernemingen worden niet door de Belastingdienst geaccepteerd als fiuscale eenheid en deze mooie constructie gaat niet op. Komt een beetje door verkeerde voorlichting in het verleden, maar gemaakte fouten in het verleden zijn bij de belastingdienst lastig recht te trekken. Dus ik moet iets anders regelen.
Is er een mogelijkheid om zonder VPB te betalen in werkmaatschappij 1 de verliezen te compenseren in werkmaatschappij 2? Of kom ik hierbij toch gewoon uit op een lening die vanuit de ene aan de andere werkmaatschappij wordt verstrekt?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
robin@4yb.nl
robin@4yb.nl
Beste lezer,
Ik heb drie vennootschappen in een Holding structuur opgezet.
Hierbij is er een holding met twee onderliggende werkmaatschappijen.
Nou is het zo dat de werkmaatschappij 1 winst maakt en werkmaatschappij 2 verlies.
Op zich zou het via een fiscale eenheid netjes te regelen zijn dat de winst uit de ene werkmaatschappij doorvloeit naar de andere zonder dat er VPB betaald hoeft te worden over de winst van werkmaatschappij 1.
Nu komt echter het probleem dat ik heb.
De ondernemingen worden niet door de Belastingdienst geaccepteerd als fiuscale eenheid en deze mooie constructie gaat niet op. Komt een beetje door verkeerde voorlichting in het verleden, maar gemaakte fouten in het verleden zijn bij de belastingdienst lastig recht te trekken. Dus ik moet iets anders regelen.
Is er een mogelijkheid om zonder VPB te betalen in werkmaatschappij 1 de verliezen te compenseren in werkmaatschappij 2? Of kom ik hierbij toch gewoon uit op een lening die vanuit de ene aan de andere werkmaatschappij wordt verstrekt?
Als iemand ideeen heeft dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor de reactie.
MVG Robin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23029-verliezen-compenseren-tussen-bvs-zonder-fiscale-eenheid-hoe-vpb-te-voorkomen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag