• 0

Een BTW nummer voor meerdere activiteiten?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

@ Joost

 

Is een BTW nummer niet gekoppeld aan de (hoofd)activiteit van een onderneming? Er zijn namelijk genoeg ondernemingen die meerdere BTW nummers hebben (KPB bijvoorbeeld). Door middel van de .01, .02 enzovoorts kan er dan onderscheid in de activiteiten worden gemaakt.

 

Moet wel bekennen dat ik me eigenlijk er nooit in verdiept hebt waarom sommige bedrijven meerdere nummer hebben.

 

Ik weet wel dat het voor de loonheffing wel zo gebeurt. Die is grotendeels afhankelijk van de CAO of risicosector waar de werkgever is in ingedeeld.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Bij een eenmanszaak bestaat het btw nummer uit het fiscale nummer (sofinummer) van de persoon zelf. Het laatste getal geeft het aantal ondernemingen aan die de belastingplichtige heeft of had, er wordt door de Belastingdienst ook naar het verleden gekeken van de ondernemer.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik sluit me geheel bij RoVéNed aan met de toevoeging dat subnummers optioneel zijn voor bestaande projecten/ondernemingen. Je mag dus best naast je B.01 een B.02 etc. aanvragen, maar dat hoeft niet.

Voor 't overzicht is het mss handig, maar stel dat je op de B.01 iets moet afdragen en op de B.02 een teruggaaf verwacht.

Betalen moet eerder dan dat je over je teruggaafcentjes kan beschikken. Met alles op 1 subnummer verreken je zelf en draag je het saldo af of vraag je terug.

Verrekening via de fiscus kan ook, maar da's vaak een hoop gedoe.

 

groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

John bedankt voor de bijval ;D. Maar de keuze van een B01 of B02 of andere uitbreiding is niet aan de (omzet)-belastingplichtige. Alleen bij het starten van een nieuwe onderneming zal de Belastingdienst een nieuwe fiscaalnummer uitreiken.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.