• 0

wéér TNT Post....

Beste mensen,

 

Eerder heb ik al eens iets gepost over de poststukken die TNT gewoon kwijtraakt.

Mede hierom maken wij tegenwoordig hoofdzakelijk gebruik van DPD.

Maar soms is het te laat voor DPD en móet iets de de deur uit en de volgende dag worden bezorgd.

Dit was vorige week bij ons het geval.

 

Bij een TNT Business Point heb ik een pakketje verstuurd via "Garantiepost".

Zoals het woord doet vermoeden heb je dan zogenaamd de garantie dat TNT het pakket de volgende werkdag bezorgt.

Donderdag 01-10 verstuurd, vrijdag 02-10 geen bezorging.

Vandaag 06-10 zwerft het pakket nog steeds ergens tussen 2 depots en heb ik een formulier moeten aanvragen -dat ik overigens nog per post moet ontvangen- waarmee ik mijn pakket terug kan krijgen.

 

Op mijn vraag waarom het pakket niet de volgende dag en überhaupt helemaal niet is bezorgd antwoord TNT dat het huisnummer "waarschijnlijk" niet klopt. Gek genoeg heb ik naar exact hetzelfde adres (Dymo) een brievenbus poststuk gestuurd, dat netjes is aangekomen. Het adres heb ik ook gecontroleerd op de site van... jawel TNT, en dat klopt gewoon.

 

Natuurlijk heeft TNT zich weer helemaal ingedekt en kan ik niks verhalen.

Ik moest dit even met jullie delen, want ik word helemaal sch*tziek van die TNT!!! >:(

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

... Zend je alles met TNT post?

..

Mede hierom maken wij tegenwoordig hoofdzakelijk gebruik van DPD.

...

 

Ikzelf ben op zich wel tevreden met TNT, kan wel soms erg tegen zitten maar het scheelt veel als je 'n juiste contactpersoon heb om problemen te melden. 1x was pakket geleverd volgens tnt maar had de klant het niet....helaas werd ik toen doorverwezen naar zo 'n standaard mailadres die vervolgens alleen zei dat ik maar formuliertje moest opsturen (waarvan ik weet dat ze er toch niets mee doen). ::) Gelukkig had de klant goed gezocht en had ze het uiteindelijk in hun achtertuin in 'n oude kattenbak gevonden. ??? Het is al stom dat TNT een aangetekende pakket gewoon in achtertuin dumpt, maar laat dan nog minstens 'n briefje na. Ik heb 'n boos mailtje gestuurd naar tnt, helaas nooit wat gehoord. De keren daarna dat er wat was werd ik gelukkig wel weer door dezelfde persoon als vroeger geholpen, die niet 'n standaard mailtje terugstuurt. Dus op zich heb ik niet vaak problemen gelukkig, maar het kan soms behoorlijk tegenzitten.

Link naar reactie
  • 0

Ikzelf ben op zich wel tevreden met TNT.

Alleen het formaat pakket moet steeds kleiner worden?

Eerst was rond de 2 meter lang geen probleem toen 1,70cm en nu is dat 1,40cm.

En ze denken al gauw dat een pakket meer dan 10 kilo is.

Als het zo door gaat dan ga ik naar DPD.

Ik denk dat het over ander half jaar wel moet want dan gaat het kantoor van TNT hier dicht.

Onbegrijpelijk want het is er alltijd druk.

 

Link naar reactie
  • 0

... Zend je alles met TNT post?

..

Mede hierom maken wij tegenwoordig hoofdzakelijk gebruik van DPD.

...

 

Ikzelf ben op zich wel tevreden met TNT, kan wel soms erg tegen zitten maar het scheelt veel als je 'n juiste contactpersoon heb om problemen te melden. 1x was pakket geleverd volgens tnt maar had de klant het niet....helaas werd ik toen doorverwezen naar zo 'n standaard mailadres die vervolgens alleen zei dat ik maar formuliertje moest opsturen (waarvan ik weet dat ze er toch niets mee doen). ::) Gelukkig had de klant goed gezocht en had ze het uiteindelijk in hun achtertuin in 'n oude kattenbak gevonden. ??? Het is al stom dat TNT een aangetekende pakket gewoon in achtertuin dumpt, maar laat dan nog minstens 'n briefje na. Ik heb 'n boos mailtje gestuurd naar tnt, helaas nooit wat gehoord. De keren daarna dat er wat was werd ik gelukkig wel weer door dezelfde persoon als vroeger geholpen, die niet 'n standaard mailtje terugstuurt. Dus op zich heb ik niet vaak problemen gelukkig, maar het kan soms behoorlijk tegenzitten.

 

Reken maar dat de betreffende postbode flink op zijn lazer heeft gekregen van de baas. Het op deze manier "dumpen" van een poststuk waarvoor getekend dient te worden kan al leiden tot ontslag op staande voet. Vrienden van mij werken als postbode bij TNT en hebben al om minder ervan langs gekregen. Helemaal sinds de postmarkt is geliberaliseerd en er een hevige concurrentieslag gaande is, is men bij TNT een stuk strenger geworden op de regeltjes. Overigens kom je overal slechte postbodes tegen. Ik heb zelf een tijdje terug nog voor DHL/Selectmail gewerkt en ook daar had je van die types die de kantjes er volledig van afliepen.

 

Maar goed, als er ergens slecht betaald wordt, dan is het bij de post. Alles moet zo goedkoop mogelijk i.v.m. de concurrentie. En ook hier geldt: "If you pay peanuts, you get monkeys."

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof best dat een pakkettenovereenkomst met TNT goed werkt en dat je dan wat meer aandacht van een account manager krijgt.

 

Waar het mij om gaat is dat wanneer je als niet-vaste klant een keer iets met Garantiepost verstuurt, omdat je de garantie wil dat het de volgende dag word bezorgd, het pakket gewoon niet de volgende dag is bezorgd.

 

Inmiddels heb ik een hele papierwinkel van TNT ontvangen die ik moet gaan invullen om EVENTUEEL in aanmerking te komen voor een schadevergoeding van maximaal € 50,-. Al zou ik die al zou gaan krijgen dekt dat bij lange na niet het verlies dat ik nu heb door het niet nakomen van de belofte door TNT.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me herinneren van heel wat jaren geleden dat mijn baas mij uitlegde dat aangetekende post en alle andere 'bijzondere verzendingen' vaak niet werkten. Als iets snel verzonden diende te worden, moest het met de 'normale' post. In de loop der jaren kwam ik er achter dat het inderdaad zo werkt.

Link naar reactie
  • 0

Tzelfde hier... En dan kan je de klantenservce bellen à €0,45. Duurde 11 minuten voordat ik iets nuttigs uit callcentermiep kreeg (€5) en bleek dat het allemaal onzeker was waar ht pakket was en dat ik volgende week maar moest bellen. Voor deze klant heb ik dus dik verlies (tijd én geld)... Maar vooral: frustratie

 

shit happend zullen we maar zeggen. Moet er alleen nog een dikkere huid voor ontwikkelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.