• 0

Anti spam

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zag al dat ze dit gebruiken om hun eigen systeem te vullen en hun eigen software te verbeteren. Ik vroeg me ook alleen af of ze ook nog achter de spammers aangaan of er iets mee doen. Anders heeft het weinig zin om hen die info te sturen, als je later zelf een betaald systeem van hen af zou moeten nemen!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Spamarchief.nl is een non-profit initiatief van Spam!busters en is opgezet met het doel een archief te bouwen van Nederlandse spamberichten, dat vervolgens kan worden gebruikt om antispam software te ontwikkelen specifiek voor de Nederlandse taal

 

Het spamarchief is op aanvraag verkrijgbaar ten behoeve van het testen en ontwikkelen van antispam diensten.

 

Ik denk dus dat ze het gebruiken voor hun eigen anti-spam software, maar dat andere organisaties de spam-database ook mogen gebruiken. Achter die spammers aangaan zullen ze denk ik niet, dat is onbegonnen werk en ze verdienen er niets mee.

 

Link naar reactie
  • 0
Kent iemand bedrijven die wel achter spammers aangaan (al dan niet tegen betaling)?

 

Wat zouden die bedrijven dan moeten doen volgens jou?

 

Het is op dit moment namelijk bij wet nog niet verboden "spam" te versturen. Ze zijn niet illegaal bezig. Hoogstens houden ze zich niet aan de algemene voorwaarden van hun leverancier, maar zoals bekend is zijn er organisaties die ook spamverstuurders ondersteunen. Er valt dus legaal niet veel meer aan deze bedrijven te doen dan publiekelijk bekend maken dat ze spammen in de hoop dat die bedrijven vervolgens gemeden worden.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Als er wat aan opgelost zal worden, denk ik dat het toch van technische aard moet zijn. Europa en Amerika kunnen leuk spam verbieden, maar ik vrees dat dat een loze letter in de wet zal worden. Het grootste stuk wereld ligt buiten hun span of control, en om nou de rest van de wereld af te sluiten van het internet lijkt me ook weinig haalbaar.

 

Misschien is het wel zo dat er door regelgeving minder spam van europese en amerikaanse bedrijven komt, maar iedere online verkoper gevestigd buiten deze regionen kan natuurlijk ongestoord doorspammen met penisvergrotende pillen, non-accredited PhD's, goldcards en wat dies meer zij.

Link naar reactie
  • 0

Kent iemand bedrijven die wel achter spammers aangaan (al dan niet tegen betaling)?

 

Wat zouden die bedrijven dan moeten doen volgens jou?

 

Toch juridisch aanpakken. Of SPAM nu verboden gaat worden of niet (dit zal wel gebeuren), SPAMMERS berokkenen bewust schade. Mailservers worden onnodig belast. Daarbij kapen Spammers mailservers om de spamfilters te omzeilen.

 

Voor mijn gevoel wordt meer dan 90% van de SPAM door minder dan 10% van de bedrijven verstuurd. Richt je dus in eerste instantie op die 10%. SPAMMEN lijkt me een redelijke desperate business en de enige manier om hier wat aan te verdienen is quantiteit. Zodra een SPAMMER voor quantiteit gaat moet hij allerlei illegale truckjes uithalen om uit de SPAM filters te blijven (en is hij dus strafbaar). Ik hoop dat de notoire SPAMMERS eieren vor hun geld kiezen als ze een claim krijgen. Ik denk/hoop dat het ook niet zo lucratief is om ermee door te gaan als ze juridisch aangepakt worden.

 

Wat mij betreft is SPAM het kanker van het Internet dat met alle middelen aangepakt moet worden zowel technisch als juridisch.

Link naar reactie
  • 0
Toch juridisch aanpakken. Of SPAM nu verboden gaat worden of niet (dit zal wel gebeuren), SPAMMERS berokkenen bewust schade.

Zolang het niet verboden is om SPAM te versturen valt er juridisch niets aan te doen. Zeker omdat ze niet zoals jij zegt bewust schade toebrengen, het kan toch niet strafbaar zijn om gebruik te maken van de diensten die worden aangeboden? Ze misbruiken het netwerk in de ogen van velen, maar dat is alleen juridisch zo wanneer de leverancier heeft aangegeven dat hun gedeelte van het netwerk niet voor spam gebruikt mag worden.

 

Natuurlijk wanneer er trucjes uitgehaald moeten worden is de spammer illegaal bezig en kan hij juridisch aangepakt worden. Daarom blijft het nodig om technische oplossingen te verzinnen, maar ook sociale controle is heel belangrijk. Volgens mij werkt die sociale controle al aardig goed. Providers hebben duidelijke regels gesteld en wanneer die overschreden worden, wordt je gewoon buitengesloten. Dat kan niemand hebben en dus worden de "incidentele" spammers op die manier terecht gewezen.

 

Voor de notoire spammers (het soort dat echt erg is) moet ook het juridische net gesloten worden. En dat betekent dus wel een vorm van boete meneer Donner. Het vraagt echter ook om een mondiale aanpak en daar zit hem de crux. Mondiaal zal het probleem voorlopig nog niet juridisch aangepakt kunnen worden en dus blijven de technische oplossingen over. Die helaas niet allemaal even feilloos werken.

 

(in het verlengde van die techniek begrijp ik overigens niet waarom providers niet standaard virusmailtjes filteren. Ik krijg nu dagelijks meerdere mailtjes van "microsoft". Dit soort mailtjes zijn heel gemakkelijk te verwijderen en levert de provider ook een kostenbesparing op doordat de verspreiding wordt verminderd en daarmee de belasting van hun mailserver wordt verminderd, maar ik zal wel weer iets over het hoofd zien...)

 

Ik krijg meer virusmailtjes dan spam....

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Voor mijn gevoel wordt meer dan 90% van de SPAM door minder dan 10% van de bedrijven verstuurd.

 

Dat zou hel wel kunnen inderdaad. Geld verdienen met spam vereist miljoenen mailtjes, een bedrijf dat er 10.000 stuurt zal je niet eens opvallen denk ik.

 

Nou vermoed ik dat je de bedrijven die hier echt geld meer verdienen ook niet juridisch kunt aanpakken: Die gaan wel ergens zitten waar ze niets illegaals doen. Je kan het in europa en amerika nog zo strafbaar maken, maar op de locale legislatie van Vanatu (of een willekeurig ander vrijstaatje) heb je domweg geen invloed.

 

Het is trouwens ook niet gezegd dat allerlei trucs om opsporing te voorkomen overal ter wereld illegaal zijn. Ik vermoed dat wetgeving tegen spam een paar kleine en middelmatige spammers kan afschrikken, maar voor de grote jongens is een verhuizing naar een safe haven best betaalbaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat het probleem niet in één keer op te lossen is, hoeft een combinatie van technische en juridische maatregels niet tegen te houden. Spammers gaan dan misschien offshore, maar ook daar zijn ze niet onkwetsbaar. Ik herinner me een zaak tegen drie Amerikanen die vanuit de Caraïben offshore gambling aanboden, en die konden op een gegeven moment de VS niet meer in. Eentje kreeg heimwee, en die ziet zijn familie nu op het bezoekuur in de gevangenis. Het leven van een spam-piraat wordt zo wel heel benauwd op dat Bounty-eilandje. Ook offshore banken zijn de laatste jaren aardig in het nauw gedreven door de VS.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De meeste spammers verwijzen naar websites. Idee zou zijn om hier een soort gelegealiseerde hack op los te laten dat de betreffende sites onbereikbaar maakt. Uiteindelijk levert spam waarschijnlijk geld op, anders zouden de betreffende bedrijven het niet doen. Als de business snel onmogelijk gemaakt wordt door bijvoorbeeld snel de sites waar de producten besteld moeten worden plat te leggen zal uiteindelijk misschien wel de stroom opdrogen...

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof nooit dat de er veel SPAMMERS zijn die goud geld verdienen (Ik heb eens ergens gelezen dat er in de VS 3 'bedrijven' ofzo waren die een miljoen of meer met SPAM hadden verdient. Deze bedrijven hielden er wel illegale praktijken op na en mochten inpakken). Volgens mij is er namelijk geen echte markt voor SPAM. Iemand die veel SPAM krijgt kijkt er niet naar. Iemand die nauwelijks mail en nauwelijks SPAM krijgt is waarschijnlijk wat gevoeliger voor de boodschap. Helaas maken de notoire SPAMMERS gebruik van email bestanden waarin alleen de eerste groep bereikt. Gevolg is dat er nauwelijks reactie komt op SPAM en er dus weinig mee is te verdienen. Als je deze mensen juridisch aanpakt dan is de kans volgens mij zeer aanwezig dat ze eieren voor hun geld kiezen (het leven op de bahama's is ook niet goedkoop ;) )

Link naar reactie
  • 0

Wie reageert er dan nog op SPAM?

 

Volgens mij is het effect in de afgelopen jaren zo sterk afgenomen (tenminste van de notoire onzin SPAM) dat er weinig mee valt te verdienen. Juridisch aanpakken zou het stoppen door notoire SPAMMERS weleens kunnen versnellen.

 

Het grote nadeel is dat de instapdrempel (oftewel de investeringen) voor een potentiele SPAMMER niet zo hoog zijn maar zodra deze SPAMMER weer boven het maaiveld komt krijgt hij een proces aan zijn broek. Zou toch redelijk effectief moeten werken.... of minimaal het SPAMMEN doen afnemen.

Link naar reactie
  • 0

Wie reageert er dan nog op SPAM?

 

De economics van spam zitten hem in de grote getallen. Wellicht klinkt een respons van 1 op 10.000 als onmogelijk klein, maar doordat het eenvoudig is om 10 miljoen mailtjes te sturen, realiseer je met die spam-actie toch nog 1000 sales. Als de winst per sale $20 is, en de kosten voor de hele grap $5000, maakt de spammer toch $15000 winst. Volgens mij zijn de getallen hier best reeel te noemen, en dat zorgt ervoor dat er voorlopig helaas wel markt zal blijven voor spam.

 

Je zit ook aan je inbox wel dat het meestal gaat om wat louche-achtige producten waarbij voor mijn gevoel de kosten van het product near-zero zijn, en de verkoopprijs dus grotendeels uit winst zal bestaan. Wat mensen bezielt om zich die producten aan te schaffen weet ik niet, maar zolang er mensen zijn die erin tuinen, komen wij niet van de spam af :(

Link naar reactie
  • 0

Maar toch......

 

De economics van SPAM zijn niet oneindig omdat:

1. Het aantal nieuwe potentiele klanten wel eindig is (zeker als het met 10 miljoen mailtjes tegelijk gaat).

2. Veelvuldig SPAMMEN werkt averechts want dan reageert de potentiele klant helemaal niet meer.

 

Kortom als er geen nieuwe potentiele klanten bijkomen en de response gaat omlaag gaan daarmee de winsten ook omlaag.

 

De vraag blijft: wanneer komt dit punt?

Link naar reactie
  • 0

Kent iemand http://www.spamarchive.nl?

 

Hier kun je je Nederlandstalige spam berichten naar versturen, waarna zij ze in hun databank opnemen. Ik heb hen al een mailtje gestuurd om te reageren wat ze daarna doen met deze gegevens.

 

Ronald

 

Wat me opvalt is dat ze een heel goedkoop template gebruiken

voor hun website... Ik vraag me eingelijk wel af als er wel iets

mee gebeurt.

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.