• 0

Foute mails

Ik kreeg zojuist een mail waarvan mijn (korte) haren recht overeind gaan staan. Ik vraag me af wat je aan zulke mails kan doen. Ik hoop dat jullie een idee hebben:

 

"Hierbij ontvangt u de nieuwste OrangeRepublic leads, via de notificatie service die u of een collega op 2009-09-02 10:30:37 heeft aangezet. Onderaan de e-mail kunt u zich uitschrijven voor deze notificatie. Er bestaat ook een Alle - RSS-feed van deze notificatie."

 

blablabla

 

"Bevestig uw aankoop via de onderstaande knop

 

-Koop direct- (knop)

"

 

Er staat nog ergens iets van een prijs: 165 euri.

Natuurlijk hebben we ons hier nooit aangemeld.

Ik krijg wel meer van dit soort on-mail.

Hebben jullie daar ook last van en is er iemand die weet hoe je eraf komt?

 

Jose

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Krijg de laatste tijd veel mails van een soort nep track&trace systeem van DHL.

Dan kan ik op een link drukken, om een zogenaamd pakje te achterhalen waar ik niks van weet.

Als je goed naar de link kijkt zie je dat je naar een .EXE file wordt gestuurd.....

 

God mag weten wat voor programma daarachter zit.

 

Maar heel irritant ja, ik heb een apart e-mail adres aangemaakt waarmee ik me aanmeld op sites die ik niet helemaal vertrouw of voor nieuwsbrieven e.d.

 

 

 

www.kunstis.com

Trendy kunstgalerie | Moderne schilderijen

Link naar reactie
  • 0

Krijg de laatste tijd veel mails van een soort nep track&trace systeem van DHL.

Dan kan ik op een link drukken, om een zogenaamd pakje te achterhalen waar ik niks van weet.

Als je goed naar de link kijkt zie je dat je naar een .EXE file wordt gestuurd.....

 

God mag weten wat voor programma daarachter zit.

 

Deze krijg ik inderdaad ook vaak; erachter zit en virus aldus Norton hier. Dus NIET openen.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
  • 0

Ik kreeg zojuist een mail waarvan mijn (korte) haren recht overeind gaan staan. Ik vraag me af wat je aan zulke mails kan doen. Ik hoop dat jullie een idee hebben:

 

"Hierbij ontvangt u de nieuwste OrangeRepublic leads, via de notificatie service die u of een collega op 2009-09-02 10:30:37 heeft aangezet. Onderaan de e-mail kunt u zich uitschrijven voor deze notificatie. Er bestaat ook een Alle - RSS-feed van deze notificatie."

 

blablabla

 

"Bevestig uw aankoop via de onderstaande knop

 

-Koop direct- (knop)

"

 

Er staat nog ergens iets van een prijs: 165 euri.

Natuurlijk hebben we ons hier nooit aangemeld.

Ik krijg wel meer van dit soort on-mail.

Hebben jullie daar ook last van en is er iemand die weet hoe je eraf komt?

 

Jose

 

Dit vertoont teminste een paar kenmerken van acquisitiefraude - of van een valse beschuldiging. Of een domme vergissing. Of een geval van een valse bestelling, zoals mensen soms uit pesterij een pizza bestellen op andermans naam.

 

Het is ook een nieuwe variant, want Nederlandse adresverkopers die zo aggressief werven, ben ik nog niet tegengekomen. Dus gaan we even kijken naar Orange Republic. Dat ziet er allemaal degelijk uit, zie ook hun blog. Ze hebben zelfs een anti-spam beleid en zijn aangesloten bij Privacy Label (whatever that may be). Geen negatieve geluiden te vinden over OrangeRepublic. Dus is het interessant om vast te stellen of er vergelijkbare ervaringen zijn.

 

Nou heette dit bedrijf voorheen Leadscentraal. En is oprichter Dennis v/d Heijden deelnemer aan HL. Misschien kan die eens nagaan wat er hier is gebeurd...

 

...ik heb 'm uitgenodigd voor een reactie. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

Hoi allemaal,

 

Bedankt Twabla voor de notificatie over dit topic, ik had hem zelf nog niet gevonden. Maar ik waardeer de uitnodiging om hierop te reageren.

 

Ik zal mijn antwoord even in stukjes knippen.

1) Excuus aan Tekstflair.

2) Een ongevraagd mailje?

3) De inhoud van de service / e-mail

 

[*]Jose (Tekstflair), Excuus voor de ongevraagde e-mail en dat je het zo vervelend vond om deze te ontvangen, ik heb hem direct uitgezet voor jou e-mail. We hebben elkaar op 26-4-2007 om 14.13 uur gesproken over de leadservices voor Gravita. Het bleek dat onze service toen niet aansloot bij jullie product. We hebben sinds die tijd nog vier e-mails gestuurd en sinds 1 september de notificatie service aangezet. Het stukje tekst in de e-mail, dat je hem zelf aangezet hebt klopt niet, we hebben deze aangezet, maar omdat het merendeel van onze relaties hem wel hebben aangezet hebben we de standaard tekst laten staan (nl. de aanmeldtijd dat wij dit gedaan hebben).

 

[*]We hebben op 2 september voor een kleine groep contacten (software leveranciers) in ons CRM systeem een e-mail notificatie aangezet op onze live-leadservices. Voor diegene die gemist hebben wat er in die mail staat: (het is een e-mail met een opsomming van de beschikbare leads en de kosten van die lead. Daarbij staat ook een prijs als je hem wil aankopen en een knop om naar ons extranet te gaan waar je een login moet aanvragen om de lead te kunnen kopen) Een deel van deze mensen hebben hier natuurlijk geen behoefte aan, het was daarom ook een longshot om ze zomaar ongevraagd te gaan versturen. De unsubscribe link onderaan werkt gewoon en emails worden direct gestopt. We kunnen lang discusseren over het goed of niet goed van deze ongevraagde actie, maar we hebben erg veel positieve reactie gekregen van mensen die blij waren met de service omdat het de sales in softwareland goed helpt. De mensen die hem niet wensten zijn uitgeschreven toen het signaal kwam dat dit niet gewenst was.

 

[*]De koopknop is toevallig vanmorgen vervangen door 'meer informatie' knop, een klant gaf aan dat het misschien wat eng lijkt om gelijk te kopen, en op die knop klikken geeft enkel mogelijk tot aankoop want je moet eerst nog inloggen in ons systeem. De leads die we aanbieden zijn verder gewoon goeie software leads en het merendeel wordt verkocht aan de meest bekende software leveranciers in Nederland. Je kunt ook geen leads kopen als je je niet eerst aanmeldt op de site en krijgt na 30 dagen factuur dus allemaal niets vreemds.

 

Mochten er meer vragen zijn, ik zal het topic blijven volgen en reageer op PM.

 

Fijne avond,

 

Dennis

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 1

Met de inhoudelijke discussie over de verkoop van leads ga ik me niet bemoeien, maar Dennis krijgt van mijn dubbele kudo's voor de rappe reactie. Ik vernoed dat we hier met z'n allen stevig gekant zijn tegen dubieuze acquisiteurs, maar dat betekent niet dat elk 'verdacht' mailtje meteen in de categorie acquisitiefraude valt. Er zijn nog een paar andere verklaringen mogelijk. Bijvoorbeeld een voorgaand contact en meerdere verzendidentiteiten. Ik betrap mezelf soms op hevige opwinding over 'spam' die ik waarschijnlijk zelf op gang gebracht heb door ooit ergens JA ingevuld te hebben. Dat is de realiteit van internet.

 

Daarom is Dennis' reactie ook prima. Hij gaat niet in het defensief, maar legt uit wat er waarschijnlijk gebeurd is. Daar komen de betrokkenen samen prima uit, en kunnen beide partijen van leren. Als we zo een groot deel van de opwinding kunnen uitfilteren, blijven uitendelijk de echte boosdoeners over. Diegenen die moedwillig misleidende mails en telefoontjes gebruiken om hun bankrekening te spekken.

 

En dat is heel wat anders dan misverstanden-marketing!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis,

 

Ik ben blij dat je het allemaal even uitgelegd hebt. Ik waardeer dat enorm.

Misschien moet je toch proberen (vraag me niet hoe-ik ben er niet goed in), om de mail wat anders te maken. Het kwam inderdaad erg 'kwalijk' over, terwijl jullie blijkbaar wel goede bedoelingen hebben.

Dat je met ons gebeld hebt, kan ik me niet eens herinneren, maar je weet zelf: er bellen altijd wel een aantal mensen per dag om je iets te verkopen.

 

Succes in ieder geval. En voor die excuses een reusje, maar het was echt niet nodig hoor.

Jose

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.