• 0

Interesse in verpakkingsmaterialen van gerecycled materiaal

Collega's,

 

Nav. een topic over de Dragons' Den On Tour heb ik aantal afleveringen daarvan op Youtube bekeken.

Eén van de concepten die een investering van 1 van de Den's kreeg was een bedrijf dat gerecyclede (cadeau)verpakkingen verkoopt; dus zowel verpakkingen voor bijvoorbeeld sieraden alsook (industrieel)verpakkingsmateriaal zoals kartonnen dozen.

 

Nu heb ik even zitten googelen en voor zover ik kan zien is er in Nederland niet een bedrijf dat puur gerecycled verpakkingsmateriaal verkoopt.

Daar een hoop bedrijven bezig zijn met hun groene imago vraag ik mij af of er interesse zou zijn in een Nederlandse leverancier hiervan. Oftewel zouden jullie overwegen om, indien de prijs hetzelfde of wellicht iets duurder is, gerecycled verpakkingsmateriaal te kopen.

 

Ik hoor graag jullie ideeën hierover.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zijn al wel aanbieders van bedrukte dozen.. deze zijn veel goedkoper maar hebben het nadeel dat ze dus al wel bedrukt zijn voor het een of ander.

 

Over het algemeen vind ik dozen nog vrij prijzig, die bedrukte variant overweeg ik wel voor de maten die lastig gratis te krijgen zijn. Tot nu toe red ik het prima met dozen waar mijn leveranciers de boel in verpakken, dozen van mijn loonbaan-werk en een enkele van de supermarkt.

 

Als je recycled verpakkingsmateriaal wil gaan aanbieden moet het denk ik op zijn minst gelijkwaardig zijn qua prijs, liefst goedkoper, dan de normale nieuwe doos.

 

Karen

Link naar reactie
  • 0

Ik verwacht wel dat het zal verkopen, "het milieu" is immers (gelukkig) een hype geworden. Denk eens aan een de kerst pakketten, dit jaar kerst pakketten met een 100% gerecyclede verpakking : )

 

Inderdaad doen bedrijven veel om hun imago te verbeteren en zich voor te doen alsof ze heel erg "betrokken" zijn met het milieu. Hierdoor valt er wel munt uit te slaan denk ik, de grondstof is in ieder geval goedkoop.

 

Maar willen we nou eens een echt beter milieu dan moeten de producten die het milieu NIET belasten NIET duurder zijn.

 

Is dus 100% gerecycled materiaal goedkoper dan normale producten, en van de zelfde kwaliteit, hebben bedrijven eigenlijk geen rede meer dure en vervuilende producten te kopen. En dan zal je product dus waarschijnlijk erg goed verkopen.

www.gloyou.com , Ervaar het gemak van alles in één! Voeg o.a. gratis uw bedrijfsprofiel toe

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk verhaal. Dat is precies de reden waarom ik denk dat dit interessant kan zijn.

 

Ik zat zelf te denken om retailers direct te gaan benaderen hiervoor. En inderdaad ook de giftshops enz. direct aan te schrijven.

Ben benieuwd of jullie nog tips hebben qua andere branches waar ik zeker aan moet denken; ik zit nu te denken aan de drogisterijen, drankenhandel, giftshops op internet, en?

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik even zitten googelen en voor zover ik kan zien is er in Nederland niet een bedrijf dat puur gerecycled verpakkingsmateriaal verkoopt.

Onze leverancier van verpakkingsmateriaal heeft in de catalogus een heel stuk opgenomen over hun milieubeleid. Daarin staat onder andere vermeld dat de dozen voor minstens 75% uit gerecycleerd materiaal bestaan, geen stoffen bevatten die zouden maken dat ze niet (goed) gerecycleerd kunnen worden enzomeer. Toch wel oog voor het milieu dus...

Neemt niet weg dat deze leverancier ook materiaal verkoopt dat niet milieuvriendelijk is (denk aan noppenfolie, luchtkussentjes, ...), maar wie wil, kan wel kiezen voor een milieubewust (overigens vaak goedkoper) alternatief.

 

Oftewel zouden jullie overwegen om, indien de prijs hetzelfde of wellicht iets duurder is, gerecycled verpakkingsmateriaal te kopen.

Zoals hierboven al gezegd, verpakkingsmateriaal is al vrij duur. Daarnaast maak ik nu al gebruik van de milieuvriendelijke(re) mogelijkheden die onze leverancier ons biedt. Geen noppenfolie, gerecycleerde dozen, milieuvriendelijk opvulmateriaal en waar mogelijk recyclage van het verpakkingsmateriaal waarin onze leveringen aankomen. Mijn vraag zou dan ook zijn: waarin zal jij anders zijn dan onze huidige leverancier? Voorlopig zou ik niet geneigd zijn over te stappen en meer te betalen, omdat ik vind dat we niet "slecht" bezig zijn, maar je mag me overtuigen ;D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het leuk te lezen dat er goed meegedacht wordt; gelukkig staat niet iedereen te juichen om het idee en laten jullie vooral zien waarom ik het niet zou moeten doen of waar ik tegenaan kan lopen.

 

De producten waar het hier om gaat zijn volledig gemaakt van gerecycled materiaal en zijn ook volledig weer te recyclen; daarin verschilt het al iets.

 

De pricing is iets waar ik mijzelf nog veel verder in moet gaan verdiepen; ik zit zelf helemaal (nog) niet in deze markt dus ook een goed marktonderzoek moet er nog komen.

Wellicht zouden jullie mij hierin een stukje kunnen en willen helpen door aan te geven wat voor verpakkingen je nu gebruikt en tegen welke prijs en aantallen je dat inkoopt. Ik kan dan vervolgens gaan kijken of en tegen welke pricing ik dat aan zou kunnen bieden.

Op zoek naar nieuwe/leuke uitdagingen in de IT of gerelateerd.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat over verpakkingen dus moet ik wel even reageren. Wij zitten namelijk in de cadeauverpakkingen.

 

Er is de laatste tijd redelijk wat vraag naar milieuvriendelijke of gerecyclede verpakkingen. Probleem is echter dat fabrikanten van deze verpakkingen schaars zijn en de prijzen vaak veel hoger dan de klant wenst te betalen.

 

Ook is het aanbod milieuvriendelijke of gerecyclede verpakkingen erg beperkt. Een kartonnen doosje of papieren tasje of gerecycled inpakpapier wil nog wel lukken maar dan met een basis print. Voor de meeste klanten echt niet interessant.

 

Voor veel klanten van ons is de verpakking heel belangrijk maar mag ook geen vermogen kosten. De verpakking wordt immers door de klant van onze klant in 90% van de gevallen weer weggegooid.

 

Er zal best een markt voor zijn maar deze is nu nog heel erg klein. Ik zou er persoonlijk geen brood in zien.

 

Kwa aantallen en prijs is het geheel afhankelijk van wat je precies wil gaan verkopen. Ga je industrie of cadeauverpakkingen verkopen?

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat er wel handel in zit, mits je de verpakkingsmaterialen prijs-technisch gelijkwaardig of goedkoper kan maken dan de "vervuilende" verpakkingsmaterialen. De vraag is er wel, maar het meer-betalen voor een beter milieu is vaak een doorn in het oog van de koper. Logischer zou zijn om de prijs gelijk te trekken of eronder, zodat je niet alleen uit principe, maar ook uit kostenoogpunt automatisch kiest voor gerecycled verpakkingsmateriaal. Kwalitatief moet je volgens mij met de techniek van tegenwoordig al een heel eind kunnen komen.

 

@123kartonnendozen: Let je erop dat je niet je URL ter zelfpromotie noemt? Je URL kan netjes in de handtekening van je profiel, zodat hij onder elk bericht komt te staan. Anders komt het spammerig over, naar mijn weet tegen de regels van Higherlevel in. Een copy-paste van je Kraftlijners en Testlijners-artikel had ook gekund.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.