• 0

Outlet winkel open maar met welke naam en welke acties?

Hallo allemaal,

 

Na veel gelezen en bekeken te hebben heb ik besloten om zelf ook eens iets te plaatsen. Het is namelijk zo:

 

Wij hadden twee kleding winkels een ervan hebben we begin dit jaar moeten sluiten omdat het erg slecht liep. Maar we betalen nog steeds huur en moeten dat nog 3 jaar blijven huren en om de kosten te drukken willen we er een outlet winkel in doen om een onze overgebleven voorraad te slijten en via een leverancier van ons kunnen we wat partijen overnemen die we pas betalen als we ze verkocht hebben (een erg goede deal dus). Maar nu zit ik met de vraag moeten we dat doen onder de oude naam of met een volledig andere naam.

 

En hoe kan ik dat zsm in de markt zetten. We hebben nog een contract lopen met bioscoop reclame dus die wil ik daar zeker voor gaan gebruiken. Maar ik ben nog opzoek naar wat goedkope maar zeer effectieve acties op promoties. Heeft er iemand nog ideeen voor mij?

 

Zou ik de naam van onze bestaande winkel schade als ik die naam gebruik met de toevoeging outlet??

 

Ik hoop hier graag wat reacties op te krijgen alvast bedakt allemaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even mijn brainstorm met je delen:

 

Outlet ==> uit de mode kleren, goedkoop, goed voor gezinnen met groeiende kinderen, studenten of mensen die het minder hebben. (heel erg kort door de bocht, I know)

 

Deze mensen zijn koopjesjagers ==> reclamefolders of kranten ==> advertentie in regionale kranten (alleen ik weet niet of dit goedkoop is en hoe de verhouding is tussen mensen die dit soort krantjes willen ontvangen en die niet (nee/nee))

 

Samenwerking aangaan met bv een Lidl bv door voor de ingang plastic boodschaptassen uitdelen (misschien kan je die voor een dag opkopen) en een foldertje ingooien en die aan elke supermarktbezoeker uitdelen. Nog mooier als je zelf boodschaptassen kan maken en deze mag uitdelen ergens.

 

Misschien een beetje rommelig getikt, maar misschien kan je er verder op voortborduren.

 

 

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Ik reageer ook even omdat ik een partner (niet mijn partner meer 'een') heb met een eigen kledingmerk en dus af en toe wat meekrijg.

 

Ik zou gewoon de eigen naam gebruiken met daarachter 'outlet sales'. Je kunt daar je eigen restpartijen in kwijt. Extra omzet genereren kan ook nog door sample partijen van je leverancier, of nieuwe leveranciers in de winkel te verkopen, inderdaad zoals je zegt op consignatie-basis (betalen pas na verkoop). Voor het in jouw winkel verkopen van deze sample partijen vraag je dan 35% van de vooraf vastgestelde verkoopprijs.

 

Wat kun je doen qua promotie....

Heb je een website? maak daar een grote pagina voor.

In de andere winkel kun je natuurlijk ook heel veel reclame maken voor je vaste klanten. Maak stickers en folders die je in andere winkels neerlegt. En die bioscoop campagne is natuurlijk een goeie optie.

Verder zou ik het laten afhangen van mond op mond reclame. Mensen zijn gek op outlet, dus dat komt vast wel goed.

Ik zou vooral dus energie steken in het in de winkel krijgen van sample-partijen. Veel merken willen daarvan af en nog een klein centje aan verdienen. Ik ken een winkel die dit als core-business heeft, en die draait uitstekend!

www.alfatau.nl :: Creative Business Approach :: www.alfatau.nl/phpBB3 :: Business forum

Link naar reactie
  • 0

Eens met René. Je had twee winkels en nu wil je van de slechtlopende zaak een outlet-center maken onder de naam van de goedlopende. Dan zit je straks met twee problemen. Want de klanten van je eerste zaak voelen zich genomen. Tenzij je een duidelijke scheiding kan maken, in assortiment bv

 

Lege plekken op winkelstraten worden nu ingenomen door eurstores en dumphallen. De consument is altijd geinteresseerd in koopjes, maar ik weet niet of dat perse in een winkel met de uitstraling van een prijsknaller moet. Topzaken hebben soms ook buitenkans-dagen, en dat trekt veel aandacht. IKEA, HEMA en H&M zijn ook discounters, maar met een heel andere look dan Zeeman en Wibra. Dus te overwegen is om iets nieuws te proberen. Wat precies, hangt van de omgeving af. Maar je kan denken aan een meer up-market outlet store - zie Marques Avenue. Of een Dubbelwinkel: Altijd Twee voor Eén Prijs!

 

Doe iets nieuws, dan heb je later iets waarmee je als consultant kan incasseren. ;D

MarquesAvenueTalange.thumb.jpg.ccbc2ac597b135b94690a9997bb8573a.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.