• 0

Meerdere domeinen en google

De mening over dit punt lopen nogal uit een.

Hoe kun je nu het beste om gaan met verschillende domeinen en 1 website.

JE kunt op internet al voor 5 euro een .nl domein claimen en via de dns instellingen doorverwijzen naar je eigen site. Nu zeggen sommige: "Dat moet je niet doen, Google ziet dat als dubble content en geeft je hierdoor een lagere waardering. Gebruik hiervoor de 301 redirect."

Andere zeggen weer dat als wel degelijk onderscheid maakt tussen een kopie van een website of een tweede domein via DNS.

Wie weet hier meer over?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

dank je wel, ik heb hem doorgelezen.

Er wordt voornamelijk gezegd dat verschillende domeinen geen nut heeft.

In mijn geval gaat het om jcsl.nl (de meest bekendste en meest gebruikte) maar jcsoundenlight.nl & jcsoundandlight.nl omdat mensen vaak genoeg ook gewoon de hele bedirjfsnaam intikken. Maar omdat het via DNS gaat heb ik het idee dat google dus denkt dat er 3 identieke sites zijn.

Link naar reactie
  • 0

Klopt dat Google dat als dubbele sites ziet. Als je site:jcsl.nl googled krijg je dezelfde pagina's te zien als je site:anderenaam doet.

Je site draait op Apache dus je / je bouwer kan eenvoudig een .htaccess bestandje maken (met 301 redirects) die alle urls doorstuurt naar één enkele site. Probleem met Google is dan opgelost.

Toevoeging: voor jcsl.nl krijg ik een compleet ander ip-adres dan voor de andere twee namen. Dit zou kunnen betekenen dat het niet een eenvoudige DNS instelling is. Ook zie ik op jcsl.nl ander nieuws dan op de andere 2 sites en geen site icon (icoontje in de balk van je browser)

Link naar reactie
  • 0

ik ga daar eens mee vechten voor een site waar zou hard aan gebouwd is moet we toch wel een betere rank kunnen krijgen dan 63.

Edit: Dat ze nu 2 verschillende ipadressen hebben heeft te maken met het feit dat we in een verhuizing zitten en dat de 2 lange domeinen nog blijven staan totdat de hele verhuizing goed is verlopen. (Is er tenminste nog iets online)

edit2: Inmiddels 69

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar