• 0

Je nieuwe product lanceren dmv een "product launch party"

Hallo iedereen;)

 

Wij zijn bezig om onze nieuwe parfum merk te lanceren en zijn van plan om een launch party te organiseren waar we potentiele klanten (leveranciers, detailisten), branche-bladen, eind-consumenten e.d. willen uitnodigen om hen bekend te maken met onze nieuwe collectie.

 

Ik ben dan gewoon benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Is het een goede zet, of niet, waar zou je heel goed op moeten letten. Met andere woorden, ben erg benieuwd naar jullie inzichten en/of ervaringen hiermee! Wat zijn de mogelijke nadelen, wellicht komen wij op zaken waar wij zelf niet aan hebben gedacht in onze enthousiasme;)

 

Alvast bedankt!

 

Gr,

 

Ajay

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Niet slim om eindgebruikers te mixen met handel/vakpers. Ga je echt een parfum lanceren zonder enige ervaring, zonder enige hulp van iemand met branchekennis? Niet dat je niet zou mogen afwijken van de gebruikelijke rituelen, maar zelfs dan is het wel handig te weten wat die rituelen zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Gaaf, gewoon doen, veel publiciteit krijgen en lekker ongedwongen. Waarom niet, waarom op een manier die wij gewoon is. Het is een feest dat je deelt met anderen en als daar spontaan iets leuks uitkomt dan super.

 

Zo spontaan als ik denk aan de vertrekhal op Schiphol, veel mensen, genoeg aandacht en als je eea uitlekt naar de pers en parfumeriezaken op Schiphol dan kan er iets spontaans uitrollen.

 

Succes en ..........is er ook een mannenlijn?

 

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Bij een launchparty heb ik de associatie dat je met een geweldig grote knal de markt binnenstapt en na de knal wordt het stil als je niet oppast.

 

Ofwel: De party lijkt mij maar een klein onderdeel van je marketingplan. Een kleine keuze tussen alle keuzes die je hebt.

 

Als je een party organiseert heb je 1 kans om het goed te doen. Niet voor niets begint Twa over contact zoeken met iemand die er verstand van heeft. Flopt je party dan flopt hij voor een heleboel mensen die je juist zouden moeten gaan promoten.

 

Maar goed. We gaan er natuurlijk vanuit dat het geweldig verloopt. Hoe doe je de follow-up? Hoe benut je de kansen die de party je geeft en hoe maak je gebruik van het momentum dat je zelf gaat creëeren?

Een party schept verwachtingen zowel vooraf als na afloop. Denk erover na welke verwachtingen je wilt scheppen, hoe je dat realiseert en hoe je die gaat invullen in de tijd die erna volgt.

 

De antwoorden daarop heb ik als leek niet voor je, maar meedenken hier op HL kan altijd.

 

Laat ik voorop stellen dat het mij een geweldige kick lijkt om te doen, mits je alles eromheen tot in de puntjes geregeld hebt.

 

Succes

Frans

Link naar reactie
  • 1

Bijna een halve generatie geleden heb ik meegewerkt aan de lancering van verschillende parfums, zowel import als nieuw product. Daar waren verschillende mensen bij betrokken, elk met ervaring op onderdelen. Het voordeel daarvan is dat je weet dat je bv de inkoper van keten A apart moet benaderen, terwijl die van keten B juist wel te vinden is voor een feestje. Dat een plek als consessionair bij de Bijenkorf een heel andere aanpak vergt dan een plekje op het digitale schap van Wehkamp. Dat publiciteit in medium X alleen op basis van exclusiviteit mogelijk is, terwijl medium Y al tevreden is met een persmap op een vakbeurs.

 

Nou zijn al die regeltjes niet heilig. Break the rules! Maar gebruik wel je verstand. En dan is het af te raden om alles op één hoop te gooien. Want het is wel efficient om gewoon één launch event voor iedereen te organiseren, maar het kan wel eens veel effectiever zijn om een nieuw product selectief uit te zetten. En de betrokken partijen apart te benaderen.

 

Je hebt vast prioriteiten. Je product past bij damesglossie Zusenzo - nodig ze uit voor een tripje naar het Geurige Oosten. Je product past bij keten Parfum Etc - stel een sampleset samen. Maak een deal met een reisbureau dat trips naar Dubai verzorgt. Nodig een vakjournalist uit om het ontstaanproces te re-creëren. Zoek de juiste scene op. Creëer een buzz - in plaats van een explosie. Werk van smal naar breed, in plaats van andersom.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

@ProRi: Wij gaan ons in eerste instantie richten op het vrouwensegment. Het mannensegment op het gebied van persoonlijke verzorging is gelukkig groeiend en daar zullen we in de toekomst zeker goed naar kijken. Op dit moment vinden wij het nog te risicovol om daar nu iets concreets mee te gaan doen. Wel hebben wij Unisex geuren maar onze flessen hebben een vrouwelijke karakter. ;)

 

@Frans: Dat is inderdaad een eye-opener betreffende een launchparty. Wij zijn niet alleen bezig om dat feestje te organiseren maar zijn nu al aan het invullen hoe wij de follow-up gaan verzorgen. Het wordt een spannende tijd en we proberen alles eraan te doen om dit succesvol te maken.

 

@TwaBla: Leuk om te horen dat je bekend bent met de lancering van parfums!! Wat heb jij precies gedaan dan? (als ik vragen mag :-[) Dat is een discussiepunt die ik vaak voer met mijn partner: efficiency vs effectiviteit...to be honest ben zelf een absolute voorstander om het selectiever uit te zetten, bedankt voor de insight..ga daar zeker iets mee doen;) Btw: grappig dat je met dat ideetje van Dubai kwam! In Dubai hebben wij inspiratie opgedaan en daar is het idee ook ontstaan;)

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla: Wat heb jij precies gedaan dan? (als ik vragen mag :-[)

 

Bij een reclamebureau campagnes en activiteiten bedacht voor de lancering van oa parfums van een importeur (klinkt als LH, wat tevens de initialen van de oprichter zijn). Daar zitten dan wel een hele hoop mensen voor, omheen en na die allemaal hun marktkennis inbrengen. Gevolg is dat creativiteit gekanaliseerd wordt, al moet je soms een dijkdoorbraak nastreven.

 

Mijn indruk is dat je met minstens drie geurtjes moet beginnen, zodat het meteen een lijn is. Standaard formaat, groot formaat en sample-formaat. Sample-sets op niveau cadeauprijs. Ook grotere formaten als sets aanbieden. Heeeel goed nadenekn over cadeaumomenten. Wellicht ook nieuwe distributiekanalen verkennen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Event driven marketing is een hot item op het moment.

Event driven marketing en experience marketing is erg hot!

 

 

Mod-edit: Hoi Ronald. Zou je de huisregels van HL nog eens willen doorlezen?

Aangezien je artikelen over gaat schrijven kun je hier op HL vast wel antwoord geven op de vraag van TS.

Daarnaast: waarom is het hot, welke voorwaarden zijn er, wat zijn de valkuilen, en hoe vind en benut je de kansen?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.