• 0

Idee voor een goedkoop reclame middel

Gegroet,

 

Enkele dagen geleden kwam ik opeens op een idee, namelijk een ideale oplossing voor een bedrijf om goedkoper en gerichter reclame te maken. Om zo een bijvoorbeeld meer naamsbekendheid te krijgen.

 

Het idee is simpel: een vervoersmiddel gebruiken als reclame drager.

 

Nou, zullen veel mensen denken ja dit idee is nou niet echt specifiek beschreven, maar dat komt ook omdat ik zelf over het idee erg enthousiast bent en het in mijn woonplaats niet voorkomt. Het gaat niet om het idee dat ik heb, maar meer om de vraag die ik wil stellen namelijk:

 

Hoe kan ik het beste in contact treden met dat bedrijf waaraan ik mijn oplossing wil voorleggen?

 

Zou ik het beste telefonisch een afspraak kunnen maken, of spontaan langs gaan?

Omdat er op dit forum wel aardig wat mensen actief zijn met veel ervaring, leek het mij leuk en leerzaam om advies te vragen.

 

Alle reacties zijn welkom, hartelijk dank. ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Het idee is simpel: een vervoersmiddel gebruiken als reclame drager.

 

Nou, zullen veel mensen denken ja dit idee is nou niet echt specifiek beschreven,

 

Ik denk vooral dat het idee allang bestaat!

als je bedoelt dat je particulieren met stickers van bedrijven wilt laten rondrijden, tja, ik zou mijn auto er in elk geval niet voor lenen.

 

succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik zou als adverteerder ook niet willen dat mijn sticker op iedere afgetrapte auto geplakt kan worden.

 

Probleem met een idee wat zo simpel is als het klinkt dat de kans gigantisch is dat iemand het al gedaan heeft of zelfs de persoon aan wie je het pitched zegt (of het nou weer is of niet) dat hij daar ook al eens over heeft nagedacht.

 

Het is vrij lastig om een 'idee' te verkopen. Zeker als het iets voor de hand liggends is.

Link naar reactie
  • 0

Het is niks nieuws. Ik heb me er wel eens voor willen aanmelden, maar om er iets aan over te houden moest ik minimaal tig-duizend km's per jaar rijden, in grote steden én in een jonge, representatieve auto.

(ik geloof dat ik toen nog in een bejaard Starletje een paar duizend km per jaar door de Brabantse polders nét haalde)

 

 

Hoe kan ik het beste in contact treden met dat bedrijf waaraan ik mijn oplossing wil voorleggen?

 

Als jij er echt in gelooft ga je er toch zelf werk van maken?

Link naar reactie
  • 0

Een vriend van mij heeft zich hier ooit voor opgegeven.

Hij moest zijn auto plaatsen op een website, waarop adverteerders een auto konden uitzoeken waarop zij graag een sticker wilde hebben. Sticker moest ie zelf plakken, ding zat zo scheef dat het gewoon onverzorgd uitziet.

 

Die vriend van me rijd nogal roekeloos en poets zijn auto eigenlijk nooit (alleen die dag van de foto).

Wat ga je nu krijgen?

 

Men gaat even snel inhalen en afsnijden, rijd door rood etc. Je medeweggebruikers worden boos, en krijgen meteen een raar gevoel bij het bedrijf waar de sticker van is. Die meent tenslotte dat het een bedrijfsauto is!

 

Ik zou op deze manier dus echt geen reclame willen laten rijden. Je hebt geen controle erop hoe vaak de auto gepoetst word en of iemand normaal rijgedrag vertoont. Je hebt dus weinig controle over jou uitstraling.

Link naar reactie
  • 0

Laat ik even vooropstellen dat het niet om een auto gaat, dat idee is allang achterhaald inderdaad.

En ja, heel begrijpelijk is ook dat een bedrijf dat een goed imago heeft haar imago niet wil schaden doordat er een afgetrapte sjonnie wagen met reclame rond rijdt.

 

Het is een vervoersmiddel die zowat iedereen al wel heeft, een fiets! Nou, is mijn bedoeling om dan wel een mooie goed verzorgde fiets te gebruiken, mijn voorkeur gaat uit naar een mat zwarte of metallic opa fiets.

 

Het grote voordeel van een fiets is dat je hem echt zowat overal kunt parkeren, dit op plekken waar veel mensen langs komen, denk maar eens aan al die goedlopende supermarkten of treinstations. Bij het treinstation in mijn woonplaats komen er gemiddeld 15.000 mensen per dag. Terwijl een advertentie in de plaatselijke krant al flink op de kosten drukt.

Mijn idee zou dus een uitkomst kunnen bieden. Oftewel gerichter reclame maken.

 

Echt leuk dat ik al zoveel reacties heb gekregen! TOP! ;)

 

Zie bijlage voor voorbeeld.

page3_blog_entry736-reclamefiets.thumb.jpg.c5616c90d63860886348122bf627b68f.jpg

Link naar reactie
  • 0

Heb al deze websites al bezocht, en me er goed in verdiept.

Maar ik woon ver van Alphen aan de Rijn af, tuurlijk het is geen super orgineel idee, maar in mijn woonplaats heb ik er nog nooit iemand mee zien rond rijden. Denk zelf ook dat veel bedrijven niet weten dat niet uberhaupt bestaat.

 

Ik denk zelf zo wie niet waagt wie niet wint! Heb nog niet echt antwoord op mijn vraag gekregen :-\

Link naar reactie
  • -1

Gegroet,

 

Enkele dagen geleden kwam ik opeens op een idee, namelijk een ideale oplossing voor een bedrijf om goedkoper en gerichter reclame te maken. Om zo een bijvoorbeeld meer naamsbekendheid te krijgen.

 

Het idee is simpel: een vervoersmiddel gebruiken als reclame drager.

 

Nou, zullen veel mensen denken ja dit idee is nou niet echt specifiek beschreven, maar dat komt ook omdat ik zelf over het idee erg enthousiast bent en het in mijn woonplaats niet voorkomt. Het gaat niet om het idee dat ik heb, maar meer om de vraag die ik wil stellen namelijk:

 

Hoe kan ik het beste in contact treden met dat bedrijf waaraan ik mijn oplossing wil voorleggen?

 

Zou ik het beste telefonisch een afspraak kunnen maken, of spontaan langs gaan?

Omdat er op dit forum wel aardig wat mensen actief zijn met veel ervaring, leek het mij leuk en leerzaam om advies te vragen.

 

Alle reacties zijn welkom, hartelijk dank. ;D

 

 

Kijk eens op [mod-knip]

Hier kan je je ideetje kwijt

 

Link naar reactie
  • 0

 

Het idee is simpel: een vervoersmiddel gebruiken als reclame drager.

 

Nou, zullen veel mensen denken ja dit idee is nou niet echt specifiek beschreven,

 

Ik denk vooral dat het idee allang bestaat!

als je bedoelt dat je particulieren met stickers van bedrijven wilt laten rondrijden, tja, ik zou mijn auto er in elk geval niet voor lenen.

 

succes

"Joost Rietveld: fiscalist en bedrijfsadviseur" zou op deze auto toch niet misstaan? Zeg nou zelf. ;D

 

windowslivewriterf1thebeginnersguidepeopleandplaces-12861ing-renault-f12.jpg

Link naar reactie
  • 0

Reclame op voertuigen bestaat al wel een tijdje, maar de wijze waarop dat gebeurt is niet zo fraai vind ik zelf. Stickers op de ramen, wieldoppen die stil blijven staan ed. Wat ik niet tegen kom is een soort televisie op auto's. Stel nou dat je een soort lcd scherm die weersbestendig is op je auto kan plaatsen of als achterruit bijvoorbeeld. Bewegende beelden in mooie HDTV kwaliteit moet het toch goed kunnen doen. Ik heb in de bijlage een aanhanger als reclamebord, stel dat dat nu 1 grote televisie zou zijn. Trekt volgens mij echt wel aandacht.

mobiele20reclame20prisma-s.jpg.c922f65ea0cf920e275ea42dc24b324d.jpg

Link naar reactie
  • 0

In amerika (vooral hollywood) zie je veel "goochelaars" met reclame borden. Dat valt best op. Die draaien er rondjes mee, gooien het in de lucht etc. Je gaat alleen nooit goedkoop zulke mensen in nederland vinden denk ik.

Reclame op fietsen, gaat niet werken.. Wat misschien wel werkt (maar wel heel irritant is) is stickers, kartonnetjes, of zadelbeschermers met opdruk op fietsen van anderen (studenten) plakken. Dat gebeurt nog wel eens in delft.

Link naar reactie
  • 0

Een goede en voordelige manier van reclame maken voor je bedrijf is het maken van bedrijfsfilms of promotiefilms.

 

Spam vervaardigt verschillende soorten webvideo's en probeert deze zoveel mogelijk te standaardiseren. Dit heeft te maken met het drukken van de kosten voor het maken van een webvideo. Des te minder ´toeters en bellen´ des te voordeliger het wordt.

 

Voor meer informatie over promotiefilms en webvideo's ga naar

 

www.spam.nl

 

 

regels!>

Link naar reactie
  • 0

Voordat je een reclame middel in gaat zetten, moet je eerst kijken naar je doelgroep. Leest mijn doelgroep de reclame op de auto's of gebruiken ze wel de fiets als vervoersmiddel?

 

Als je dit soort informatie weet, kun je je reclamemiddel effectief inzetten. Anders maak je reclame die niet effectief is en dat zou zonde van je geld zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 313 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.