• 0

Groeistrategie vanuit niche markt

Hallo allemaal,

 

Recent heb ik bij toeval HL ontdekt en ik vind het echt heerlijk om alle vragen en verhalen op dit forum te lezen. Een verademing om zoveel mensen 'tegen te komen' die net zoals ik een beetje ondernemerschap in zich hebben. Neemt niet weg dat ik een vaste baan heb en daar heel gelukkig mee ben, laat ik dat voorop stellen.

 

Voor de lol en het plezier van het ondernemen heb ik een webshop voor doopkleding, communiekleding, schoentjes en bijbehorende accessoires. 2 jaar geleden opgestart met puur als doel plezier te beleven aan het 'ondernemerschap', wat ik tot op de dag van vandaag ook doe. Kan alles prima vanuit mijn vrije tijd runnen en omdat ik het leuk vind ervaar ik het niet als werken of een belasting. Ik leef er niet van, dus ook geen financiele druk. Echt bezigheidstherapie zeg maar.

 

Nu alles echter staat en ingeregeld is, is de grootste 'excitement' van het opstarten van een bedrijfje achter de rug en heb ik zoiets van: what's next? Stilstaan is niks voor mij en leidt op de langere termijn zelfs tot ongeinteresseerdheid. Ik ken mijzelf, dat wil ik voorkomen, ik wil het plezier dat ik tot nu toe ervaren heb graag behouden.

 

Doopkleding, communiekleding en alle bijbehorende accessoires is met name baby en kinderen gericht en met een dochtertje van 3 jaar vind ik het ook leuk om mij met dat soort dingen in mijn vrije tijd bezig te houden. Voor mij ligt het dan ook voor de hand om uitbreiding te zoeken in de baby en kinderkleding branch. Denk dat dit best aardig aansluit bij de klantenset die reeds koopt bij mij.

 

Maar tjee, daarmee begeef ik mij gelijk wel op een ander terrein, zo niche als de doop/communiekleding is, zo massaal is de baby/kinderkleding markt! En wat een hoop keuze, duizenden verschillende type en merken kleding!

 

Mijn uitdaging nu: hoe creeer ik voor mijzelf een inkoopkanaal, waar haal ik kleding vandaan, wat zijn nou echt hele grote kleding distributeurs in NL die een groot aanbod van dat soort kleding aanbieden? Ik merk dat ik toch wel wat moeite heb om daar een weg in te vinden, ik zie door de bomen het bos niet meer zeg maar.

 

Zijn hier mensen die reeds een (baby/kinder) kledingzaak hebben (winkel dan wel webshop) en willen delen waar jullie je kleding zoal inkopen?

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.