Een marktkoopman koopt grote kratten druiven in, en betaalt daarover 6% btw.
Om het mooi te verpakken koopt hij bij een groothandel plastic bakjes én hij laat stickers voor op de bakjes maken bij een drukker. Hierover betaalt hij 19% btw. Al deze btw-bedragen worden natuurlijk verwerkt in de inkoop-boekhouding.
De druiven worden verpakt in de bakjes. Over een bakje druiven (met sticker erop) wordt nu 6% btw geheven. Dat is toch een correcte gang van zaken? Ondanks dat de bakjes en stickers met 19% btw werden ingekocht? Of doe ik hier toch iets fout?
(met al die vele regeltjes en uitzondering wil ik het toch graag zeker weten)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spooren
spooren
Hallo allemaal,
Een marktkoopman koopt grote kratten druiven in, en betaalt daarover 6% btw.
Om het mooi te verpakken koopt hij bij een groothandel plastic bakjes én hij laat stickers voor op de bakjes maken bij een drukker. Hierover betaalt hij 19% btw. Al deze btw-bedragen worden natuurlijk verwerkt in de inkoop-boekhouding.
De druiven worden verpakt in de bakjes. Over een bakje druiven (met sticker erop) wordt nu 6% btw geheven. Dat is toch een correcte gang van zaken? Ondanks dat de bakjes en stickers met 19% btw werden ingekocht? Of doe ik hier toch iets fout?
(met al die vele regeltjes en uitzondering wil ik het toch graag zeker weten)
Groetjes!
Condooms- glijmiddelen - erotische gadgets
http://www.Condoom-Anoniem.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag