Er is nog hoop voor dyslectici

Aanbevolen berichten

Dyslectische baas gemotiveerder en origineler

[glow=red,2,300]Psycholoog: 'Woordblindheid drijvende kracht goed ondernemerschap' [/glow]

 

LONDEN - Veel van de Britse zakenmensen die hun eigen imperium hebben opgebouwd hebben dyslexie, woordblindheid. Ze presteerden slecht op school en doen het slecht in allerlei tests, meldt de Britse krant Sunday Times.

 

Groot-Brittannië telt naar schatting vijfduizend nieuwe rijken die hun kapitaal op eigen kracht bij elkaar hebben gegaard. Uit een onderzoek onder driehonderd van deze mensen bleek 40 procent dyslectisch te zijn. Dat is vier keer zoveel als gemiddeld.

 

Drijvende kracht

Mensen met woordblindheid hebben geen goed oog voor detail. Maar volgens de onderzoekers kan het heel goed dat zij juist het grotere plaatje wel goed zien en originele ideeën hebben. Of ze zijn juist heel gemotiveerd omdat zij zich sociaal geïsoleerd voelen. 'Veel van de mensen met veel geld hebben een moeilijke jeugd gehad of zijn behoorlijk gefrustreerd. Dyslexie is de drijvende kracht daarachter', aldus psycholoog A. Atkinson die betrokken was bij het onderzoek van Tulip Financial Research.

 

Richard Branson

Onder de mensen met woordblindheid is ook Richard Branson van Virgin. Hij was achttien toen hij z'n eerste miljoen maakte. Hij gaf recentelijk toe het verschil niet te weten tussen brutowinst en nettowinst totdat het hem drie jaar geleden werd uitgelegd.

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Goed verhaal indeed.

Ik hoorde laatst van een Zweedse vriend ;) dat je in Zweden onwijs verwend wordt als je woordblind bent. Zo krijg je een buddy die alles voor je opschrijft, zodat jij lekker achterovergeleund kun luisteren en ... ehmmmmm ... rest heb ik niet geregistreerd ... als Zweed beter is ... to be continued ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

Richard Branson

Onder de mensen met woordblindheid is ook Richard Branson van Virgin. Hij was achttien toen hij z'n eerste miljoen maakte. Hij gaf recentelijk toe het verschil niet te weten tussen brutowinst en nettowinst totdat het hem drie jaar geleden werd uitgelegd.

 

 

 

 

Doet me denken aan die mop: een rijkaard zegt tegen een andere: "ik koop in voor 2 dollar, en verkoop voor 5 dollar. Nooit geweten dat je met 3% marge zo rijk kunt worden".

 

Jan des Bouvrie schijnt ook dyslectisch te zijn.

 

Ook ene Ron Davis, die een aparte therapie ontwikkeld heeft. Zie www.davisdyslexie.nl

 

Voor de goede zoekers: mijn vrouw staat er ook tussen als counselor ;D

 

Succes,

ToC

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.