• 0

teak hout invoeren

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Allereerst de vraag of je los teakhout wil kopen (balken en planken) of complete producten van teakhout.

En uiteraard vanuit welk land.

 

Indonesië heeft de grootste en oudste teakplantages en levert de beste kwaliteit. Australië exporteert sinds een aantal jaren ook teak, maar dit is beduidend slechter van kwaliteit. Dit heeft alles te maken met samenstelling van de grond en groei snelheid van de boom.

 

Indonesië heeft een hoge exportbelasting op los teakhout, dit word gedaan om bewerking in hun eigen land aantrekkelijk te maken. Kort gezegd, losse blaken en planken zijn er duur en eindproducten en halffabricaten (tafelbladen en stoelleuningen) relatief goedkoop.

 

Zover bij mij bekent heb je geen verklaring van cites nodig. Let echter wel op, er word veel gefraudeerd met het FSC keurmerk en er is veel illegale kap. Tevens is kwaliteits controle lastig.

 

Je hebt in NL stichting hout klik. Zij hebben heel veel kennis op gebied van hout, hout bewerking en regelgeving. Neem met hun even contact op, zij kunnen je vast verder helpen.

Link naar reactie
  • 0

dank je wel voor je snelle reactie

 

ik had in een eerder getypt bericht gezet dat het om houten beelden gaat. maar ik kreeg een foutmelding en ben vergeten dit nu weer in het bericht te zetten

 

het gaat om beelden, handgemaakt die uit teakhout zijn gemaakt. en afkomstig zijn uit indonesie.

ik hoorde dat je geen teakhout uit thailand mag invoeren zonder vergunning. vandaar deze vraag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.